اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه تبریز و قرارگاه خاتم‌الانبیا

تفاهم‌نامه‌ همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری ما بین دانشگاه تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه تبریز و قرارگاه خاتم‌الانبیا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  صفر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز امروز در آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز،، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب، از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به‌عنوان بازوی توانمند اجرایی تمامی دولت‌ها یاد کرده‌اند، این قرارگاه در بحث‌های مختلف پیشتاز بوده و ما به وجود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) می‌بالیم.

وی با اشاره به فعالیت تعداد قابل توجهی از فارغ التحصیلان استان و دانشگاه تبریز در این قرارگاه، ادامه داد: دانشگاه تبریز به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های تاثیرگذار در کشور و مجامع بین‌المللی با ۲۰ دانشکده، چندین پژوهشکده و آزمایشگاه و بیش از ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور با فروش بیش از یک هزار میلیارد تومان و ظرفیت بالای اساتید و دانشجویان آمادگی خود را برای همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اعلام می‌کند.

رئیس دانشگاه تبریز افزود: مهارت آموزی دانشجویان از طریق اردوهای راهیان پیشرفت و جذب امریه‌ی سربازی از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: پهنه‌ی علم و فناوری، ساختمان‌ تعدادی از دانشکده‌ها و … از جمله ‌پروژه‌هایی است که قرارگاه سازندگی می‌تواند به ما کمک کند و ما آماده‌ایم با اختصاص دفتری در دانشگاه تبریز ارتباط بین دانشگاه و قرارگاه را افزایش دهیم.

نصراله‌زاده تاکید کرد: قطعا این نمایشگاه می‌تواند اثرات خوبی داشته باشد که البته این دستاوردها تنها گوشه‌ی کوچکی از پیشرفت‌های قرارگاه است و امیدواریم بتوانیم گام مهمی برای تشویق فناوران برداریم.

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری

در ادامه‌ی این آئین، تفاهم‌نامه‌ همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری ما بین دانشگاه تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه در هشت ماده و دو نسخه در تاریخ دوم دی ماه ۱۴۰۲ توسط رئیس دانشگاه تبریز و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) امضا شد.

همسوسازی پژوهش‌ها، آموزش‌ها و توسعه‌ زیرساخت‌های تخصصی دانشگاه و پژوهشکده‌های آن به سمت پاسخگویی به مطالبات علمی و نیازمندی‌های تخصصی، پژوهشی و فناوری در قرارگاه، همکاری در جهت افزایش مهارت دانشجویان متناسب با شرایط اجرایی و صنعتی در قرارگاه، برنامه‌ریزی جهت استفاده‌ی موثر از طرح‌های جایگزین خدمت نخبگان در راستای بهره‌برداری از مزیت‌های استانی و حل مسائل قرارگاه با همکاری دانشگاه، جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل شده مورد تایید دانشگاه در رشته‌های معرفی شده از سمت قرارگاه به‌عنوان نخبه‌ وظیفه یا امریه‌ی سربازی مطابق با قوانین و شرایط ابلاغی به قرارگاه، نیازسنجی، تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، پودمانی و کارگاه‌های تخصصی- مهارتی بصورت مشترک و همکاری و پیگیری به‌منظور استعدادیابی، پرورش و هدایت ایده‌های برتر و حمایت از طرح‌های نوآورانه‌ی مخترعین و مبتکرین در راستای نیازهای طرفین از جمله اهداف این تفاهم‌نامه می‌باشد.

بازدید از غرفه های نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)

همچنین در ادامه‌ی این آئین، رئیس دانشگاه تبریز و فرماده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از غرفه‌های نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بازدید کرده و در جریان آخرین اقدامات و فعالیت‌های قسمت‌های مختلف قرارگاه قرار گرفتند.

این نمایشگاه شامل غرغه‌های هلدینگ‌ راه و شهرسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت و معدن، نیرو و کشاورزی، دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی، محرومیت‌زدایی، پژوهشکده، انتشارات و ارتباط با نخبگان، منابع انسانی و جذب سرباز و پروژه‌های آذربایجان شرقی است که به مدت پنج روز در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز  پذیرای اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان می‌باشد.

غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز

گفتنی است؛ پیش از آئین افتتاح این نمایشگاه،فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، رئیس دانشگاه تبریز و معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه با حضور در مزار مطهر شهدای گمنام دانشگاه، با اهدای گل و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و با غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، با آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب تجدید میثاق کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول