اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

برپایی رویداد فعال شو با حضور معلولان تهران

اختتامیه رویداد فعال شو با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

برپایی رویداد فعال شو با حضور معلولان تهران

به گزارش خبرنگار گروه شهری خبرگزاری فارس، اختتامیه رویداد فعال شو عصر امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و نمایندگان و فعالان حوزه افراد دارای معلولیت در تالار اصلی مجتمع ایوان ری برگزار شد.

 باب الحوائج فرماندار ویژه ری در این نشست گفت: محدودیت های جسمی باعث نمی شود که معلولان نتوانند برنامه ریزی و  حرکت کنند و رشد کنند. در میان معلولان استعدادهایی نهفته است که برای سایر افراد جامعه هم پنجره هایی به روی امید خواهد گشود که ترنم و حرکت از آن پنجره ها به مشام می رسد.

وی افزود: ما امیدواریم با کمک خداوند برنامه ریزی هایی در ری داشته باشیم تا  یک شهر ایمن برای معلولان را طراحی کریم.

وی اضافه کرد: در شهر ایمن تمام استعدادهای معلولان شکوفا و  با بهرمندی از تمام تجهیزات و تمام امکانات بتوانند استعدادهایشان را برای جامعه قوی به میدان بیاوریند.

حمید صائب مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در این همایش گفت: خوشحال که توانستیم سی امین دورهمی فعال شو رد را برگزار کنیم. این جلسات و  دورهمی ها از نظر ما  امری فانتزی نیست بلکه یک ضرورت است جرا که در این دروهمی‌ها می تونیم حقوق خود را بگیریم و فرصتی است که استعدادهای ناشناخته را شناسایی می کنیم.

 وی اضافه کرد:  قانون از ما خواسته است که زمینه های حضور افراد دارای معلولیت در جامعه را فراهم کنیم.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران تأکید کرد: ما یک مرکز ارائه صرف نیستم و مهمترین وظیفه ما این است که مشارکت شما در تمام زمینه ها را جلب کنیم و این یک ادعا نیست و توفیق شد که از طریق کانون افراد دارای معلولیت در زمینه های مختلف فعال کنیم و به دنبال توسعه این مراکز هستیم.

علی همت محمود نژاد رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران گفت: نمی خواهم بگویم که مستمری به ما بدهید اما باید مسوولان بدانند که آیا من را کم توان ذهنی می بینید یا معلول جسمی و حرکتی؟ برای هر کدام از بچه های ما ظرفیت هایی است که وجود دارد. دردمان از معلولیت نیست بلکه نگاه های فرهنگی مردم ما را آزار می دهد.

وی ادامه داد:  حقوق معلولان رعایت نمی شود و آنهایی که همسر معلول دارند و یا مادر معلول هستند باید مطالبتشان بررسی شود.

وی تأکید کرد:  قرار بود ۴ مرکز ورزشی فرهنگی در تهران برای معلولان ساخته شود که یکی در جنوب افتتاح شد و از شما آقای چمران می خواهیم حداقل یک مرکز دیکر را برای ما بسازید.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به وعده محمود نژاد گفت: تلاش می‌کنیم این وعده را در شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار دهیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول