اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: پوتین و پاشینیان در سن پترزبورگ فرصت گفت‌وگو دارند

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از احتمال دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه بین رئیس‌جمهور این کشور و نخست‌وزیر ارمنستان در حاشیه رویدادها در سن پترزبورگ خبر داد.

کرملین: پوتین و پاشینیان در سن پترزبورگ فرصت گفت‌وگو دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف امروز دوشنبه به خبرنگاران گفت رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و نخست‌وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان در حاشیه رویدادها با حضور رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سن پترزبورگ، فرصت گفت‌وگو خواهند داشت. 

نیکول پاشینیان یک سال بود که از حضور در رویدادهای این دو اتحادیه امتناع می‌کرد، اما امروز گزارش شد عازم سن پترزبورگ شده است. اوایل امروز دولت ارمنستان اعلام کرد نیکول پاشینیان برای شرکت در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا و نشست غیررسمی کشورهای مستقل مشترک المنافع که  به ترتیب در روزهای ۲۵ و ۲۶ دسامبر (چهارم و پنجم دی) برگزار می‌شود، عازم سن پترزبورگ شده است.

این دیدار در حالی قرار است انجام شود که سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان امروز خبر داد این کشور نسخه جدیدی از پیشنهادات درباره توافق صلح با جمهوری آذربایجان را از باکو دریافت کرده است. 

پیش‌تر، حکمت حاجی‌اف مشاور ارشد سیاست خارجی الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران گفته بود «درگیری ۳۵ ساله اکنون به پایان رسیده است. راهبرد کنونی باکو صلح است. این مستلزم اقدام هر دو طرف است». وی گفت که مسئله تعیین مرزهای دو کشور به طور جداگانه قابل حل است.

جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ و در دومین جنگ با ارمنستان، بخشی از اراضی منطقه قره‌باغ کوهستانی را پس گرفت و اخیرا نیز پس از حملات باکو به بخش‌های باقی‌مانده از قره‌باغ در ماه سپتامبر، ارمنی‌های حاضر در این منطقه به شروط جمهوری آذربایجان مبنی بر خلع‌ سلاح این منطقه تن دادند و قره‌باغ به طور کامل در کنترل باکو درآمد. از آن زمان دو کشور با میانجیگری طرف‌های دیگر از جمله روسیه برای صلح ابراز تمایل و اقدام کرده‌اند اما همچنان پیشرفت ملموسی در این خصوص رخ نداده است. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول