اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

مشاهده موضوعی خطبه های نهج البلاغه در سایت نورآسمان

و اما نهج البلاغه که در دنیا نیاز به معرفی ندارد و کتابی است که توسط سید رضی در قرن چهارم گرد آوری شده است.

مشاهده موضوعی خطبه های نهج البلاغه در سایت نورآسمان

و اما نهج البلاغه که در دنیا نیاز به معرفی ندارد و کتابی است که توسط سید رضی در قرن چهارم گرد آوری شده که گزیده ای از خطبه های امیرالمومنین امام علی علیه السلام می باشد البته نامه ها و سخنان کوتاه بسیار زیبایی از آن حضرت در نهج البلاغه نیز آمده است که قرن ها توسط مردم دنیا استفاده می شود و به زبان های مختلف ترجمه شده است و دانشمندان بزرگی در دنیا آن را خوانده ، ترجمه کرده و در رابطه با شگفتی های آن مقاله نوشته اند و از آن صحبت کرده اند

سایت نورآسمان و بخش نهج البلاغه در آن

یکی از بخش های سایت وزین نورآسمان ، زیرمجموعه نهج البلاغه می باشد که درآن به صورت موضوعی ، عنوانی و به نحو های مختلف و مطالب و مقالات گونان در رابطه با نهج البلاغه توسط کاربران آمده است که دسترسی به آن را آسان کرده و برای تحقیق ها و استفاده در مقالات مختلف این آرشیو موضوعی بسیار مفید می باشد ، امروزه بسیاری به دنبال تحلیل ها و موضوعات مختلف آمده در نهج البلاغه می باشند که سایت نورآسمان یک رفرنس بیار مناسب در این زمینه برای علاقه مندان به سخنان گوهربار امیرالمومنین امام علی علیه السلام می باشد ، شاید تا به حال به این صورت در هیچ جایی مطالب مختلف گرد آوری به اشتراک گذاشته نشده است.

بخش مربوط به امام علی علیه السلام در این سایت

یکی از بخش ها پربازدید و با مقالات مذهبی فراوان در این سایت ، بخش مربوط به حضرت علی علیه السلام می باشد که متشکل شده است از روایات مربوط به حضرت و همچنین داستان های اعجاب انگیز رسیده و در کل کلیه موضوعات مربوط به امام علی علیه السلام به همراه ویژه نامه های مناسبتی مرتبط با جملات ناب و زیبا

همچنین مناظرات مرتبط با بحث شیعیان و اثبات ولایت امیرالمونین امام علی علیه السلام نیز به صورت موضوعی و البته با بحث و گفتگوهای مذهبی در سایت نورآسمان یافت می شود که پیشنهاد می کنم در صورتی که به این دست مباحث علاقه مند هستنید حتما سری به این سایت بزنید.

همچنین در صورتی که مطلب مرتبطی نیز دارید به دلیل کاربر محور بودن این سایت ، قابلیت ارسال و به اشتراک گذاری در بخش مربوطه را نیز دارید.

خطبه‌ی شقشقیه نهج البلاغه از زبان دکتر شریعتی

یکی از خطبه های معروف آن حضرت ، خطبه شقشقیه می باشد که در نهج البلاغه آمده است و این خطبه از زبان دکتر شریعتی خواندنی است که در نورآسمان آمده است و بخشی از این مطلب جالب به شرح زیر می باشد :

«شقشقه چیزی است شبیه بادکنک که، هنگامیکه شتر عشق و شور، یا خشم و خروش می گیرد، در اوج غلیان، از دهانش بیرون می زند و ساعتی بعد فرو می نشیند. روزی در یکی از خطابه های خود در کوفه، علی _که از شمشیرش مرگ می بارد و از زبانش شعر! بازویی از پولاد داشت و دلی از آتش_ ناگهان، در اثنای سخن، کلماتش آتش می گیرند و آنچه در آن بیست و پنج سال رنج، فرو خورده بود، با جرقه ی خاطره ای، یکباره در درونش منفجر می شوند و او را که هیچ گاه _جز در خلوت میان خدا و خویش_ ننالیده بود، بر می افروزند و چنان بی تاب می کنند که _بی آنکه بخواهد_ با خلق، از خویش سخن می گوید و از سرگذشت دردناک خویش و آن حق کُشی ها و نامردمی ها که از دوست دید و آن نقاب ها و نفاق ها و آن دستها! دست های اصحاب کبار مهاجر و انصار که به خون حقیقت آغشته بود و آن خنجر ها که از پشت زدند و آن شکنجه ها که بر جانش ریختند و آن خاطره ها! مرگ دردناک پیامبر، سرگذشت فاطمه، ابوذر تنها ... سقیفه و شورا و عثمان و معاویه و مروان! و ... سکوت بیست و پنج سال تمام، و صبر «خار در چشم و استخوان در حلقوم»!

مباحث دینی و مذهبی در کنار نهج البلاغه

مباحث و دینی و مذهبی نورآسمان بخش های مختلفی دارد و در کنار موضوع نهج البلاغه تقریبا به کلیه موضوعات مروبط به دین و مذهب و حتی ادیان دیگر نیز می پردازد ، از جمله مسیحیت و حتی یهود و مطالب مختلف در این زمینه ها در این سایت یافت می شود ، شما می توانید جهت مشاهده این مطالب به آدرس  www.noas.ir مراجعه نمایید و به راحتی نظرات دینی و مذهبی خود را با کارشناسان و کاربران این سایت اسلامی به اشتراک بگذارید و با مطرح کردن مباحث دینی و مذهبی در سایت نورآسمان پاسخ خود را بگیرید و البته به اطلاعات دینی و مذهبی خود بی افزاید به همراه مدارک و اسناد معتبر اسالامی با استفاده از روایات و احادیث و همچنین سخنرانی های علمای اسلام که البته گاهی نیز با کلیپ های مستقیم قرار داده می شود ان شاء الله.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول