اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دشواری کار در بهزیستی، کمک تشکل‌‌های مردمی را می‌طلبد

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: سازمان بهزیستی در بحث آسیب‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌ها، نیاز به حمایت‌های مراکز تحت نظارت دارد؛ حجم بالا و دشواری کار در بهزیستی می‌طلبد که مراکز و بنیادهای تحت حمایت همسو و مرتبط همگام با همدیگر فعالیت کنند

دشواری کار در بهزیستی، کمک تشکل‌‌های مردمی را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسین آبادی  صبح امروز در نشست هم اندیشی تشکل‌های سلامت با مسوولین مراکز و بنیادهای زیر حمایت بهزیستی استان با اشاره به اینکه 119هزار نفر زیرپوشش این اداره کل هستند، اظهار کرد: از این تعداد 33 هزار نفر از خدمات مستمر در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در بحث آسیب‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌ها، نیاز به حمایت‌های  مراکز تحت نظارت دارد؛ تصریح کرد: حجم بالا و دشواری کار در بهزیستی می‌طلبد که مراکز و بنیادهای تحت حمایت همسو و مرتبط همگام با همدیگر فعالیت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: مراکز مثبت زندگی یکی از اقدامات خوب بهزیستی است که توانست خدمات خود و میزان دسترسی به خدمات بهزیستی را گسترش دهد، مراکز مثبت زندگی به نحوی خدمات را به محله مراجعین ارائه می‌دهد و یکی از بزرگترین پروژه‌های تحول مدیریتی بهزیستی بود. 

حسین آبادی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که از سوی بهزیستی به طور جدی پیگیری می‌شود، انجام خدمات اجتماع محور است که در واقع مشکلات محله با نگرش اجتماع محور که یک کار تخصصی مددکاری اجتماعی است، بررسی و برطرف شود، گفت: در حال حاضر ۳ بنیاد فرزانگان در شهرستان اراک و دلیجان فعالیت دارند و طبق آمارهای موجود ۱۰ درصد جمعیت کشور یعنی حدود ۹ میلیون نفر جمعیت کشور را سالمندان تشکیل داده و استان مرکزی در زمینه جمعیت سالمندان در کشور رتبه سوم را دارد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز غیر دولتی بازوان سازمان بهزیستی هستند و در موارد مختلف کمک‌های مومنانه خود را برای جامعه هدف بهزیستی ارسال می‌کنند و هر کدام از این موسسات، مطابق پتانسیل‌های خود در کنار سازمان بهزیستی مشکلات مددجویان را مرتفع می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی توجه به سلامت جسم و روان را از وظایف عمده بهزیستی دانست و افزود: گرچه بهزیستی موظف است به افراد جامعه که دچار مشکلات جسمی و روحی شده‌اند توجه نماید اما پرداختن به روح و روان مردم اهمیت بیشتری داشته و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

فعالیت 600 سازمان مردم نهاد 

غلامرضا فتح آبادی مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: 600 سازمان مردم نهاد داریم که 90 درصد درحوزه دوبخشی بهزیستی وسلامت  فعالیت دارند.

وی افزود:  تشکل‌های مردمی سرمایه‌های اجتماعی حوزه سلامت کشور هستند، شکل گیری سمن‌ها از حوزه سلامت آغاز شده و توسعه پیدا کرده و طیف وسیعی از تشکل های مردم نهاد در این بخش فعالیت دارندو بالای 90 درصد برنامه ها درحوزه فعالیت مردم نهاد تعریف شده است.

فتح آبادی با اشاره به فعالیت بی سابقه سمن‌ها در کشورهای هند وپاکستان افزود: با توجه به حضور تشکل‌های مردم نهاد در همه بخش های جامعه در کشور ما نیز علیرغم حضور گسترده این نهادفاصله زیادی  تا رسیدن به شاخص جهانی داریم.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی همواره نقشی بی‌بدیل در ارتقای شاخص‌های سرمایه اجتماعی نظیر ایجاد روابط پایدار، گسترش انسجام اجتماعی، بسط مشارکت و اعتماد متقابل  در حیات فرهنگی و مدنی و اجتماعی جامعه داشته اندو ما به دنبال  بستر سازی برای توسعه فعالیت آنها هستیم.

پایان پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول