اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

ضرورت تعامل متقابل بین سازمان ثبت احوال کشور با فرهنگستان زبان و ادب فارسی

وزیر کشور درجمع کارکنان ثبت احوال، تحول در حوزه‌های هویتی، دولت الکترونیک و یکپارچه سازی خدمات رسانی را در راستای کمک به رفاه مردم مهم دانست.

ضرورت تعامل متقابل بین سازمان ثبت احوال کشور با فرهنگستان زبان و ادب فارسی

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد وحیدی روز سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز ثبت احوال اظهار کرد: ثبت احوال از سازمان هایی است که در تحلیل وضعیت و کمک به امر تصمیم سازی و تصمیم گیری نقش مهمی ایفا می کند.

وی تحلیل وضعیت درعرصه هایی چون مهاجرت و موالید را از وظایف مهم ثبت احوال برشمرد که در مدیریت امور و سیاست گذاری‌های کلان، تاثیر بسزایی دارد.

وزیر کشور برشناخت ظرفیت‌های گسترده سازمان ثبت احوال از سوی مدیران، کارشناسان و کارکنان این سازمان تاکید کرد و گفت: شناخت این ظرفیت ها برای تعریف سطوح جدیدی از رشد و تحول حائز اهمیت است.

وحیدی در بیان اهمیت بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان ثبت احوال کشور افزود: ماموریت سازمان ثبت احوال در بحث فرهنگ با اسامی و نامگذاری ها عجین است به طوری که اسم فرهنگ ساز است.

وی در ادامه سخنانش خواستار تعامل متقابل بین سازمان ثبت احوال کشور با فرهنگستان زبان و ادب فارسی شد و اظهارداشت: ثبت احوال در چارچوب این ارتباط و تعامل، در انتخاب بهترین اسامی نقش ایفا کند.

وزیر کشور ضمن تبریک روز ثبت احوال که مصادف با سوم دی ماه است، گفت: ثبت احوال سنگ زیرین حرکت های بنیادین در کشور است.

وحیدی با بیان اینکه هر سازمانی مسیر تولد، بلوغ ، پیری و مرگ را طی می‌کند، اضافه کرد، سازمانی که حرکت، نوآوری در سطوح رشد و تحول نداشته باشد عملا یک سازمان مرده است.

وی تاکید کرد: سازمان ثبت احوال اکنون در نقطه‌ای قرار دارد که می تواند مسئولیت های بیشتر و متنوع تری را در حوزه های مختلف به عهده بگیرد.

 وزیر کشور، تحول، تحرک و رشد محقق شده در سازمان ثبت‌ احوال کشور را نتیجه تعامل و تلفیق مدیریت انقلابی و تحول‌خواه دانست.

وحیدی در پایان ضمن قدردانی از زحمات و پیشرفت های صورت گرفته در سازمان ثبت احوال ، تصریح کرد، اولویت این سازمان مهم درحوزه های هویتی، دولت الکترونیک وهمچنین یکپارچه سازی در حوزه خدمات رسانی باید کمک به رفاه مردم باشد.

وزیر کشور روز یکشنبه این هفته نیز در پیامی به مناسبت روز ملی ثبت احوال، نقش حیاتی منابع ارزشمند اطلاعاتی هویتی و جمیعتی درتجزیه و تحلیل شرایط کنونی کشور و نیز ترسیم صورت‌بندی افق‌های آینده و ریل گذاری مسیر رشد ملی و ایجاد هم افزایی در ارکان نظام را غیر قابل انکار خواند.

وحیدی در این پیام فرارسیدن سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال را به رییس و تمامی مدیران و کارکنان سازمان ثبت احوال کشور تبریک گفت و از تلاش‌های مجاهدانه آنان در عرصه خدمت رسانی به آحاد جامعه قدردانی کرد.

پیش از سخنان وزیر کشور، هاشم کارگر معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گزارشی از فعالیت های سازمان ارائه و از وزیر کشور بخاطر حمایت هایش تشکر کرد.
وی تمرکز سازمان را بر روی بسط هوشمند سازی به دیگر امور جاری اعلام کرد و گفت برای این منظور در عرصه‌های مختلف پنج شورا تشکیل دادیم که برای تحقق اهداف تعریف شده بصورت هفتگی جلسات خود را برگزار می کنند تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت طرح‌ها نسبت به آنها تصمیم‌گیری شود.

در پایان مراسم گرامیداشت روز ثبت احوال ، از سند هویتی شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته ای ایران رونمایی و به تعدادی از مدیران نمونه سازمان ثبت احوال کشور لوح تقدیر اهدا شد.
همچنین لوح تقدیر کارکنان‌ سازمان به وزیر کشور بخاطر حمایت های وی از روند فعالیت‌های سازمان تقدیم شد.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول