اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

افزایش ۲۵۰ هزار نفری جمعیت هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون در دولت سیزدهم، حدود ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستان ها اضافه شده است.

افزایش ۲۵۰ هزار نفری جمعیت هنرجویان هنرستانی در دولت سیزدهم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در کارگروه توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای استان فارس در شیراز افزود: عدم نیاز به مدرک دانشگاهی در تعداد قابل توجهی از مشاغل و اشتغال با مدرک دیپلم نشان از نیاز ضروری به آموزش مهارت به دانش آموزان دوره متوسطه دارد.

وی در ادامه افزود: تقویت آموزش های فنی و حرفه ای به منظور تربیت سرمایه انسانی و نیروی کار مولد برای پیشرفت کشور باید دنبال گردد و نگاه و رویکرد در آموزش و پرورش در این زمینه مشارکت با همه دستگاه ها است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساحت های سند تحول بنیادین، تصریح نمود: بر اساس سند تحول، ۶ ساحت مدنظر است که یکی از آنها اقتصادی حرفه‌ای است که به این مساله می پردازد و در همین راستا در دوره اول متوسطه با تاکید بر هدایت تحصیلی مطلوب و مهارت محوری و فراهم نمودن بستر آموزش یک مهارت را در دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه نظری به صورت تخصصی دنبال گردد تا شاهد رشد اقتصادی کشوردر آینده نزدیک باشیم.

وی با اشاره به جمعیت هنرجویان هنرستانی، افزود: هم اکنون قریب به یک میلیون و ۱۸۰ هزار دانش آموز در هنرستان های کشور مشغول به تحصیل هستند که در دولت سیزدهم، حدود ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی هنرستان ها اضافه شده است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به پوشش ۲ هزار شغل با آموزش حدود ۲۰۰ رشته در هنرستان ها، ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای را بدون بازار کار نمی توان تعریف نمود، این آموزش با بازار کار گره خورده و رویکرد اصلی باید این باشد و حدود ۲۰۰ رشته که بیش از ۲ هزار شغل را پوشش می دهد را با کمک بخش های مختلف هدایت و راهبردی نمود.

وی در ادامه اظهار نمود: آموزش های فنی و حرفه‌ای را با این نگاه که بتوان زمینه اشتغال، کارآفرینی و یادگیری مادام العمر را برای دانش آموزان رقم زد، دنبال می گردد تا بعد از پایان تحصیل به راحتی جذب بازار کار شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، ضمن اشاره به افزایش جمعیت هنرجویان هنرستانی تا سال ۱۴۰۷، تصریح نمود: تحقق افزایش جمعیت هنرجویان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تا سال ۱۴۰۷ منوط به جذب نیروی انسانی متخصص و ساخت هنرستان های مجهز در سراسر کشور می باشد.

کاظمی در پایان، گفت: نگاه ما در بحث مهارت آموزی از منظر اقتصادی و فرهنگی است که از منظر اقتصادی می تواند زمینه ساز رشد تولید، اشتغال پایدار و توجه به اقتصاد مردمی باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول