اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

اشک‌های دختر یکی از شهدای ترور در دادگاه محاکمه منافقین + فیلم

فرزند یکی از شهدای ترور در دادگاه محاکمه منافقین به قاضی گفت: از ترور پدرم ۴۰ سال می گذرد و ما بغض در گلو داریم.

اشک‌های دختر یکی از شهدای ترور در دادگاه محاکمه منافقین + فیلم

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی پس از دومین تنفس دادگاه، صبح امروز سه‌شنبه پنجم دی ماه ۱۴۰۲ در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین‌ ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم برگزار شد.

در این جلسه دادگاه بخش دیگری از کیفرخواست و اسناد عنوان شده در این کیفرخواست توسط نماینده دادستان قرائت شد و پس از آن  قاضی دادگاه با اعلام تنفس، ادامه قرائت کیفرخواست را به جلسه بعدی موکول کرد.

پس از اعلام تنفس، فرزند شهید حسینی طباطبایی از شهدای فاجعه هفتم تیرماه مجلس شورای اسلامی در حاشیه به دادگاه به گفتگو پرداخت و گفت: از این فاجعه 40 سال می گذرد و این بغض در گلوی ما بود و سکوت کردیم. به بیان حضرت علی (ع) خار در چشم و استخوان در گلو.

وی با اشاره به افراد نفوذی ادامه داد: در زمان شهادت پدرم دختری ۹ ساله بودم و خواهرانم دو سال و چهار سال داشتند. ما شکایت‌های بسیاری علیه منافقین ثبت کرده‌ایم. 

قاضی در پاسخ به این دختر شهید بیان کرد: امروز این دادگاه تشکیل شده تا با رعایت  عدالت و تمام قوانین قانونی به این موارد رسیدگی کند و تا پیش از صدور حکم به عنوان قاضی نمی‌توانم اظهار نظر کنم. 

وی افزود: بخشی از جلسات دادگاه به اظهارات شکات اختصاص داده م‌ شود و شما می توانید برابر قانون اظهارات خود را بیان کنید؛ این اظهارات باید برابر وکلای متهمین گفته شود تا چنانچه متهمین و وکلای آن‌ها دفاعی داشتند، بیان کنند. مطمئن باشید دادگاه فرصتی را برای استماع اظهارات شکات خواهد داشت. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول