اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب یأس دشمنان اهل‌بیت(ع) خواهد شد

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: مطالبه و انتقاد داریم اما اگر آمار مشارکت در انتخابات پایین بیاید آیا اهل‌بیت(ع) خوشحال می‌شوند یا دشمنان ایشان؟ اکنون همه به دنبال پایین آوردن آمار انتخابات در ایران هستند اما به کوری چشم دشمن بارها گفته‌ایم که ملت از رهبری حمایت کرده و بر آرمان شهدا ایستادگی خواهد کرد.

مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب یأس دشمنان اهل‌بیت(ع) خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احتشام کاشانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با بیان اینکه دهه بصیرت و روز میثاق با ولایت بهانه‌ای برای بررسی این است که تا کجا آمده و برای عدم تکرار فتنه‌ها چه باید بکنیم، اظهار کرد: راه ایستادگی بر ارزش‌های فتنه‌های خیر و گریز از فتنه‌های شر را باید از کلام اهل‌بیت(ع)، فقه و دین شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: هر فردی اگر بصیرت نداشته باشد همانند کسی است که سفر مشهد اراده کرده است اما به سمت کرمانشاه رفته است و هر چه ایستادگی بر ظواهر دین داشته باشد چیزی نصیب او نخواهد شد و تاریخ پر است از شخصیت‌هایی که به ظواهر عمل کردند اما در فتنه نتوانستند ولایت‌مدار باشند و کم نداریم کسانی که به اباعبدالله(ع) توصیه نرفتن به کربلا کردند بجای اینکه به ایشان بگویند که شما امام و حجت هستید و ما در مسیر شما هستیم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی در دوران امام حسین(ع)، در زمان سیاه بیعت یا بیعت کرده بودند یا ساکت در بحث بیعت بودند که خود تلقی بیعت می‌شد و آن‌ها نمی‌خواستند در کنار مولایمان امام حسین(ع) باشند و بخاطر همین هم می‌گفتند که چرا حرم را با خود به کربلا می‌بری؟

وی از امام حسین(ع) به‌عنوان امام شاخص و چراغ هدایت نام برد و ادامه داد: بصیرت نکته‌ای اساسی و مهم است که در جریان کربلا هم وجود داشت؛ می‌توان عالم دین بود و درس دین خواند و در همین فیضیه از ظرفی که مصطفی فرزند امام آب خورده بود تلقی نجس بودن کرد، دل دریایی امام را خون کردند و بخاطر همین هم امام در منشور روحانیت برای اینکه در تاریخ بماند ذکر کرد و فرمود در دوران سیاهی مصطفی از ظرف آب خورد و ظرف او را آب کشیدند و آن‌ها به قول امام متهجرین و مقدس‌نماهای احمق بودند، امامی که گویشی الهی داشت اما گاهی از این ادبیات هم استفاده کرد «مقدس نماهای بیشعور، احمق».

*بصیرت گذر از پوسته و رسیدن به هسته دین است

احتشام کاشانی با بیان اینکه بصیرت ینی گذر از پوسته دین و رسیدن به هسته دین، گفت: اینکه ما اختلافات را متوجه شویم بسیار مهم است؛ در فیضیه عالم بزرگواری بود که بیش از یک سال و چند ماهی است به رحمت رفته، خودش برای بنده تعریف کرد که بعد از سخنرانی امام خمینی(ره) در فیضیه به محضر شخصیتی رسیدم و چند جمله از امام را برای او گفتم و او گفت که این سخنان همین حوزه را هم از ما خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه راه روشن انقلاب را امام خمینی(ره) به روی ما گشود، گفت: ایشان از مرگ نترسیدند و با شناخت لازم از دین، برای تحقق آموزه‌های دینی گام برداشتند.

*راهکار پیروزی در فتنه تبعیت از رهبری است

احتشام کاشانی گفت: ما در فتنه‌ها نگاه‌مان از ابتدای انقلاب تا به امروز پایبندی به ولایت فقیه بوده است، اگر خواص در فتنه 58 آنگونه که باید و شاید وارد می‌شدند فتنه 68 رخ نمی‌داد، خداوند بعد از انقلاب در 12 فروردین 58 یک امتحان خیر رقم زد که آن هم آری به جمهوری اسلامی بود، 20 روز بعد اولین رئیس ستاد مشترک ارتش یعنی شهید قرنی به شهادت رسید و دشمن استوانه فکری انقلاب یعنی شهید مفتح، شهید عراقی و شهید قاضی طباطبایی را از ما گرفت.

وی ادامه داد: با همه بودن و همه را داشتن هنر نیست، و اگر قرار بود امیرالمؤمنین(ع) هم همه را داشته باشد، اینقدر دشمنی علیه ایشان وجود نمی‌داشت که در محراب نماز هم شمشیر بر سر ایشان بزنند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در 9 دی تا 19 دی ماه، شخصیت‌هایی از جمله سردار دل‌ها و آیت‌الله مصباح که آیت‌الله بصیرت بود را از دست داده‌ایم توسط عقل یک اتفاق نامیده می‌شود اما ذوق ما این موضوع را چیز دیگری می‌داند.

وی ادامه داد: اگر فتنه 58 که علیه شهید بهشتی و دوستان او رقم خورد توسط خواص تبیین شده بود فتنه 68 منافقان رقم زده نمی‌شد؛ امام در یکی از نامه‌های خود نوشتند که « از خدا می‌خواهم به پدر پیر ملت عزیز ایران، صبر و تحمل عطا فرماید و او را ببخشد و زودتر از دنیا ببرد که بیش از این شاهد طعم تلخ خیانت دوستانم نباشم» و این نوشته نشان از غفلت خواص است.

احتشام کاشانی گفت: امام به آیت‌الله جنتی که امام جمعه وقت بود فرمود برای مردم روشن کنید که مصلحت اسلام و مسلمین شوخی بردار نیست و ملاک دوستی من با افراد ملاک ایستادگی بر ارزش‌هاست.

وی گفت: در 24 اردیبهشت ماه سال 1368 وقتی که نمایندگان مجلس نامه نوشتند که خوب بود قضیه قائم مقام را طور دیگری رفع می‌کردید امام فرمود که من دو سال است می‌خواهم این اتفاق نیافتد اما نمی‌شود؛ در همین نامه امام می‌نویسد که شما می‌خواهید بعد از من انقلاب را از لیبرال‌ها به منافقین تحویل دهید و من نمی‌گذارم این اتفاق رخ دهد.

*بدون تبیین شاهد استمرار فتنه‌ها خواهیم بود

احتشام کاشانی گفت: اگر فتنه 78 توسط خواص حوزه و دانشگاه تبیین شده بود فتنه 88 رقم زده نمی‌شد و اگر فتنه 88 هم تبیین شده بود فتنه 96 و بعد هم فتنه 98 و بعد هم فتنه 1401 رخ نمی‌داد و هنوز هم وقتی تبیین درست انجام نشود فتنه‌ها ادامه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در دوره قبل انتخابات مجلس، آمار مشارکت 42.5 درصد بوده و اکنون هم اگر حوزه و دانشگاه کوتاهی کنند و درصد مشارکت باز هم پایین‌تر بیاید چه کسی مسئول است؟ مگر رهبری نفرمودند که باید یک کانون عظیم تبلیغی در قم داشته باشید، کجاست این کانون تبلیغی؟

وی ادامه داد: اکنون در سخت‌ترین شرایط که دشمن می‌خواهد حضور در انتخابات را کم‌رنگ کند ما چه کاری انجام داده‌ایم؟ ما با تمام مقدسات خود در عین اینکه به مسئولان اعتماد داریم و آن‌ها را نقد هم می‌کنیم باید به فکر پیشرفت و امیدافزایی باشیم؛ همانطور که رهبری هم تاکید داشتند مسئولان با اخلاص کار می‌کنند اما امروز متاسفانه همه به یک اپوزوسیون تبدیل شده‌اند.

احتشام کاشانی گفت: رهبری از همه دولت‌ها حمایت کردند اما از این دولت تمجید کردند چراکه این دولت بسیاری از عقب ماندگی‌ها را رفع کرد؛ ما در دهه 90 عقب افتاده‌ایم.

وی ادامه داد: رهبری از هشدار نسبت به تهاجم فرهنگی به موضوع استحاله فرهنگی رسیده‌اند و این وظیفه ما است که به وضعیت فرهنگ رسیدگی کنیم و ملاک ما بر بودن مسئولان در مسیر انقلاب، تبعیت از فرمان ولایت فقیه است.

*همه دشمنان به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات هستند

احتشام کاشانی تصریح کرد: بارها و بارها به مردم گفته‌ایم که مطالبه و انتقاد داریم اما اگر آمار مشارکت پایین بیاید آیا اهل‌بیت(ع) خوشحال می‌شوند یا دشمنان ایشان؟ اکنون همه به دنبال پایین آوردن آمار انتخابات در ایران هستند اما به کوری چشم دشمن بارها گفته‌ایم که ملت از رهبری حمایت کرده و بر آرمان شهدا ایستادگی خواهد کرد.

وی حماسه جوانان غزه موج بیداری اسلامی را خروشان کرده است، گفت: روزنامه انگلیسی گاردین نوشته است که دو میلیون جوان می‌خواهند قرآن تهیه کنند و ببینند در این قرآن چه نوشته که جوانان غزه کشته می‌شوند اما از آموزه‌های قرآن کوتاه نمی‌آیند.

احتشام کاشانی گفت: استقامت مردم غزه و لبنان مثال زدنی شده و ما هم باید باری دیگر با هماهنگی پای صندوق آمده و ایستادگی خود را به رخ دنیا بکشانیم و البته نباید فراموش کنیم که همه این‌ها را به برکت امام حسین(ع) داریم.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول