اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

سعید جلیلی: حامیان غربی زن، زندگی، آزادی هزاران زن و کودک را در غزه کشتند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهید احمدی روشن دانشگاه شریف گفت: بایدن و ماکرون ادعای حمایت از زن زندگی آزادی در ایران داشتند ولی در پرده دوم امسال همین بازیگران به کودکان و زنان فلسطینی در بیمارستان حمله کرده و هزاران کودک و زن را می کشند.

سعید جلیلی: حامیان غربی زن، زندگی، آزادی هزاران زن و کودک را در غزه کشتند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، یادواره شهید احمدی روشن امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و با حضور خانواده شهدا و سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی آغاز شد.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این برنامه، گفت: یکی از انتظاراتی که از دانشگاه می رود این است که در نگاه به پدیده ها تامل های جدی و عمیق داشته باشد، کار تعلیم و تعلم کار مشترک است تا پدیده ها را در عرصه های مختلف به صورت نگاه دقیق نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه موفقیت های دانشگاه شریف مرهون تدبر در پدیده های مختلف است، افزود: موفقیت های این دانشگاه مرهون همین نگاه و‌تدبر در پدیده ها است، برای خوب تحلیل کردن حتما باید مشاهده و توصیف انجام دهید.

جلیلی گفت: تشخیص درست زمانی است که توصیف درست داشته باشیم. در چنین جلساتی که یاد شهید را گرامی می داریم و بسیار ارزشمند است. بعضی وقت ها در کنار آن تحلیل هم می شود، در دنیای امروز که شعارهای زیادی داده می شود بحث این است که چقدر با واقعیت منطبق است.

جلیلی با اشاره به ادعاهای در ظاهر خوب غربی ها، تاکید کرد: یکی از بحث هایی که در‌چند قرن اخیر تمدن غرب بر آن تاکید داشته است و ادعا داشتند این است که علم را نمی شود انحصاری کرد.

وی افزود: امروز خودشان ادعا دارند تمدن ما پایان تاریخ و غایت بشری است.‌ این شعارها و ادعاها نسبتش با واقعیت ها باید سنجیده شود. همین پارسال بازیگرانی را در پرده نمایش شاهد بودیم که امثال بایدن و ماکرون ادعای حمایت از زن زندگی آزادی در ایران داشتند ولی در پرده دوم امسال همین بازیگران به کودکان و زنان فلسطینی در بیمارستان حمله کرده و هزاران کودک و زن را می کشند.

جلیلی تاکید کرد: این ادعا تناقض در عمل و حرف نیست بلکه وقتی در آثار این اندیشه تامل شود این است که انسان ها عده ای در وضع طبیعی و عده ای در وضع مدنی هستند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۱۵۰ کشور دنیا خواستار توقف جنایات در فلسطین شدند ولی یک کشور به راحتی چشم خود را روی جنایات می بندد و آن را وتو می کند و ادعا میکند کسی نباید متعارض شود. همین استدلال را هم دولتمردان اسرائیلی می گویند که حماس در وضعیت مدنی است و حقی ندارد.

وی با اشاره به مقاله چند روز پیش رئیس بنیاد از دفاع دموکراسی برای ترور دانشمندان هسته ای، افزود: رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی چند روز گذشته در مقاله ای به صراحت بیان کرد به همان میزان که ترور رهبران حماس اهمیت دارد، ترور کردن دانشمندان ایرانی اهمیت دارد. همین افراد ادعای دفاع از دموکراسی هم دارند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: همین ها که ادعا دارند علم نباید انحصاری باشد دانشمندان را در لیست  تحریم می گذارند و اعضای همان لیست را ترور می کنند.

جلیلی با اشاره به اینکه لازمه پیشرفت کشور، مقاومت است، تاکید کرد: شهدای هسته ای ما می دانستند در معرض چنین خطرهایی هستند اما نترسیدند و مقاومت کردند. لازمه پیشرفت یک کشور مقاومت است و کسانی که دو‌گانه پیشرفت مقاومت درست می کنند مقاومت را نفهمیده اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول