اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه، همدان و کردستان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

شهردار کرمانشاه نشست مدیران گردشگری کلان‌شهرهای کشور عصر امروز پنج‌شنبه 7 دی‌ماه گفت: تفاهم‌‌نامه مراودات گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های متقابل و اشتراک‌گذاری تجارت بین سه شهر کرمانشاه، همدان و کردستان به امضا رسید.

کرمانشاه، همدان و کردستان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست مدیران گردشگری کلان‌شهرهای کشور عصر امروز پنج‌شنبه 7 دی‌ماه باهدف تقویت همکاری‌های مندرج در تفاهم‌نامه فی‌مابین سه شهر کرمانشاه، همدان و کردستان تحت عنوان مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران به میزبانی همدان برگزار شد.

در این نشست تفاهم‌نامه «مراودات گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های متقابل و به اشتراک‌گذاری تجارت» بین سه شهر کرمانشاه، همدان و کردستان به امضا رسید.

دکتر نادر نوروزی شهردار کلان‌شهر کرمانشاه در این نشست با اشاره به گردشگری دفاع مقدس و ۹۸۰۰ شهید دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار کرد: ظرفیت گردشگری مذهبی، مرز مشترک با کشور عراق و وجود اقلیم متنوع از ظرفیت‌های ویژه این سه استان است.

وی افزود: تبلیغات محیطی متقابل برای اماکن گردشگری این سه استان می‌تواند برای هم‌افزایی ظرفیت‌های این سه شهر مؤثر باشد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: با تداوم این نشست‌ها و تقویت ارتباطات این سه استان علاوه بر مسیر گردشگری، می‌توانند تبدیل به مقصد گردشگری شوند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت گردشگری این سه شهر، بر توسعه آن تأکید کرد و گفت: سه شهر کرمانشاه، همدان و کردستان می‌توانند در حوزه گردشگری در سطح کشور و حتی جهان حرف برای گفتن داشته باشند.

شهردار همدان در ادامه این نشست با اشاره به این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه چند سال پیش منعقدشده بود اما به دلیل شرایط کرونا راکد بود لذا اکنون آن را احیا کردیم و ان‌شاءالله مؤثر خواهد بود.

دکتر فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی نیز در این نشست با مؤثر بودن این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه تعریف جدیدی از مقاصد گردشگری خواهد داشت و باعث شکوفا شدن اقتصاد منطقه غرب در حوزه‌های مختلف خواهد شد.

گفتنی ا‌ست که در این نشست، شهرداران سه شهر، رئیس سازمان فرهنگی کرمانشاه، دکتر فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و معاونین گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سه استان نیز حضور داشتند.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول