اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

نامزدهای انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد خودشان را وامدار پیمانکاران نکنند

فعال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد به آسیب‌های انتخاباتی در استان اشاره می‌کند و می‌خواهد که نامزدهای انتخاباتی از اکنون وامدار پیمانکاران نشوند.

نامزدهای انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد خودشان را وامدار پیمانکاران نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد نه از امروز و دیروز بلکه از مدت‌ها قبل و شاید هم از همان روز بعد از انتخابات دوره یازدهم استارت زده شد.

درست بعد از روز اعلام نتایج انتخابات مجلس یازدهم، عده‌ای شال و کلاه کرده و خود را برای امروز آماده کردند.

در همین خصوص با حجت الاسلام والمسلمین رضا بازیار شیخ نام آشنای حوزه بویراحمد همکلام شدیم.

حجت‌الاسلام رضا بازیار جوان دهه شصتی تحصیل کرده در حوزه‌های علمیه با این سن و سال کم توانست به عنوان امام جمعه در دو استان فارس و چهارمحال بختیاری توفیق خدمت از سنگر نماز جمعه داشته باشد.

خودتان را بیشتر معرفی کنید؟

بازیار منصورخانی طلبه بسیجی مطالبه‌گر سطح ۴ حوزه را گذرانده که معادل با دکترا است در سال ۶۰ در دهستان کاکان به دنیا آمدم در زرین دشت فارس و همچنین یک سال در شلمزار از توابع چهارمحال بختیاری توفیق خدمت از تریبون نماز جمعه را داشتم و در برهه‌ای نیز مسئول تربیت و آموزش سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بودم.

عرصه فرهنگی استان را چگونه می بینید؟

در سال ۸۸ وضعیت فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد را فریاد زدم آسیب‌های اجتماعی زیادی دامنگیر استان شده در همین شهر یاسوج چه مشکلاتی که خانواده‌ها را در معرض خطر فروپاشی قرار داده است برای پی بردن به مشکلات خوب نگاه کنید و ببینید چند نفر جوان مسجدی داریم و چند نفر هم در پشت میله‌های زندان‌ها هستند.

با صدای بلند می‌گویم حال ما در حوزه فرهنگی اصلا خوب نیست جوانان ما در حوزه‌های مختلف از جمله در مسائل فرهنگی اطلاعات بسیار پایینی دارند و البته به عنوان یک مطالبه‌گر معتقدم در حوزه فرهنگ کارهای زیادی می‌توان انجام داد و فقط هم به فکر پول و اعتبار نبود به بهانه پول نباید دست روی دست گذاشت برای مثال در سال ۸۶ و ۸۷ در شهر قم که از مهاجر پذیرترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و آسیب‌های اجتماعی زیادی هم در آن وجود دارد در یک دوره کوتاه ۹۰۰ جوان را جذب یاوران مهدی کردیم هر چند مشکلات اقتصادی نیز به افزایش آسیب‌های اجتماعی کمک زیادی کرده و فقر و نداری و دست خالی خانواده‌ها معضلات زیادی را ایجاد کرده است ولی معتقدم برخی از عملکردهای نادرست از سوی سیاسیون نیز بر مشکلات فرهنگی اضافه افزوده است.

سیاسیون چه ربطی به حوزه فرهنگی دارند و چگونه اثر سوء گذاشته‌‌اند؟

منظورم کسانی است که به فرموده مقام معظم رهبری نفوذ کرده‌اند و جوانان دوگانگی را در رفتار و زندگی آنها می‌بینند کسانی که خانه‌های مجلل آنچنانی دارند و کاخ نشین هستند ولی جوانان را ارشاد می‌کنند به نظرم این یکی از شقه‌های نفاق است و باید چهره برخی از این افراد را فریاد زد.

معتقدم مجلس شورای اسلامی محل بسیار خوبی برای مطالبه‌گری و فریاد زدن برخی از مشکلاتی است که بیان کردم.

مشکل اصلی کهگیلویه و بویراحمد و دلیل محرومیت و توسعه نیافتگی را در چه می‌بینید؟

اما در خصوص مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد باید بگویم متاسفانه آقایان در راس کار به خصوص نمایندگان محترم به جای مطالبه‌گری مشکلات بیشتر به دنبال کارهای شخصی و به هر قیمتی به دنبال رای آوردن هستند و این مشکل فقط مربوط یه این دوره نمایندگان نیست.

خیلی بد است کسی بگوید اگر رای آوردم بچه‌ شما را سر کار می‌گذارم به عنوان کسی که عزم حضور در انتخابات را کردم آویزان کسی نمی‌شوم و وعده سر خرمن هم نمی‌دهم و بهترین حالت را در نمایندگی شهامت راست گفتن و و فریادگری و مطالبه‌گری می‌دانم.

اعتقاد دارم شهید مدرس الگوی واقعی یک نماینده اسلامی و انقلابی است که هرگز چشم خود را بر روی مشکلات نبست مطالبه‌گر و فریادگر در مقابل مستکبرترین افراد بود.

آیا مردم استان مطالبه‌گران را همراهی می‌کنند؟

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد افراد مطالبه‌گر و فریادگر را بسیار دوست دارند استانی محروم که مردم منتظر شنیدن حرف دل خودشان توسط نماینده آنها از تریبون مجلس هستند.

برای مثال ببینید وقتی کلیپ مطالبه‌گری یک نماینده مجلس مثلا در استانی دیگر به دست مردم استان ما می‌رسد چگونه آن را در فضای مجازی به صورت گسترده وایرال می‌کنند.

این عمق محرومیت مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است یا که دیگران هم مثل ما هستند؟ 

در مورد استان کهگیلویه و بویراحمد بگویم که من بیشتر نقاط کشور را دیده‌ام و سفرهای زیادی به اقصی نقاط ایران کرده‌ام از یک ماه تا ۴ سال از این شهر به آن شهر در حرکت بوده‌ام.

برای مثال بگویم در یاسوج به عنوان مرکز یک استان در المان شهری شبیه یک ده هستیم و در بقیه جاها هم پیشرفت چندانی مشاهده نکرده‌ایم.

در خیلی جاها و از تریبون‌های مختلف می‌شنوم که ما استانی محروم هستیم ولی معتقدم اگر تنهاست یک هزارم درصد پول نفت و گاز را خرج اینجا می‌کردند مشکل ما حل می‌شد استانی که ۲۵ درصد نفت و گاز کشور از آنجا استخراج می‌شود اما مرکز جذب آن استان همسایه ماست.

بزرگترین سرمایه را در منابع آبی با ۱۰ درصد روان آب‌های کشور داریم با این وضعیت آیا باید وضعیت کشاورزی و دامداری ما این چنین باشد در حالی این منابع آب را داریم باید دامداری ما چنین باشد؟ پایه فولاد آب است اما الان اصفهان بی‌آب و کویری قطب فولاد کشور شده است، پایه پتروشیمی نفت و گاز است که ما تازه داریم آن را تجربه می‌کنیم معتقدم نمایندگان مردم استان در مجلس باید مطالبه‌گر این مشکلات در استان می‌بودند.

دلیل عدم پرداختن و دیر پرداختن نمایندگان استان به این مسائل چیست؟

دلیل این است که آنها فرصت این کارها را ندارند باید بدهی‌های خود را به دیگران تسویه کنند« البته منظورم فقط نمایندگان فعلی نیست و منظور همه ادوار است» برای مثال نمایندگان ما برای اینکه رایزنی با وزیر برای مشکلات پتروشیمی و صنعت داشته باشند بیشترین رایزنی خود را برای تغییر مدیر کل صنعت و معدن می‌گذارند و هنگامی از خواب بیدار می‌شوند که ۴ سال آنها تمام شده است.

تفاوت نمایندگان مجلس در استان ما با سایر استان‌ها چیست؟

توفیق خدمت به عنوان امامت جمعه در برخی شهرها در استان‌های دیگر از جمله زرین دشت فارس را داشته‌ام به اندازه یک مرکز استان نماینده آن منطقه پول و آسفالت از وزارت کشور گرفته بود و با قدرت مطالبه‌گری و چانه زنی خود بدون پرداختن به کار شخصی وزیر را به زرین‌دشت می‌آورد و چنین است که اوضاع و احوال مرکز استان ما با یک شهر کوچک استان فارس هم قابل مقایسه نیست.

نمره شما به نمایندگان استان ما در همه دوره‌ها چند است؟

با رعایت تقوا می‌گویم نمایندگان استان ما در مجلس از گذشته تاکنون نقش آن چنان زیادی در توسعه استان نداشته‌اند بیشتر آن چه که آمده ملی بوده و استانداران برای استان ما کافی بوده‌اند و با هر کدام از نمایندگان ادوار که خواستند حاضر به مناظره هستم.

برای مثال شما به همین جاده پاتاوه- دهدشت نگاه کنید از سال ۷۳ تا سال گذشته ۳۰ سال طول کشید تا این طرح مقام معظم رهبری به سرانجام رسید و هنوز اتوبوسی روی این خط نیفتاده است و برای استاندارد شدن آن کار زیادی نیاز دارد در حالی که همین کار را در استان‌های دیگر ظرف ۲ تا ۳ سال انجام می‌دهند.

یا به همین مجتمع فرهنگی تفریحی آموزشی یاسوج نگاه کنید ۱۰ سال طول کشیده بعد هم گذاشتند و رفتند استاندار و نماینده باید شکایت کنند وظیفه نماینده پیگیری نظارت و حتی شکایت از کسانی است که با سرنوشت طرح‌های عمرانی اینگونه بازی کردند او رفته و کسی هم پیگیر نیست یا به وضعیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نگاه کنید چه اوضاع و احوالی دارد و آن همه بیت المال در آن هزینه شده است.

مجلس دوازدهم جای چه تیپ افرادی است؟

در دوره جدید مجلس شورای اسلامی معتقدم با تاسی به مقام معظم رهبری که به جوانگرایی اعتقاد زیادی دارند اینجا هم پیران با تجربه میدان کار را به جوانان بدهند خودشان دنبال سیاست گذاری باشند و میدان اجرایی به جوانان سپرده شود آدم پیر و خسته نمی‌تواند برای مردم مطالبه‌گری و چانه‌زنی کند.

معتقدم مجلس نماینده دهه شصتی اما دردمند می‌خواهد البته نه دهه شصتی آقازاده، جوانان دردمند هر کجا حرفی زده‌اند و مطالبه‌ای کرده‌اند با استقبال روبرو شده است حرف‌های آنها از روی کتاب نیست بلکه حرف دل آنها است که از دل بیرون می‌آید و بر دل می‌نشیند.

در کدام طیف سیاسی تعریف می‌شوید؟ اصولگرا یا اصلاح‌طلب؟

نه اصولگرا هستم و نه اصلاح طلب معتقدم برخی اصلاح طلب‌ها از خطوط رد شدند و برخی اصولگراها هم قدرت جذب نداشتند بعضی از این‌ها انقلابی‌گری را مصادره کردند آن طرفی‌ها هم که برخی‌هایشان از اصول انقلاب خارج شدند.

امروز و در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ما به افرادی مثل او نیاز داریم که دست محبت بر سر همه می‌کشید از دختر بدحجاب تا دختری که حجاب خود را رعایت کرده است و همه آنها را فرزندان خودشان می‌دانند او قدرت جذب دارد و از اصول و چارچوب نظام هم خارج نمی‌شود و مهربانی او با مردم تبلوری از مهربانی پیامبر و ائمه است او روی سر همه دست نوازش می‌کشد حتی روی سر مخالف هم دست نوازش می‌کشد بنابراین خود را نه اصولگرا و نه اصلاح طلب می‌دانم بلکه در خط ولایت فقیه و دوست دارم روش و منشی برگرفته از صفات مقام معظم رهبری داشته باشم که کاری بسیار سخت است.

اگر از فیلتر شورای نگهبان عبور نکنید چه خواهید کرد؟

اگر در انتخابات شورای نگهبان مرا تایید نکند دنبال کار خودم می‌روم اصلاً اعتراضی هم نمی‌کنم چون بار مسئولیت را از روی دوش ما برداشته‌اند و هر تصمیم شورای نگهبان را هم قبول دارم مثل خیلی از جاها که به ما گفتند نباشید و از همان جا دنبال کار خودمان رفتیم و طلبگی را ادامه دادیم.

دولت سیزدهم را چگونه می‌بینید؟

نسبت به دولت سیزدهم خوشبین هستم معتقدم دولت در راستای آرمان‌های نظام حرکت می‌کند اما برخی از وعده‌هایی که داده بودند عملی نشد و بعضی از شعارها را تا امروز نتوانستند محقق کنند معتقدم باید دامنه انتخاب مردم بالا برود و مردم هم انتخاب صحیح و درستی داشته باشند نباید به کسانی که بدهکار پیمانکاران هستند اعتماد کنیم برخی افراد نمایندگی مجلس را برای جیب خود هدف گرفته‌اند.

چرا این همه از پیمانکاران می‌گویید؟چه گناهی کرده اند؟

متاسفانه در استان ما بحث ارتباطات نادرست با پیمانکاران آشکار است و چیز پنهانی نیست از گذشته‌ها تاکنون آقایان با پیمانکاران ارتباطاتی داشته‌اند و بدهکار آنها هستند هر چند که پیمانکاران هم طیف شریفی هستند و منظور همه این قشر شریف نیست.

استرس انتخاباتی دارید یا خیالتان راحت است؟

خوشبختانه آسوده‌ترین نامزد انتخاباتی هستم در بحث تایید یا رد صلاحیت و هم در بحث رای آوردن و یا نیاوردن چرا که با هر قیمتی نمی‌خواهم رای مردم را بگیرم.

دوست داریم از طایفه و نقش آن در انتخابات و خوب و بد طایفه‌گری بگویید؟

در مورد طایفه و رای طایفه‌ای و قومی باید بگویم مطلقاً طایفه را رد نمی‌کنم و مطلقاً هم آن را تایید نمی‌کنم اما معتقدم اگر قوم و طایفه و فامیل با درک و شعور سیاسی پای صندوق رای بیایند بسیاری از مشکلات امروزی را نخواهیم داشت.

البته از طایفه و قوم می‌خواهیم به کسانی رای دهند که یک سر و گردن از دیگران بالاتر باشند مردم در ایلات و طوایف مختلف استان و شهرستان بویراحمد باید بهترین‌ها را از میان جوانان خود برای خدمت در سنگر مجلس انتخاب کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول