اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخراج 250 نظامی اسرائیلی از ارتش به دلیل حملات روانی در جنگ غزه

یک وب‌سایت اسرائیلی با اشاره به تشدید مشکلات روانی نظامیان اشغالگر از آغاز حمله زمینی به نوار غزه تاکنون، از اخراج 250 نظامی به دلیل داشتن علائم مداوم شوک جنگ خبر داد.

اخراج 250 نظامی اسرائیلی  از ارتش به دلیل حملات روانی در جنگ غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در سایه تداوم جنگ غزه و عدم دستیابی ارتش اشغالگر به نتایج ملموس در میدان نبرد و هراس نظامیان از کمین نیروهای حماس در غزه وب‌سایت اسرائیلی «والا» با انتشار گزارشی نوشت: «سلامت روانی سربازان اسرائیلی از آغاز حمله  زمینی به نوار غزه تحت تأثیر قرار گرفته است.. ۷۶ درصد این سربازان تحت درمان‌های اولیه روانی به صورت میدانی قرار گرفته‌اند». 

بر اساس این گزارش، داده‌ها و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که تقریباً ۱۰۰۰  نظامی اسرائیلی با وجود درمان‌های اولیه در میدان جنگ، بهبود نیافته و به توانبخشی بیشتری نیاز دارند و فرماندهی ارتش به شدت نگران افزایش شمار نظامیانی است که از مشکلات روانی عمیق‌تر، به ویژه «اختلال استرس پس از سانحه» رنج ببرند.

بر اساس این گزارش، دست‌کم ۱۶۰۰ نظامی اسرائیلی دچار علائم شوک جنگ شده‌اند و تپش قلب شدید، افزایش تعریق، افزایش ناگهانی فشار خون، لرزش غیرقابل کنترل بدن، گیجی و عدم تمرکز از مهمترین علایمی است که آنها تجربه کرده‌اند. ترومای جنگی همچنین اثرات روانی بلندمدتی مانند وحشت، افسردگی، اختلالات خواب، فوران ناگهانی خشم و آسیب به ظرفیت عاطفی برای این نظامیان به همراه خواهد داشت. 

این وبگاه نوشت: یک درمان اولیه برای شوک جنگی وجود دارد که سرباز را به کار باز می‌گرداند و او را از احساس درماندگی نجات می‌دهد، اما ممکن است علائم را تشدید کند. با این حال، اگر بیش از چهار هفته ادامه یابد، سرباز ممکن است به اختلال اضطراب پس از سانحه شدیدتری دچار شود که در این صورت به مداخله درمانی عمیق‌تری نیاز خواهد داشت. بر اساس آمار موجود، حدود ۲۵۰ سرباز به دلیل علائم مداوم شوک جنگ از خدمت مرخص شدند.

علاوه بر این، داده ها نشان می‌دهد که در طول جنگ، ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ سرباز به مراکز توانبخشی در پشت جبهه ارجاع داده‌ شده‌اند . اینها سربازانی هستند که کمک میدانی سلامت روانشان وضعیت آنها را بهبود نداده و نیاز به درمان اضافی دارند، علاوه بر این نظامیان، نظامیان دیگری هستند که از علائمی مشابه رنج می برند، اما نه به دلیل حضور در میدان غزه، بلکه به دلیل شوک حمله حماس در ۷ اکتبر به پایگاه‌های ارتش اسرائیل.

 دو روز پیش نیز روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی به آسیب‌های روانی رخ داده برای جامعه اسرائیلی و نظامیان این رژیم در پی جنگ در غزه پرداخت و نوشت که مجموعه بیمارستان‌‌ها و مراکز روان‌درمانی خواستار اعلان حالت فوق‌العاده شده‌اند. زیرا حداقل ۳۰۰ هزار نفر در اسرائیل به آمار کسانی که نیاز به روان درمانی دارند، افزوده شده است و بیمارستان‌های روان‌درمانی در نامه‌ای به بازرسی کل اسرائیل خواستار اعلام حالت فوق‌العاده به دلیل بروز «بحران بزرگ در سلامت رونای اسرائیلی‌ها» شده است.

یدیعوت آحارانوت با اشاره به این‌که هنوز آمار و کیفیت مشکلات روانی نظامیان اسرائیلی تا زمانی که از غزه باز نگردند، مشخص نیست نوشت: «اوضاع به حدی آشفته شده است که سربازان اسرائیلی به سوی همرزمان خود شلیک می‌کنند».

تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) چند روز پیش از شلیک یک نظامی این رژیم به سوی همرزمان خود پس از بازگشت از غزه خبر داد و گفت که در این حمله تعدادی از نظامیان زخمی شده‌اند.

پایان پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول