اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کشورهای هدف برای صادرات محصولات کرمان شناسایی شوند

استاندار کرمان خواستار شناسایی پنج یا ۶ کشور هدف برای صادرات کالاهای استان کرمان به این کشورها شد.

کشورهای هدف برای صادرات محصولات کرمان شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی فداکار بعدازظهر امروز شنبه ۹ دی‌ماه جاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: تولیدات معدنی و محصولات کشاورزی ازجمله پسته جزو صادرات اصلی استان کرمان است.

وی بیان داشت: ارز حاصل از صادرات باید به کشور برگردد و برگشت ارز و تعهد ارزی، قانون است که باید رعایت شود.

استاندار کرمان عنوان کرد: پنج یا ۶ کشور هدف و کالاهای صادراتی مناسب برای این کشورها شناسایی شود تا صادرات محصولات استان کرمان به این کشورها انجام شود.

صادرات کرمان ارزش‌افزوده خوبی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه صادرات کرمان نیازمند بازمهندسی است، اظهار داشت: ارزش صادرات از استان کرمان برابر با یک‌هزار و ۵۲ دلار به‌ازای هر کامیون و ارزش واردات هم ۱۰ هزار دلار است‌.

سید مهدی طبیب‌زاده ادامه داد: صادرات استان کرمان شامل مواد خام، محصولات کشاورزی و بخشی هم مربوط به صنایع است و صادرات استان کرمان با وجود اینکه رقم خوبی نسبت به میانگین کشوری دارد اما ارزش افزوده خوبی ندارد.

وی ابراز داشت: در زمینه تنوع بازار، تعدد صادرکننده و نوع محصول باید به سمت تنوع‌بخشی بازار و محصولات و افزایش ارزش افزوده برویم.

هند و پاکستان به‌دنبال محصولات صادراتی کرمان هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: جلساتی با رایزن‌های بازرگانی بعضی از کشورها ازجمله چین، قطر و لبنان برای صادرات محصولات استان کرمان انجام داده‌ایم.

امیر حسن‌زاده با اشاره به سفر کاری خود به هند طی روزهای گذشته بیان داشت: معاون اتاق بازرگانی هندوستان به کرمان سفر می‌کند و این در شرایطی‌ست که هندی‌ها خواستار محصولات صادراتی استان کرمان ازجمله خرما و پسته هستند.

وی با بیان اینکه دعوت از تجار و بازرگانان بعضی از کشورها به استان کرمان را در دستور کار داریم، ابراز داشت: پاکستان نیز بازار هدف خوبی برای محصولات صادراتی استان کرمان است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول