اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تأکید سران مصر و اردن بر اقدام جهانی برای آتش‌بس در غزه

شاه اردن در سفری به قاهره پایتخت مصر با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره تحولات فلسطین به خصوص اوضاع نوار غزه گفت‌وگو کرد.

تأکید سران مصر و اردن بر اقدام جهانی برای آتش‌بس در غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره با یکدیگر دیدار و بر مخالفت با تمامی تلاش‌های مربوط به نابودی آرمان فلسطین و کوچاندن اجباری فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه تأکید کردند. 

این دیدار امروز چهارشنبه در کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه مصر برگزار شد و طی آن شاه اردن بر حمایت ثابت این کشور از موضع مصر در مخالفت با هر گونه تلاش برای کوچاندن مردم غزه تأکید کرد. 

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، عبدالله دوم و السیسی همچنین بر ضرورت اقدام جهانی به منظور اعمال فشار برای برقراری آتش‌بس در غزه و وارد کردن کمک‌های انساندوستانه کافی و مستمر به غزه برای کاهش درد و رنج مردم این منطقه تأکید کردند. 

دو طرف گفتند که جامعه جهانی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل مسئولیت سیاسی و اخلاقی بزرگی بر عهده دارد. 

آنها همچنین مقابله با هر گونه تلاش برای اشغال مجدد بخش‌هایی از غزه یا ایجاد منطقه حائل در آن و یا جدایی این منطقه از کرانه باختری را ضروری خواندند. 

شاه اردن درباره تداوم عملیات‌های رژیم صهیونیستی در جنوب غزه و پیآمدهای انسانی و امنیتی فاجعه بار آن و نیز تداوم اقدامات تنش‌آمیز این رژیم در کرانه باختری و قدس هشدار داد.

سران اردن و مصر تلاش جدی برای دستیابی به افق سیاسی جهت تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ را ضروری خوانده و گفتند که راه‌حل دو دولتی بخشی از نظام امنیت منطقه‌ای و تنها راه تحقق صلح است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول