اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تشکیل تیم اقتصادی قوی سرکنسولگری ایران در استانبول

سرکنسول ایران در استانبول از تشکیل تیم اقتصادی قوی‌تر از گذشته در این سرکنسولگری را یکی از برنامه‌های اساسی خود عنوان کرد.

تشکیل تیم اقتصادی قوی سرکنسولگری ایران در استانبول

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد محمدی، سرکنسول ایران در استانبول امروز در دیدار با  نایب رئیس اتاق، دبیر و عضو هیأت رئیسه اتاق و عضو هیأت نمایندگان اتاق تبریز و رئیس خانه صمت استان با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در زمینه تولیدی، صنعتی و تجاری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است از تلاش برای ایجاد بسترهای مناسب در خصوص توسعه مراودات تجاری بین این استان و کشور ترکیه خبر داد.

وی، تشکیل تیم اقتصادی قوی در سرکنسولگری ایران در استانبول را یکی از برنامه‌های اساسی خود عنوان کرد و افزود: قطعا از این پس جلسات متعدد و مستمری با رایزن بازرگانی ایران در استانبول در راستای تسهیل و تسریع فرآیند فعالیت برای تجار و بازرگانان برگزار خواهد شد.

جمشید برزگر؛ نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این دیدار با اشاره به روابط عمیق بین ایران و ترکیه طی سال‌های متمادی گفت: کشور ترکیه بعد از دبی، بیشترین نقش تسهیل‌گری در مراودات تجاری ایران را دارد.

وی تصریح کرد: ترکیه از دیرباز به‌عنوان دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی مطرح بوده است و عدم الزام به اخذ ویزا برای ورود به این کشور برای ما ظرفیت بزرگی به‌شمار می‌رود.

رضا جعفری، دبیر و عضو هیأت رئیسه اتاق تبریز گفت: این اتاق قدیمی‌ترین اتاق بازرگانی کشور به‌شمار می‌رود و سابقه همکاری زیادی بین تجار تبریز و ترکیه وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر نقش کشور ترکیه در مراودات تجاری ایران، به‌خصوص در زمان تحریم‌ها خاطرنشان کرد: این کشور جایگاه ویژه‌ای در حوزه تجاری برای کشور ما دارد.

مهدی امینی، عضو هیأت نمایندگان اتاق تبریز و رئیس خانه صمت آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست بر لزوم افزایش تعامل بین اتاق‌های بازرگانی ترکیه و تبریز در راستای افزایش مبادلات تجاری و همکاری‌های بیشتر تاکید کرد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول