اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توپخانه اول دنیا بیخ گوش ناتو

با گذشت حدود یک ماه از هشدار دبیرکل ناتو درباره دریافت «خبرهای بد» از اوکراین، مسکو از برنامه خود برای تقویت حضور نظامی در مرز با دو عضو اروپایی ناتو خبر داد.

توپخانه اول دنیا بیخ گوش ناتو

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛  «برترین توپخانه جهان» در مرز روسیه با فنلاند و نروژ مستقر می‌شود؛ این خبر را روز چهارشنبه رئیس شرکت تسلیحاتی «روس تک» سرگئی چمزوف اعلام کرد.

به گفته این مقام دولتی روس، توپخانه «کوآلیشن-اس وی» (Coalition-SV )که از نظر  بُرد و دقت آتش، بر «هوویتزر» و دیگر نمونه‌های غربی برتری دارد، تا پایان سال ۲۰۲۳ به وزارت دفاع تحویل داده می‌شود.

تدارک مسکو برای حضور نظامی در مرز فنلاند و نروژ در شرایطی انجام می‌شود که روسیه بعد از جنگ اوکراین اعلام کرد که غرب علیه مسکو جنگ نیابتی به راه انداخته است. مقا‌م‌های روس هشدار داده بودند که پس از پیوستن فنلاند به ناتو، مسکو در مرزهای غربی نیرو مستقر می‌کند.


توپخانه خودکششی روسیه

 

فنلاند سال جاری میلادی و به رغم هشدارهای مکرر روسیه، به عنوان عضو جدید ناتو به این ائتلاف نظامی ملحق شد؛ اقدامی که واکنش کاخ کرملین را هم به دنبال داشت.

پیش از آن، ولادیمیر پوتین ناوگان شمالی روسیه را که مسئولیت آن عمدتاً قطب شمال بود، به منطقه نظامی شمالی تغییر داده بود و مورمانسک را که با فنلاند و نروژ مرز مشترک دارد، در آن گنجاند.


مرز روسیه با فنلاند

 

تقویت حضور نظامی مسکو در مرز ناتو در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا و متحدانش طی هفته‌های اخیر به شکست اوکراین در انجام ضد حملات ضد روسیه اذعان کرده‌اند. دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ دهم آذر هشدار داد که این ائتلاف باید منتظر دریافت «خبرهای بدی» از جنگ اوکراین باشند.

در فاصله پنج روز به آغاز سال ۲۰۲۴، رئیس شرکت «روس تک» امروز چهارشنبه اعلام کرد که این توپخانه در جنگ اوکراین عملکرد خوبی داشته و باعث برتری روسیه در درگیری‌های میدانی شده است.

پایان پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول