اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

کاشت 2 هزار پروتز حلزون شنوایی برای کودکان

وزیر بهداشت با بیان اینکه یکس از اقدامات هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تأمین حلزون شنوایی بود، گفت: کاشت ۲ هزار پروتز حلزون شنوایی برای کودکان انجام و باعث شد صف نوبت کاشت حلزون به صفر برسد.

کاشت 2 هزار پروتز حلزون شنوایی برای کودکان

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، بهرام عین اللهی در همایش خدمت ماندگار و گرامیداشت زنده یاد عباس شیبانی، موسس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، گفت: عباس شیبانی از دوران جوانی فعالیت‌های مبارزاتی خود علیه رژیم ستم شاهی را آغاز کرد و به دلیل این فعالیت‌ها، بارها دستگیر و حبس شد.

وی افزود:  شیبانی بسیار مردمی، ساده زیست و وارسته بودند.وی شخصیتی ولایت پذیر و از رهبری تبعیت داشتند که این ویژگی شان الگوی ماست. شیبانی همچنین هیچ گاه از قبول مسئولیت‌های دشوار شانه خالی نمی‌‌کردند.

وزیر بهداشت از جمله اقدامات ماندگار و ارزشمند زنده یاد دکتر شیبانی را تأسیس هیات امنای صرفه‌ جویی ارزی در شرایط جنگ عنوان کرد و افزود: در آن زمان زیرساخت‌‌های دارویی و ‌‌تجهیزاتی ما مانند امروز نبود.

 وی با بیان اینکه هیأت امنای صرفه جویی ارزی به عنوان یک نهاد انقلابی شناخته می‌‌شود، تصریح کرد: امروز کشور با تحریم‌‌های غیر قانونی و ناجوانمردانه نظام سلطه مواجه است و هیأت امنای صرفه جویی ارزی به عنوان بازویی توانمند، نظام سلامت را یاری می دهد.

عین اللهی با بیان این که هیأت امنا با هدف کاهش هزینه‌های درمان بیماران و جلوگیری از اعزام آنها به خارج از کشور و فراهم آوردن امکانات تشخیصی و درمانی در داخل کشور تاسیس شد، گفت: قانون تشکیل هیات امنای صرفه جویی ارزی به عنوان قانونی مترقی توسط مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۸ به تصویب رسید و در وزارت بهداشت به عنوان نهادعمومی غیر دولتی آغاز به کار کرد.

هیات امنا، ذخیره‌ای راهبردی است

وزیر بهداشت، هیات امنای صرفه جویی ارزی را یک «ذخیره راهبردی» عنوان کرد و گفت: با توجه به تحریم‌ها، ذخایر راهبردی می‌توانند در مواقع بحران، کمک کننده و نجات دهنده باشند.

عین اللهی گفت: در دوران کرونا به ارزش و تاثیرگذاری هیات امنا بیشتر پی بردیم، در آن زمان، بیش از ۲۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی وارد کشور شد.

وزیر بهداشت افزود: در اوج کرونا در ارتباط  با تأمین تجهیزات مرتبط با این بیماری از جمله ماسک، دستکش و لباس محافظت کننده، محلول ضدعفونی کننده، ونتیلاتور، اکسیژن ساز و سایر موارد، هیات امنا از بازوهای قدرتمند وزارت بهداشت بود.

به گفته  عین اللهی، هیات امنا در دولت مردمی، کار خود را با قوت ادامه داده و ۲۸۰ دستگاه سرمایه‌ای سنگین را تامین کرده و همچنین، در ارتباط با تأمین قطعات دستگاه ‌ها  انقلابی عمل کرده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: اقدام ارزشمند دیگر هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، تامین حلزون شنوایی بود که در این زمینه نیز کاشت ۲ هزار پروتز حلزون شنوایی برای کودکان انجام و باعث شد صف نوبت کاشت حلزون به صفر برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول