اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پاسخگویی بیمه عشایر و روستاییان به باشتی‌ها در میز خدمت

مدیر بیمه عشایر و روستاییان کهگیلویه و بویراحمد پاسخگوی مشکلات مردم باشت در میز خدمت شد.

پاسخگویی بیمه عشایر و روستاییان به باشتی‌ها در میز خدمت

سعید کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از برگزاری میز خدمت بیمه عشایر و روستاییان و کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و مدیران دستگاههای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان باشت خبر داد.

وی گفت: همگام با سایر مدیران و دستگاههای اجرایی با برپایی میز خدمت‌ در مصلی نماز جمعه این شهرستان پاسخگوی مطالبات مردم شدیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان با بیان اینکه مدیر در طراز انقلاب و مدیر جهادی باید همیشه آماده پاسخگویی به مشکلات حوزه خود باشد تصریح کرد: این میز خدمت نیز با هدف تکریم ارباب‌رجوع، کاهش زمان امورات مشتریان و پاسخ به نیازمندی‌های و مشکلات مراجعه‌کنندگان این بخش برگزار شد.

او با بیان اینکه صندوق بیمه و عشایر یک ظرفیت آماده و با قابلیت بالا برای مردم محروم و مستضعف کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود گفت: شاد خیلی‌ها ندانند که ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و به مانند یک یارانه بلند مدت است که دارای ۸ سطح بوده و برای مثال در سطح ۱ آن که پرداختی هر شخص ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است 1 میلیون و پانصد هزار تومان آن را دولت پرداخت می‌کند.

وی به اهداف صندوق بیمه روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: چند هدف مهم دارد که اولین آن عدالت اجتماعی و هدف دیگر آن جلوگیری از فقر بین نسلی و همچنین پیشگیری از مهاجرت است در این بیمه دولت بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد.

کرمی با بیان اینکه عشایر و کشاورزان سهم بسیار بالایی در امنیت غذایی کشور دارند گفت: این صندوق در سال ۸۴ راه‌اندازی شد تا مردم مناطق محروم بتوانند از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قبل از راه‌اندازی صندوق بسیاری از افراد دنبال این بودند که جایی را پیدا کنند تا بیمه‌ای برای آنها واریز شود گفت: اما نظام این فرصت خوب را برای مردم مناطق محروم و مستضعف ایجاد و دولت جدید هم افقی جدید در صندوق ایجاد کرد.

وی با اشاره به اقدامات چشمگیر دولت کنونی نسبت به گذشته یادآور شد: اگر در طول ۱۰ سال تعداد یک و نیم میلیون نفر عضو صندوق بیمه عشایر و روستاییان شدند اما با استقرار دولت سیزدهم در طول یک سال و با راه‌اندازی قرارگاه کرامت بیش از ۶۰۰ هزار نفر در این صندوق بیمه شدند که نشان دهنده توجه ویژه دولت آیت الله رئیسی به صندوق بیمه عشایر و روستاییان است.

کرمی با تاکید بر اینکه ۲۵ کارگزار در استان داریم و باید همه ظرفیت‌ها پای کار بیایند گفت: به دلیل اینکه استان کوچکی هستیم می‌توانیم بیش از سایر استان‌های کشور از ظرفیت صندوق استفاده کنیم.

وی با ارائه مثالی از ظرفیت بالای صندوق بیمه عشایر و روستاییان و نوع خدمتی که دولت در این بیمه به مردم ارائه می‌کند گفت: در سطح ۸ بیمه روستاییان و عشایر اگر هر شخص باید ۹ میلیون تومان در ماه برای بیمه خود واریز کند از این مبلغ ۶ میلیون تومان آن را دولت پرداخت می‌کند و فرد تنها ۳ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

وی با ارائه مثالی گفت: اگر فرزند شما که ۱۸ سال دارد در این صندوق بیمه شود در ۲۵ سالگی به میزان ۷ سال بیمه دارد و اگر در جایی مشغول به کار شد می‌تواند از این هفت سال به عنوان سنوات استفاده کند.

مدیرعامل صندوق بیمه عشایر و روستاییان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر استان ما ظرفیت بیمه ۱۵۰ هزار نفر را داشته باشد اما تاکنون ۱۲۰ هزار نفر از این ظرفیت استفاده نکرده‌اند گفت: با تاسف یعنی تنها ۳۰ درصد از جمعیت ما از این بیمه استفاده می‌کنند.

وی گفت: اگر به خوبی حساب و کتاب کنیم در خواهیم یافت که ماهیانه ۷۳ میلیارد تومان یارانه برگشت می‌خورد در حالی که استان می‌توانست بیش از این از چنین ظرفیتی استفاده کند.

کرمی وظیفه رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها و صدا و سیما را در این راه بسیار مهم دانست و گفت: وقتی تنها ۳۰ درصد ظرفیت ما در استان فعال است رسالت سنگین بر عهده شما اصحاب رسانه است تا اینکه مردم از خدمات این بیمه نهایت سود را عاید خود کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول