اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تاثیر رژیم گیاه‌خواری روی قلب و عروق

مطالعه جدید دانشمندان نشان داده که رژیم گیاه‌خواری سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد.

تاثیر رژیم گیاه‌خواری روی قلب و عروق

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اینترستینگ‌انجینیرینگ، مطالعه دانشمندان نشان داده که رژیم گیاهخواری برای سلامت قلب و عروق بهتر است و می‌تواند سبک زندگی سالم تری را ترویج کند.

یک مطالعه اخیر توسط محققان استنفورد فواید قلبی عروقی اتخاذ یک رژیم غذایی گیاه‌خواری را آشکار کرده است.

رژیم غذایی گیاهی تمام محصولات حیوانی و فرآورده های جانبی را حذف می کند. در عوض، روی غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات، حبوبات، آجیل و دانه ها تمرکز دارد.

یک رژیم غذایی وگان متعادل معمولاً تمام مواد مغذی لازم از جمله پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری را فراهم می کند. از مزایای آن می توان به بهبود سلامت قلب، مدیریت وزن، کاهش خطر سرطان و کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 اشاره کرد.

این مطالعه نتایج قانع‌کننده‌ای به نفع رژیم غذایی وگان به همراه داشت که نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه در غلظت LDL-C، سطح انسولین ناشتا و وزن بدن در مقایسه با گروه همه‌چیزخوار بود.

یافته‌ها در سلامت قلب و عروق، با مجموعه‌ای از شواهد که از مزایای رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه حمایت می‌کنند، همسو هستند.

این یافته علیرغم محدودیت‌های تایید شده مانند مدت زمان کوتاه مطالعه و حجم نمونه کوچک، نتایج تحقیق قبلی را منعکس می‌کند که نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاه به بهبود مدیریت لیپید، بهبود متابولیسم گلوکز و بهزیستی کلی متابولیک قلبی کمک می‌کنند.

شرکت کنندگان در رژیم غذایی وگان فراتر از فواید قلبی عروقی، کاهش قابل توجه 20 درصدی انسولین ناشتا و کاهش متوسط وزن 1.9 کیلوگرم را نشان دادند.

یافته های این مطالعه در JAMA Network Open منتشر شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول