اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حضور ۴۰ بانوی فیلم ساز مشهدی در رویداد شهربانو

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه روایت های شهر باید جدی و محکم تر پیگیری شود، گفت: سوژه های هویت بخش مشهد دغدغه بسیاری از فیلم سازان است و باید مورد حمایت جدی مسئولین قرار گیرد.

حضور ۴۰ بانوی فیلم ساز مشهدی در رویداد شهربانو

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم اختتامیه چهارمین رویدادشهر با عنوان شهربانو ( سلسله رویدادهای هم آفرینی فیلمنامه مبتنی بر هویت ویژه بانوان) در کارخانه نوآوری برگزار شد.

مجید عسگری رییس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۴۰ بانوی مشهدی و ۲۰ بانوی غیر مشهدی در این رویداد شرکت کردند، بیان کرد: شرکت کنندگان این رویداد بانوانی بودند که اثرگذاری در سطح ملی داشته اما اصالتا مشهدی بودند.

وی بیان کرد: رویداد شهربانو با توجه به مبناهای تحقیقاتی و پژوهشی در مدلی متفاوت از دیگر رویدادهای روایت شهر برگزار شد‌. 

عسگری افزود: مدل این رویداد بعد از فراخوان رزومه بانوان فیلمساز دریافت شد و با دعوت از افراد منتخب در رویداد حاضر شده و با ارائه سوژه ها به ایشان در کارگاه ها طرح اولیه خود را نوشتند و به ما ارائه کردند. 

وی به ضرورت حمایت نهادهای مرتبط از رویداد شهر، خاطر نشان کرد: باید از فیلم سازان جوان رویداد شهر حمایت کرد . لیلی عاج کارگردان مطرح کشوری و از اساتید شرکت کننده در این رویداد حمایت خود را از ساخت چند طرح ارائه شده این رویداد اعلام کردند‌.

رییس حوزه هنری خراسان رضوی ابراز کرد: روایت های شهر باید جدی و محکم تر پیگیری شود.سوژه های هویت بخش مشهد دغدغه بسیاری از فیلم سازان است و باید مورد حمایت مسؤلین قرار گیرد و در این میان شورای اسلامی شهر مشهد رسالت سنگینی بر عهده دارد. 

عسگری خاطر نشان کرد: فیلم نامه هایی که به رویداد شهر ارائه‌ شد، بسیار شاخص و کم نظیر بودند و در راستای رویداد شهر، هویت شهر برای عموم بیشتر شناخته می شود.

در این مراسم لیلی عاج، نویسنده و کارگردان سینما، مریم قربان زاده، نویسنده کتاب خاتون و قوماندان و جواد نوائیان، استاد تاریخ و هویت مشهد حضور داشتند‌ و رونمایی وایت‌های صوتی مشهد و نقاشی مشهد از جمله برنامه های این مراسم بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول