اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

پیام تسلیت مدیران فرهنگی ـ هنری در پی درگذشت ناصر طهماسب

مدیران فرهنگی ـ هنری کشور در پیام‌هایی جداگانه درگذشت ناصر طهماسب دوبلور پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مدیران فرهنگی ـ هنری در پی درگذشت ناصر طهماسب

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، مدیران فرهنگی ـ هنری کشور در پیام‌هایی جداگانه درگذشت ناصر طهماسب دوبلور سرشناس کشورمان را تسلیت گفتند.

رئیس رسانه ملی، رئیس سازمان سینمایی، معاون سیما، دبیر جشنواره سینما حقیقت و دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از جمله مدیران فرهنگی و هنری هستند که ضایعه درگذشت استاد ناصر طهماسب را در پیام‌هایی تسلیت گفتند.

رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت ناصر طهماسب دوبلور پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس رسانه ملی بدین شرح است:

«انالله و اناالیه راجعون
درگذشت استاد ناصر طهماسب، صاحب صدای جادویی و دلنشین و به یاد ماندنی سال‌های طولانی در رادیو و تلویزیون تلخ است. مرحوم طهماسب چه در بازیگری و چه در صداپیشگی، هنرمندی توانمند بود و مستندهای فراوانی با دم گرم او، دیدنی و شنیدنی شدند. فقدان این چهره تاثیرگذار هنر دوبله را به خانواده آن مرحوم ، دوستان و جامعه هنری تسلیت می‌گویم.

پیمان جبلی
رییس سازمان صدا و سیما»

پیام تسلیت معاون سیما

همچنین محسن برمهانی معاون سیما در پیامی درگذشت ناصر طهماسب را تسلیت گفت.

متن پیام معاون سیما به این شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت «ناصر طهماسب» از هنرمندان پیشکسوت و برجسته تلویزیون موجب تاسف و تالم اینجانب شد. 

این هنرمند ارزنده که ستاره‌ای درخشان و ماندگار در هنر دوبله بود با صدای منحصر به فرد خود طی سال‌ها فعالیت هنری در کارهایی برجسته هنرنمایی و با لحن‌های متفاوت به جای شخصیت‌های معروف و نام آشنای سینمای جهان صداپیشگی کرد. او با روحیه‌ای که داشت هنرمندان فراوانی را پرورش داد و الگوی بسیاری از گویندگان و مدیران دوبله این سرزمین شد. 

ابوالفتح با بازی علی نصیریان در سریال «هزاردستان» اثر زنده یاد علی حاتمی و جانی سکا در نقش بلال در فیلم «محمد رسول الله» از به یادماندنی ترین نقش‌هایی است که وی گویندگی آن‌ها را برعهده داشته است.

اینجانب ضمن ابراز تاسف از فقدان این هنرمند و دوبلور پیشکسوت تلویزیون، درگذشت مرحوم ناصر طهماسب را به خانواده آن مرحوم و دوستان و جامعه هنری تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای بازماندگان صبر جزیل خواستارم.»

پیام رئیس سازمان سینمایی

رئیس سازمان سینمایی در پیامی درگذشت «ناصر طهماسب» را تسلیت گفت. در متن پیام محمد خزاعی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون. خبر درگذشت دوبلور پیشکسوت و هنرمند نام آشنا « ناصر طهماسب» جامعه هنری کشور را در سوگ نشاند. این هنرمند با آوای گرم و پر حرارت و هنر بی بدبل خود در آثار ماندگار سینمایی خاطرات ارزشمندی برای چند نسل از مردم ایران رقم زد و برای همیشه در دل‌ها و یادها زنده خواهد ماند.

 صدای گرم و گیرای او در فیلم محبوب «محمد رسول الله» (ص) در نقش بلال حبشی، و گویندگی در آثار بی‌شمار سینمایی و تلویزیونی از جمله سریال‌های هزار دستان و مدار صفر درجه از یاد و خاطر مردم ایران نخواهد رفت.

 مرحوم «ناصر طهماسب» در یادها ماندگار است و فقدانش ضایعه‌ای بزرگ برای هنر دوبله سینما. صدای خاطره انگیز و مثال‌زدنی او از ویژگی‌های برجسته هنرمندی بود که اینک به دیار حق پرکشیده است. مصیبت وارده را به جامعه هنری و خانواده، خانواده محترم آن مرحوم مغفور تسلیت عرض کرده و برای روحش شادی و غفران در جوار قرب الهی مسئلت می‌کنم.»

پیام رییس سازمان سینمایی سوره

حمیدرضا جعفریان رییس سازمان سینمایی سوره نیز پیام تسلیتی را منتشر کرد.

متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

«درگذشت استاد ناصر طهماسب در ایامی که شمیم «حقیقت» در هوای سینمای ایران پیچیده و سینمای مستند به جشن نشسته بود، خیلی زود کام ما را به تلخی کشاند.

صلابت صدای او سهم ویژه‌ای از خاطرات چند نسل از آثار ماندگار سینمای جهان در سال‌های دورتر دارد و در سال‌های اخیر، اعتبار همین صدا به پشتوانه‌ای برای مستندسازان جوان سینمای انقلاب تبدیل شد تا راوی رنج‌های ایران باشند.

طنین رازآلود صدای ناصر طهماسب با وجود تمام بی‌مهری‌هایی که در سال‌های اخیر دید، هیچ‌گاه در حافظه سینمای خاموش نخواهد شد و پاسداشت میراث ماندگارش دینی است که بر گردن دلسوزان «سینمای مستند» و «تاریخ معاصر» باقی خواهد ماند.

حمیدرضا جعفریان
رییس سازمان سینمایی سوره»

پیام دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر

دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در پیامی درگذشت ناصر طهماسب را تسلیت گفت.

در پیام مجتبی امینی آمده است: «با نهایت تاسف، یکی دیگر از استادان و پیشکسوتان وزین دوبله و سینمای ایران، از میان ما پر کشید.

درگذشت استاد ناصر طهماسب که از مفاخر هنر این سرزمین و صدای ماندگار هنر دوبله محسوب می‌شد و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت را به خانواده محترم آن زنده‌یاد و جامعه سینمایی و دوبله ایران تسلیت عرض نموده؛ از درگاه خداوند مهربان برای آن عزیز سفر کرده روحی شاد و مغفرت مسألت دارم.»

پیام تسلیت دبیر جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»

محمد حمیدی مقدم دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «سینماحقیقت» با تاکید بر جایگاه هنری زنده‌یاد ناصر طهماسب، او را هنرمندی خاطره‌ساز و فراموش نشدنی دانست.

در پیام دبیر جشنواره «سینماحقیقت» آمده است: «زندگی بارها ما را غافلگیر کرده است، این بار با خبر درگذشت استاد ناصر طهماسب، آنهم در شبی که قرار بود تندیس فیروزه‌ای بهترین گوینده جشنواره را در دستانش بگیرد و صدایش، همان صدایی که بسیاری از شخصیت‌های تاریخ سینمای ایران و جهان با آن جان گرفته‌اند، در تالار وحدت طنین بیاندازد. افسوس، که سهم ما، از او، قدرت صدا و تسلطش روی متن و مهارتش در اجرا، بیش از این نبود.

محمد حمیدی مقدم»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول