اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

رژیم صهیونیستی، بازنده ترور شهید رضی است

ائمه جمعه استان زنجان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، بازنده ترور شهید رضی است، ادامه جنایت ضدبشری آمریکا و انگلیس و فرانسه که با دستان شوم رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین را یادآور شده و بر ضرورت جلوگیری از عادی‌سازی این جنایت‌ها تاکید و با اشاره به در پیش بودن انتخابات ضرورت دقت مسؤولان در رفتار خود را متذکر شدند.

رژیم صهیونیستی، بازنده ترور شهید رضی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه ادامه جنایت ضد بشری آمریکا و انگلیس و فرانسه که با دستان شوم  رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین را یادآور شده و بر ضرورت جلوگیری از عادی‌سازی این جنایت‌ها تأکید کرده و با اشاره در پیش بودن انتخابات ضرورت دقت مسؤولان در رفتار خود را متذکر شدند و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رضی، بازنده این جنایت را رژیم صهیونیستی اعلام کردند، ضمن اینکه انتخابات، مالیات و پیشنهاد افزایش قیمت تعرفه‌های پزشکی از مباحث مد نظر در خطبه‌ها بود.
حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار به گذشت 14 سال از فتنه سال 1388 و قرارگرفتن در آستانه روز 9 دی به‌عنوان روز بصیرت اشاره و اظهار کرد: دراین‌رابطه ممکن است این سوال مطرح شود که آیا همچنان نیاز به یادآورى و بازخوانى آن حادثه وجود دارد، یا خیر؟ در این باره دو دیدگاه در سطح جامعه و سیاستمداران وجود دارد؛ برخی معتقدند، یادآورى مجدد و هر ساله فتنه سال ۸۸ انسجام داخلى را از بین مى‏برد و این امر ضد وحدت ملى است، برخی بر این باور هستند که، نه فقط وقایع و تحولات پیچیده سال ۸۸، بلکه همه رویدادهاى حساس تاریخ باید در زمان خود به‌قصد درس‌گرفتن و عبرت‌آموزی بازخوانى شود.
امام‌جمعه قیدار تاکید کرد: در این رابطه حق با دسته دوم است، چرا که بازخوانى روایت‌‏هاى تاریخى به ما این امکان را مى‏دهد که دچار اشتباه مجدد نشویم و هزینه‏‌های که در یک مقطع بر کشور تحمیل شده را از نو تکرار نکنیم، و از طرفی بازخوانی فتنه ۸۸ که باهدف براندازی انقلاب اسلامى بود نه‌تنها، موجب ازبین‌رفتن انسجام و یکپارچگى ملى نمی‌شود، بلکه بر عکس موجب انسجام بیشتر می‌شود.
وی به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: انتخابات نمایشگاه خواستن، توانستن و داشتن یک ملت بی‌نظیر در تاریخ است که همیشه بصیرت و لحظه شناسی ودر صحنه بودن خود را به رخ جهانیان کشیده است و حضور پرشور مردم در انتخابات به منزله یک خون تازه‌ای در پیکر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
موسوی با تشریح مزایای حضور مردم در انتخابات افزود: حضور در صحنه انتخابات خط قرمزی بر نقشه شوم همه دشمنان ایران است، دشمنانی که همواره با صحنه‌هاn>ی زیبای حماسه‌های بی‌نظیر مردم ایران روزی هزار بار می‌میرند و امیدی به زنده شدن ندارند و ملت فهیم ایران ثابت کرده‌اند حتی در مواقع حساس و نفس‌گیر، هیچ‌گاه صحنه‌ها را خالی‌ نمی‌کنند.
امام جمعه قیدار به‌قرار در آستانه سالگرد شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی مصداق کامل بصیرت بود که بیش از نیمی از 40سال خدمت خود را در گمنامی و مجاهدت‌های خاموش گذرانده و سال‌ها باید بگذرد تا کسانی پیدا شوند و بتوانند برخی از نقاط ناشناخته کارنامه درخشان این مجاهد نستوه را برای افکار عمومی آشکار کنند.
وی به مطالب مطرح شده در مورد معضل بزرگ جاده  قیدار به ابهر اشاره و تصریح کرد: مسؤولان استانی قول دادند باتوجه‌به این که دو بانده کردن این جاده زمان‌بر است اقدامات اصلاحی در این مسیر انجام شود و یکی از مطالبات مردم شهرستان در سفر ریاست‌جمهوری، دو باند کردن این پروژه با قرار گرفتن در اولویت است.


رژیم صهیونیستی، بازنده ترور شهید رضی است
همچنین حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرمدره با تشریح نوع نگاه قرآن به جایگاه زن در هدایت جامعه، افزود: این نوع نگاه نشان از تقابل ماهوی نگاه قرآن به زن با نگاه غلط اومانیستی و فمینیستی است که زن را به ابزاری برای هوسرانی تبدیل کرده است. 
امام جمعه خرمدره به ترور شهید رضی در سوریه اشاره کرد و افزود: محاسبات غلط صهیونیست‌ها در عملیات ترور سردار شهید سیدرضی موسوی، نه تنها آن‌ها را از مخمصه مقاومت نجات نخواهد داد، بلکه انگیزه را در جبهه مقاومت علیه صهیونیست‌ها تقویت خواهد کرد و در این رابطه قطعاً رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین بازنده ترور سردار شهید سید رضی موسوی است.
وی با تاکید بر اینکه مردم ایران هیچ‌وقت از مبارزه با ظالمان، عقب‌نشینی نخواهند کرد، ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم فرمودند که مردم ایران، عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستند. 
زاهدی با تأکید بر اهمیت انتخابات و اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم خوزستان و کرمان افزود: انتخابات جزو ارکان نظام جمهوری اسلامی است.
امام جمعه خرمدره بر ضرورت دقت مسؤولان در رفتارهای خود تاکید کرد و گفت: مسؤولان کشور باید به گونه‌ای رفتار کنند، که رفتار آن‌ها موجب امیدآفرینی شده و زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد. 
وی با بیان اینکه دریافت مالیات، ضروری و عدالت مالیاتی ضروری‌تر است، ادامه داد: درآمدهای مالیاتی باید در امور زیربنایی هزینه شوند، ضمن اینکه عدالت مالیاتی مطالبه جدی مردم است و مالیات‌ها باید از سرمایه‌دارانی گرفته شود که از امکانات گسترده کشور بهره‌مند می‌شوند، و درعین‌حال درآمدهای مالیاتی در ارتباط با نیازهای بنیادین هزینه شوند و دولت‌ها همانند مردم عادی در ارتباط با هزینه‌های جاری صرفه‌جویی کنند. 
زاهدی‌پور ادامه داد: ارائه پیشنهاد افزایش 45 درصدی تعرفه‌های پزشکی از سوی وزارت بهداشت، یا نشان از عدم اطلاع برخی مسؤولان از وضع اقتصادی مردم و سطح پایین‌ بیمه‌هاست و یا این که مردم برای برخی مسؤولان اهمیت لازم را ندارند. 

 

9 دی، روز از بین رفتن سنگین‌ترین فتنه تاریخ علیه انقلاب بود
حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری، امام جمعه ماهنشان هم در خطبه‌های نماز این هفته با بیان اینکه یک ملت در قالب انتخابات در مدیریت کلان کشور حضور می‌یابد و خود برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرد، افزود: به همین دلیل انتخابات فرصت استثنایی برای یک ملت است چرا که در انتخابات نوع دولت و نوع مجلس توسط ملت تعیین می‌شود به همین دلیل انتخابات فقط یک حق نیست، بلکه علاوه‌برآن مسئولیت خطیر و یک وظیفه ملی و دینی است و کوتاهی در آن علاوه بر اینکه در مدیریت کشور مشکلات خاص و گاهی غیرقابل‌جبران درست می‌کند مسؤولیت شرعی هم دارد.
امام جمعه ماهنشان ادامه جنایت ضد بشری آمریکا و انگلیس و فرانسه که با دستان شوم و رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین را یادآور شد و افزود: باید مراقب باشیم تا جنایات این رژیم در غزه عادی نشود ممانعت از عادی‌سازی جنایات اسرائیل در غزه نه فقط اقدامی اسلامی و ایرانی بلکه اقدامی انسانی و اخلاقی است که هر انسان آزاده‌ای در جهان باید در برابر جنایت علیه بشریت به‌ویژه انسان‌های بی‌دفاع از خود نشان دهد و عادی‌شدن جنایت به معنای ریخته‌شدن قبح آن جنایت است تا آنجا که رفته‌رفته جنایت‌کار خودش را برای انجام آن جنایت محق خواهد دانست ازاین‌رو باید به هر شکل ممکن از عادی‌سازی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه ممانعت شود.
وی با گرامیداشت روز 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت افزود: نهم دی روز از بین رفتن سنگین‌ترین فتنه تاریخ علیه انقلاب و جزو ایام‌الله به معنی حقیقی کلمه بود و باید یادآوری شود تا این ایام از یادها نرود و برای فهم حماسه نهم دی باید ریشه‌ها و نتایج این حرکت عظیم و حیاتی را مورد بررسی و تحلیل قرارداد چرا که 9 دی دشمنان را مأیوس از شکست‌دادن انقلاب کرد و در واقع دوست را از دشمن جدا و منافق را رسوا کرد به همین دلیل این روز شاخص است و جهت و آدرس درست را نشان می‌دهد.

 

همچنین حجت‌الاسلام حسینی نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه تقریبا دو ماه دیگر موعد انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است و ۱۴ دی با اعلام اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، انتخابات به مرحله دیگر وارد خواهد شد، فواید و برکات انتخابات را بر شمرد و اظهار داشت: انتخابات زمینه ساز تحول است چون افراد جدید با فکر جدید وارد عرصه خدمت می شوند و از طرفی انتخابات جلوی دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی را می‌گیرد و انتخابات سالم‌ترین روش برای پیشگیری از آفت‌هاست و در حل مشکلات کشور نیز مؤثر است زیرا حل مشکلات کشور به قانونگذاری مناسب و نمایندگان مدبر نیاز دارد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه از ماه ها قبل دشمن همه تلاش خود را بکار بسته تا مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد، گفت: یکی از شگردهای دشمن برای کم رنگ شدن مشارکت مردم، تحریف «دلخورى مردم از عملکرد بد مدیران» به «قهر مردم از نظام» است و قطعا مردم با مشارکت خود نشان خواهند داد که به نظام اسلامی و آرمانهای انقلاب وفادارند و توطئه دشمنان را خنثی خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه البته نباید مشکلات اقتصادی مردم نادیده گرفته شود، ادامه داد: مهمترین مشکل مردم اقتصاد و معیشت است و هر چند طبق آمارها تورم کاهشی است ولی وضعیت بازار این را نشان نمی دهد و در سفره و زندگی مردم ملموس نیست.

حسینی نسب با گرامیداشت ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با بیان اینکه حضرت زهرا (س) هدیه عرشی خدا و کوثر است و همانطور که روز غدیر روز ناامیدی دشمنان است، ولادت حضرت زهرا (س) نیز روز ناامیدی دشمنان است چرا که با ولادت آن حضرت طعنه ابتر بودن پیامبر برطرف و دشمنان پیامبر ناامید شدند، با تبریک روز زن و بزرگداشت مقام مادر گفت: مقام زن در اسلام همان است که آیات و روایات به آن پرداخته و در سیره و رفتار حضرت زهرا (س) متجلی شده است. 

خطیب جمعه سلطانیه با بیان اینکه مقام زن همان است که مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان به تبیین آن پرداختند و فرمودند بانوان عزیز جامعه اسلامی سعی کنند هم در خانه داری، هم در امر فعالیت اجتماعی، هم در حکمت و دانش و هم در عفاف و حجاب دنبال حضرت زهرا(س) حرکت کنند، گفت: حجاب خطر جاذبه جنسی را محدود می کند و برای زن محرومیت آور نیست بلکه امنیت آور است و عظمت زن و پاسداری از جایگاه او در پیروی از حضرت فاطمه زهرا است.

حسینی نسب با گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانش و با بیان اینکه چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با حوادث و اتفاقات مهمی در منطقه هم‌زمان شده است و جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، عراق و یمن در آمادگی کامل قرار دارد و این اتحاد و آمادگی مدیون شهید حاج قاسم سلیمانی است و طوفان الاقصی نیز خون آورد شهید قدس است، گفت: دست حاج قاسم سلیمانی به زمین افتاد، اما سرنوشت قدس به دست سلیمانی ها افتاد،  حاج قاسم را قطعه قطعه کردند تا از بین ببرند اما در اقصی نقاط عالم تکثیر شد و لذا شهید سلیمانی برای دشمن از سردار سلیمانی خطرناکتر شده است.

امام جمعه سلطانیه با تجلیل از مقام علامه مصباح یزدی که خلاء وجودی علامه طباطبایی و شهید مطهری را پر کرده بود، گفت: علامه مصباح یزدی حقیقتا مصباح علم و بصیرت بود و عمار گونه به بصیرت آفرینی می پرداخت و غبار شبهات را از چهره دین و انقلاب برطرف می کرد.

وی با گرامیداشت حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و با بیان اینکه در سال ۸۸ بعد از انتخابات ریاست جمهوری که خرداد ماه برگزار شد، دو از نفر کاندیداها که رأی ملت را کسب نکرده بودند، با ادعای تقلب ۸ ماه کشور را دچار اغتشاش کردند و به ارزشهای اسلام و انقلاب اهانت کردند، گفت: مردم با حضور حماسی در راهپیمایی ۹ دی، سنگین ترین فتنه تاریخ انقلاب را از بین بردند و دشمنان و فتنه گران رسوا شدند و نشان دادند هر کس در برابر ولایت و انقلاب ایستاده مردم آنها را طرد خواهد کرد.

حسینی نسب با بیان اینکه باید ۹ دی را گرامی داشت، چون ۹ دی از جنس شعور، تبیین و بصیرت و روز تجلی وحدت ملت حول محور ولایت و روز میثاق امت با ولایت  است، گفت: در دوران فتنه شاخص ولایت است و پرچمدار بصیرت آفرینی مقام معظم رهبری است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول