اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

تسلیت شخصیت‌ها و احزاب سیاسی برای حادثه تروریستی کرمان

تعدادی از چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در پیام‌هایی حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفتند.

تسلیت شخصیت‌ها و احزاب سیاسی برای حادثه تروریستی کرمان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه در پی حمله تروریستی به زائران مرقد پاک سردار دل‌ها پیامی صادر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء والصدیقین

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت غریبانه ده‌ها نفر از زائران عزیز و  مظلوم مرقد پاک سردار دل‌ها در روزی که زمین و زمان معطر به عطر حضرت صدیقه شهیده سلام‌الله علیها و سلاله پاکش امام راحل بود دل‌های امت اسلام و مردم انقلابی ایران و خصوصا مردم شهیدپرور کرمان را درسوگ و ماتم نشاند.

این واقعه تروریستی که در سالروز شهادت جهانمرد مقاومت حاج قاسم سلیمانی عزیز به دست شقی‌ترین انسان‌ها و به دستور آمریکای جهانخوار و صهیونیسم خبیث اتفاق افتاد، نشانه روشن ازخباثت دشمن صهیونیستی و مزدوران او و دلیلی دیگر بر عصبانیت و استیصال رژیم منحوس و رو به زوالی است که با تنفس مصنوعی به زندگی پلید خود ادامه می‌دهد و برای بقای خود شتابزده و بی‌محابا  و زبونانه و بزدلانه دست به جنایات و بمباران و موشک باران و ترورهای فردی وجمعی می‌زند.

در واقعه تروریستی اخیر بیش از همیشه زائران دلداده حاج قاسم که  از هر قشر و صنف و از هر جای ایران و جهان به دیار کریمان شتافته بودند؛  دف اول دشمنان بودند. آنان در صدد انتقام‌گیری از مردمی هستند که بیش از نیم قرن است پای ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایستاده‌اند و در دامان خود پرچمداران مقاومت را پرورش داده‌اند.

بدون تردید جنایت ددمنشانه صهیونیست‌ها و حامیان و هم‌پیمانان آن‌ها موج بیداری جهانی و تشدید تنفر و انزجار از این نماد مجسم ابلیس را در پی خواهد داشت.

شهادت سرافرازانه سیدرضی موسوی و شهید صالح العاروری و واقعه اخیر، عزم ملته و گروه‌های مقاومت را در تداوم وارد کردن ضربات کاری‌تر از طوفان الاقصی دوچندان خواهد کرد و زوال رژیم جعلی را سرعت ببشتری خواهد داد که: اِنّا من المجرمین منتقمون

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با محکومیت این جنایت کم‌سابقه، مراتب تبریک و تسلیت خود را به پیشگاه امام زمان علیه‌السلام و  مقام معظم رهبری و ملت بزرگ و انقلابی ایران خصوصا مردم صبور و مقاوم کرمان و به ویژه خانواده‌های معظم شهیدان این واقعه ابراز می‌دارد و برای ایشان صبر و اجر و برای مجروحان و جانبازان این حادثه شفای عاجل و التیام و آرامش را تمنا می‌کند.

از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت می‌کنیم تا با حضور دشمن‌شکن در صفوف فشرده نمازهای جمعه این هفته، یاد شهیدان و زائران گلگون‌کفن سیزدهم دی ماه را گرامی دارند و با فریادهای دشمن‌شکن خود برائت و انزجار خود را از شیطان بزرگ، آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی اعلام نمایند.

والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

۱۳ دی ماه 1402

پیام تسلیت عارف برای حادثه تروریستی کرمان

همچنین در پی حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان، محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، تأکید کرد: جامعه امروز ما به‌ویژه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر به آرامش و پرهیز جدی از خشونت نیاز دارد‌ و در این بین نهادهای متعدد  مسئول تأمین امنیت مردم عزیزمان باید بیش از گذشته به وظایف ذاتی خود در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقدام مذبوحانه تروریستی در گلزار شهدای کرمان  هم زمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی  که محور وحدت و همدلی در مجموعه خانواده انقلاب بود بار دیگر نشان داد تروریست‌های کوردل به دنبال فرصتی برای ناامن کردن جمهوری اسلامی ایران هستند.

️این اقدام ننگین در مقطعی رخ داد که در دیگر سوی منطقه یعنی غزه شاهد جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه هستیم و مجامع بین‌المللی هم متأسفانه با بی‌عملی خود نشان دادند که نمی‌خواهند و نمی‌توانند از ابزارهای در اختیار خود برای پایان دادن به  جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

این رویدادهای تلخ و اندوه‌بار یعنی اعمال تروریستی نه تنها در تعارض با ارزش‌ها و مبانی انسانی، الهی و توحیدی است بلکه از ناحیه جامعه بشری به شدت محکوم و مردود است.

جامعه امروز ما به‌ویژه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر به آرامش و پرهیز جدی از خشونت نیاز دارد‌ و در این بین نهادهای متعدد مسئول تأمین امنیت مردم عزیزمان باید بیش از گذشته به وظایف ذاتی خود در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

امید است با پیگیری‌های مسئولان ذی‌ربط علت وقوع این حادثه دردناک و مسببین آن در کوتاهترین زمان ممکن به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

بدین وسیله مراتب همدری خود را با بازماندگان این حادثه تروریستی اعلام می‌دارم و برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل و بهبودی و سلامتی آرزو می‌کنم.

انتظار است مسئولان بهداشت و درمان کشور در رسیدگی به مجروحان این حادثه تمام تلاش و همت خود را به‌کار گیرند.

امیدوارم کشور ما با وحدت و همدلی اقشار مختلف مردم و با تدبیر و دوراندیشی مسئولان دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشد‌.

تسلیت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برای حادثه تروریستی کرمان

بسم الله الرحمن الرحیم

والذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلّ اعمالهم، سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرّفها لهم

 دست پلید تروریسم با طراحی و حمایت استکبار، تیر نفاق و عداوت را بر سینه امت رسول‌الله (ص) نشاند و حادثه‌ تلخ و اندوهبار شهادت و مجروحیت جمعی از مردم عزیز، یاران و عاشقان سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی را رقم زد.

این اقدام تروریستی مذبوحانه در مسیر گلزار شهدای کرمان همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، بار دیگر ماهیت جنایت‌پیشه و خباثت‌آلود تروریست‌های کوردل را که اذنابِ آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، آشکارا در برابر دیده مردم جهان قرار داد.

این جنایت ضدانسانی تروریست‌های خون‌آشام، مصداق روشن بیان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب است که «دشمن امروز از "شهید" سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می‌ترسد که مبادا آن الگوی گران‌سنگ رواج و تکثیر پیدا کند.»

بی‌تردید دستی که در کربلای کرمان مرتکب ترور کور و بزدلانه شد، همان سیاه دستی است که در غزه مشغول جنایت و نسل‌کشی است و البته این حادثه تروریستی ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده‌ ملت ایران و شکست‌های پی در پی آنان در منطقه و درماندگی و سردرگمی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و استقامت مردم غزه و رزمندگان مقاومت است و با گذشت زمان نیز هرچه بیشتر در مسیر اضمحلال و نابودی کامل قرار خواهند گرفت به نحوی که حتی حامیانشان از جهان پسااسرائیل سخن می‌گویند. دشمنان با اشتباه محاسباتی تصور می‌کنند که با فاجعه‌آفرینی و انتقام گرفتن از مردم انقلابی و مقاوم ایران اسلامی می‌توانند فروپاشی سلطه خود را به تأخیر بیندازند. اینان با به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه نشان دادند که نه تنها از سردار دل‌ها، کینه و ترس دارند بلکه از عاشقان و دلدادگان این شهید نیز واهمه دارند اما به کوری چشم دشمنان عنود، یاد و راه سردار سلیمانی، روز‌به‌روز ماندگارتر خواهد شد و افکار عمومی مردم جهان به‌ویژه آزادگان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بی‌تردید اینگونه جنایت‌ها نه تنها در عزم ملت ایران در پیروی از مکتب سلیمانی و حمایت از مردم مظلوم و آزادیخواه جهان خللی ایجاد نمی‌کند، بلکه نفرت از نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و عوامل و اذناب آن‌ها را نزد ملت ایران و سایر ملت‌های جهان و عزم آنان برای پیمودن راه مقاومت را روزافزون خواهد کرد.

دشمنان پِلشت و سفاک بدانند که خون مردم بی‌گناه و کودکانی که امروز مسیر گلزار شهدای کرمان را رنگین کرد، چنان سیلی به راه خواهد انداخت که دودمان نحس آنان را غرق خواهد کرد.

اینجانب مصیبت بزرگ شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان و زائران کوی یار را به پیشگاه حضرت بقیه‌‏الله الاعظم ارواحنا له الفداء، مقام معظم رهبری، امت اسلامی  به خصوص جبهه مقاومت، ملت شریف ایران، مردم شهیدپرور دیار کریمان و خانواده‌های معزز شهدای این حادثه تروریستی، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و برای مجروحان، عافیت عاجل و کامل مسألت می‌نمایم و به  آمران و عاملان این جنایات اعلام می‌کنم که در انتظار تاوان سنگین و انتقام سخت باشند.

إنّ ربک لبالمرصاد

سیدمحمد حسینی

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس

شورای نگهبان: رویش سلیمانی‌ها و اتحاد مردم ایران بیشتر خواهد شد

در پی حمله تروریستی به شرکت‌کنندگان در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای شهر کرمان که منجر به شهادت بیش از صد نفر و مجروحیت بیش از دویست نفر شد، شورای نگهبان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ‌ (آل عمران/١۶٩)

حادثه تلخ و تأسف‌بار تروریستی در چهارمین سالروز شهادت سردار دل‌ها، در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز و بی‌گناه شد، تألم و اندوه فراوانی را برای ملت بزرگ ایران همراه داشت.

این عملیات تروریستی و جنایت هولناک دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران، بیش از پیش حقانیت و مظلومیت ملت شریف ایران را به جهانیان اثبات کرد.

استفاده از ابزار تروریسم توسط جنایتکاران سنگدل که چشم دیدن اشتیاق مردم برای زیارت سردار دل‌ها را نداشتند، بیانگر اوج درماندگی و حقارت صحنه‌گردانان اصلی آن‌ است.

قطعاً این حوادث به نفع جنایتکاران تکفیری و صهیونیستی نیست، بلکه با رویش سلیمانی‌ها مواجه و به یاری پروردگار و به حرمت خون شهدای این جنایت، اتحاد مردم ایران را بیش از پیش مستحکم‌تر کرده و بی‌تردید دامان ننگین تروریست‌ها و حامیانشان را نیز گرفته و روسیاهی و ذلت را نصیب آنان خواهد کرد.

شورای نگهبان ضمن عرض تسلیت به محضر امام زمان ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مردم شریف ایران اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا و طلب غفران برای شهدای این حادثه، از دستگاه‌های امنیتی و قضایی انتظار دارد با شناسایی آمران و عاملان این حادثه، با قاطعیت تمام با عناصر جنایتکار و حامیان آن‌ها برخورد و آن‌ها را به سزای اعمال شوم‌شان برسانند.

تسلیت نوبخت برای حادثه تروریستی کرمان

محمد باقر نوبخت دبیرکل حرب اعتدال و توسعه طی پیامی حادثه تروریستی کرمان را تسلیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی:

"إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ"

بی‌تردید ما از مجرمان انتقام می‌گیریم. سوره مبارکه سجده آیه 22

با تأسف و اندوه بسیار، جدیدترین اقدام وحشیانه تروریستی در حاشیه چهارمین سالگرد شهادت سردار عزیز اسلام، حاج قاسم سلیمانی، آن نماد مبارزه با تروریسم رخ داد که منجر به شهادت و جراحت تعداد کثیری از هم‌وطنان بی‌گناهمان گردید.

این اقدام غیرانسانی و نفرت‌انگیز، قطعًا از سوی کسانی صورت گرفت که برای بقای خود راهی جز کشتار بی‌رحمانه دیگران نمی‌بینند.

آن سان که نسل‌کشی فلسطینیان از سوی رژیم غاصب صهیونیستی در برهه فعلی بارزترین مصداق عینی از رویکرد مشابه است.

در چنین شرایطی انتظار می‌رود کلیه ابعاد اطلاعاتی و امنیتی این اقدام دلخراش و ناجوانمردانه که تمرکز اصلی اش تقلیل مؤلفه‌های «امنیت ملی» و ایجاد «ناامنی» در کشور است، با سرعت و دقت و به صورت ویژه از سوی نهادهای ذی‌ربط شناسایی و اقدامات مؤثر برای جلوگیری از تکرار آن انجام گیرد.

اینجانب با تأسف و تألم بسیار، ضمن محکوم نمودن این حادثه دهشتناک و همدردی با خانواده‌های شهدا و مجروحین، عمیقا باور دارم که ایران عزیزتر از جانمان همواره در فراز و فرودهای تاریخ پیروز و سربلند خواهد ماند.

و بشر الصابرین

محمدباقر نوبخت

۱۴۰۲/۱۰/۱۳

پیام جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

یک بار دیگر چهره پلید و زشت استکبار جهانی از وَرای کشتار و ترور کور دشمنان قسم خورده ایران اسلامی مقتدر آشکار گردید و در مراسم پاسداشت یاد و خاطره شهید مقاومت و ایثار، اسوه صبر و پایداری سردار شهید سلیمانی، جمعی از هموطنان مظلوم و شهید پرور ما در شهر کرمانِ انقلابی، به دست دژخیمان داعش‌صفت بی‌‌عقل و منطق، به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و جمعی نیز مجروح و زخمی شدند. دشمنان کوردل و خونریز از صهیونیست‌های غاصبِ تبهکار و کودک‌کش تا آمریکای خیانتکار، همگان بدانند که ایادی و مزدوران آنان در منطقه، هرگز نمی‌توانند در مقابل جریان انقلاب اسلامی صف‌بندی کنند و مقاومت اسلامی، این جریان حکیمانه مردمی را در هم شکنند. گفتمان مقاومت اسلامی، قرآن‌بنیان است و مسلمانان جهان از قلب سرزمین ادیان ابراهیمی، همان فلسطین مظلوم، کل جامعه بشری را به سوی حکومت امام زمان (عج)، موعود انبیای الهی، رهنمون خواهند ساخت و تحولات اخیر فلسطین اشغالی، نشانه نفس‌های آخر رژیم‌های غاصب عصر ماست؛ حرکت‌های استکبارستیزانه امت یمن، عراق، سوریه، لبنان و سایر امت‌های اسلامی و در رأس آنان ملت شریف ایران به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع از مردم ستم‌دیده، صبور و پایدار فلسطین، به ویژه مردم همیشه در صحنه غزه، به زودی طومار رژیم اشغالگر صهیونیستی و هم‌پیمانانش را در هم خواهد کوبید و طوفان اقصای نهایی، ریشه ظلم و کفر را به‌زودی از بیخ خواهد کند؛ همچنان که خداوند حکیم و مقتدر در قرآن کریم فرموده: (وَ دَمَّرْنا ما کانَ یصْنَعُ فِرْعَوْنُ وَ قَوْمُهُ وَ ما کانُوا یعْرِشُونَ»(اعراف/137).

دشمنان ایران اسلامی و جبهه مقاومت بدانند، ملت مسلمان ایران همچنان متحد و با اراده محکم، مقاومت و ایستادگی خود را حفظ خواهد کرد و در برابر چنین جنایت‌های کوردلانه‌ای کوتاه نخواهند آمد و پر صلابت‌تر و مقتدرتر از همیشه به مبارزه با ظلم ادامه خواهند داد و مطمئنا مسببان و عاملان این جنایت انتقام سختی را خواهند دید.

جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی ضمن محکومیت شدید این جنایت تروریستی که مغایر با همه اصول انسانی و قوانین حقوق بشری است، و همچنین درخواست از دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی در برخورد مقتدرانه با عاملان خبیث این حادثه، شهادت هموطنان عزیز را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مردم شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای شهیدان گرانقدر، علو درجات و برای خانواده‌های معظم آنان، صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نماید.   

پیام محسن منصوری در پی حمله تروریستی به زائران مزار شهیدسلیمانی

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

انا‌لله‌ و انا‌الیه‌ راجعون

آه از غمی که تازه شود با غمی دگر

بار دیگر دشمنان این آب و خاک دست به جنایت زدند و جمع کثیری از هموطنان عزیز و مظلوم‌مان در گلزار شهدای کرمان را در اقدامی تروریستی به خاک و خون کشیدند.

محل و مکان این جنایت سبعانه این کلام حکیمانه رهبری معظم انقلاب را تثبیت کرد که شهید سلیمانی برای آمریکا خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است. حادثه تروریستی امروز به عینه نشان داد که استکبار جهانی حتی از زائران قهرمان مردم ایران هم ترسیده‌ است و تاب حضور شگفت‌انگیز ملت بر مزار حاج‌قاسم عزیز را ندارد.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر مقام‌ معظم‌ رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌های شهدا و مجروحین امروز تسلیت و تعزیت می‌گویم و یقین دارم که با همت والای نیروهای انتظامی و امنیتی کشورمان، عذابی دردناک و مهلک در انتظار آمران و عاملان این حمله تروریستی خواهد بود.

پیام حزب جمهوریت ایران سلامی در پی شهادت حدود یکصد نفر از هموطنان در انفجارهای تروریستی گلزار شهدای کرمان

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ : أَشْرَفُ اَلْمَوْتِ قَتْلُ اَلشَّهَادَهِ . (بحار الأنوار ؛ ج ۹۷ , ص ۸)

ریختن خون انسان‌های بیگناه تحت هر شرایطی و با هر عنوانی جنایتی بزرگ و نابخشودنی است. دست جنایتکار تروریست‌ها این بار در سالروز میلاد بانوی دوعالم، حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها)، جان حدود یکصد نفر از هم‌وطنانمان را در گلزار معطر شهدای کرمان گرفت و کشورمان را غرق در ماتم ساخت. حزب جمهوریت ایران اسلامی ضمن محکوم نمودن چنین اقدام‌های تروریستی، این فاجعه را به پیشگاه امام زمان (عج)، خانواده معزز شهدا و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نماید و خواستار شناسایی هرچه سریعتر عوامل و کشف نیت آن‌ها از چنین اقدام کوردلانه‌ای است.

ما همچنین از مسئولین دعوت می‌کنیم تا با تلاش جهت ایجاد همدلی میان آحاد ملت، جلوگیری از گسترش دوقطبی‌سازی و رفع ‌دغدغه‌های به حق مردم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تا حد ممکن از بروز حوادث تلخ در آینده جلوگیری نمایند؛ زیرا مبرهن است که امنیت هر کشوری در درجه اول وابسته به همدلی مردمان آن است.

بیانیه جامعه اسلامی مهندسین در شهادت هموطنانمان در حادثه تروریستی شهر کرمان

بسمه تعالی

حادثه تروریستی در شهر کرمان که در سالروز میلاد حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیها و در چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی رخ داد قلوب مردم ایران و ملت‌های آزاده جهان را جریحه‌دار کرد. کوردلانی که در میدان نبرد تاب ایستادن در مقابل طوفان سهمگین مجاهدان اسلام را ندارند، با سندگدلی و بیرحمی، مردم بی‌گناه را که زائر شهید به خون خفته خود بودند به خاک و خون کشیدند. آن‌ها که از نام سلیمانی می‌ترسند و ضربه شمشیر حیدری‌اش را چشیده بودند، از زوار او هم هراس دارند و چنین وحشیانه زن و کودک و مرد و پیر و جوان را به خون نشاندند. البته آن‌ها که می‌دانند هیچگاه از خشم مقدس ملت ایران در امان نخواهند بود و انتقام سختی از عاملان و آمران این فاجعه تروریستی ستانده خواهد شد.

جامعه اسلامی مهندسین ضمن تسلیت شهادت مظلومانه هموطنانمان به پیشگاه مقدس امام عصر ارواحنا له الفدا و مقام معظم رهبری و خانواده‌های معظم شهدا و عموم ملت شریف ایران، از دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی می‌خواهد تا با رسواسازی عوامل اجرایی و دست‌های پشت پرده این اقدام تروریستی آنان را به سزای سخت اعمال شنیع خود برسانند تا دل ملت ایران اندکی از این داغ عظمی تسلی یابد.

جامعه اسلامی مهندسین

دی ماه ۱۴۰۲

بیانیه حزب کارگزاران سازندگی ایران در محکومیت جنایت در کرمان

به نام خدا

انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه و جنایت کشتار مردم کرمان -که به یاد سپهبد شهید قاسم سلیمانی در گلزار شهدا گرد آمده بودند را تسلیت می‌گوییم.

گرچه باید منتظر گزارش‌های رسمی امنیتی از زمینه‌ها و انگیزه‌ها و عوامل مستقیم و غیرمستقیم و عاملان و آمران این اقدام تروریستی بود اما می‌توان حدس زد که با وجود انکار رژیم صهیونیستی دست‌های پنهان جریانی در منطقه در این جنایت قابل مشاهده است که قصد دارد انتقام قیام ملت فلسطین را از ملت ایران بگیرد.

جریانی که با وجود ماهیت فلسطینی مبارزه جنبش حماس، اصرار دارد آن را نیابتی بخواند و به صورت‌های مختلف آن را به ایران نسبت داد. دفاع دولت ایران از آرمان جنبش فلسطین البته دیپلماتیک، اعتقادی و رسانه‌ای است اما بنا به مواضع رسمی جمهوری اسلامی که از سوی نهادهای بین‌المللی و حتی دولت آمریکا مورد تأکید قرار گرفته است، اقدام پیش‌دستانه حماس که ریشه در مقاومت نسبت به سال‌ها تجاوز اسرائیل دارد کاملا درون‌فلسطینی و حتی درون حماس بوده است.

از این رو تلاش برای بسط نبرد به درون خاک ایران و تحریک احساسات پاک میهنی توطئه جدید و مشکوکی است که برخی عناصر ضدملی در بیرون از ایران هم شریک آن هستند. همان افراد و رسانه‌هایی که رژیم اسرائیل را به حمله و تجاوز به ایران تشویق می‌کنند.

ما کارگزاران سازندگی ایران با محکوم ردن این جنایت و رنج و سوگ عظیم در غم از دست دادن جان‌های هم‌میهنانمان، تأکید می‌کنیم:

یکم، وزارت کشور و وزارت اطلاعات باید در اسرع وقت با تهیه گزارش جامع امنیتی جزئیات این فاجعه را به اطلاع ملت برساند و درباره قصور و تقصیر نهادهای امنیتی و اهمال و نفوذ متصور در این حادثه تروریستی به آسیب‌شناسی، اطلاع‌رسانی و پاسخگویی بپردازند.

دوم، وزارت خارجه باید با ریشه‌یابی این ترور و اقامه دعوا در مجامع بین‌المللی توطئه آشکار علیه ایران و کشتار غیرنظامیان در یک اقدام تروریستی را پیگیری حقوقی و سیاسی کند.

سوم، هرگونه پاسخ به آمران این جنایت باید متناسب، بازدارنده و منطبق با استراتژی منطقه‌ای ایران باشد که در جریان جنگ اخیر حماس و اسرائیل با تدبیر از سوی نظام پیگیری شد. پرهیز همزمان از انفعال و هیجان و پیگیری خط اعتدال در سیاست خارجی مانع از تله «جنگ بی‌پایان» در منطقه می‌شود که یکی از اهداف روشن دشمنان ایران است.

استراتژی مقاومت که سپهبد شهید سلیمانی بنیان‌گذار آن بود راهبردی عقلانی و مبتنی بر عمق راهبردی ایران بود که نباید با شعبده‌بازی اسرائیل به ضد خود بدل شود. هدف اصلی ایران از مبارزه با داعش و حمایت از حزب‌الله و انصارالله و دیگر گروه‌های مقاومت، ضمن دفاع از حقوق ملت‌ها دور ساختن دشمن از مرزهای ایران و ایجاد یک سپر دفاعی بود و در مقابل دشمنان ایران که با جنگی هشت ساله فرصت توسعه را از انقلاب اسلامی گرفتند همواره قصد داشته و دارند که جنگی دیگر را بر ایران تحمیل کنند و دستاوردهای انقلاب اسلامی را تهدید کنند.

البته توان دفاعی و قدرت بازدارندگی ایران مانع از این خیال خام است اما باید درباره ابعاد این توطئه هوشیار بود و فکر کرد اگر شهید سلیمانی زنده بود چگونه دست انتقام ایران را از آستین مقاومت بیرون می‌کشید.

امروز قلب همه ما در کرمان می‌تپد و فارغ از هرگونه تحلیل سیاسی آنچه مهم است هدر نرفتن این خونه‌ای پاک است. امروز با وحدتی که از برکت این خون‌ها در جریان‌های سیاسی حتی بیرون از ایران در محکومیت جنایت و ترور به وجود آمده است باید با تدبیر از میهن دفاع کرد و تروریسم را ریشه‌کن ساخت.

حزب کارگزاران سازندگی ایران

۱۴ دی ماه  ۱۴۰۲

بیانیه جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در پی محکومیت حادثه تروریستی کرمان

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

جنایت تروریستی عصر ۱۳ دی ماه در مسیر برگزاری آیین‌های گرامیداشت چهارمین سالگرد سیدالشهدای مقاومت اسلامی سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی در شهر کرمان که منجر به شهادت و مجروحیت تعداد پرشماری از زائران مزار سردار دل‌ها از اقصی نقاط کشور گردید، اقدامی کور و کینه‌توزانه برای القای ناامنی در کشور و انتقام از عشق و ارادت ملت عظیم‌الشأن ایران به ویژه نسل جوان غیور و غیرتمند به آن شهید است.

جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن‌ها در دولت‌های استکباری غرب و عوامل مزدورشان، در امتداد جنایات در فلسطین، در سالگرد شهادت سردار مقاومت شهید سلیمانی، جنایت وحشیانه خود را تداوم دادند و مردمی را که برای زیارت شهدا آمده بودند به خاک و خون کشیدند.

 کوردلانی که در میدان نبرد تاب ایستادن در مقابل طوفان سهمگین مجاهدان اسلام را ندارند، با سنگدلی و بی‌رحمی، مردم بی‌گناه را که زائر شهید به خون خفته خود بودند به خاک و خون کشیدند. آن‌ها که از نام سلیمانی می‌ترسند و ضربه شمشیر حیدری‌اش را چشیده بودند، از زوار او هم هراس دارند و چنین وحشیانه زن و کودک و مرد و پیرو و جوان را به خون نشاندند. البته آن‌ها که می‌دادند هیچگاه از خشم مقدس ملت ایران در امان نخواهند بود و انتقام سختی از عاملان و آمران این فاجعه تروریستی ستانده خواهد شد.

جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه هموطنان‌مان به پیشگاه مقدس امام عصر ارواحنا له الفدا و مقام معظم رهبری و خانواده‌های معظم شهدا و عموم ملت شریف ایران، از دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی می‌خواهد تا با رسواسازی عوامل اجرایی و دست‌های پشت پرده این اقدام تروریستی آنان را به سزای سخت اعمال شنیع خود برسانند تا دل ملت ایران اندکی ا ز این داغ عظمی تسلی یابد.

بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی حادثه تروریستی کرمان 

بسم الله الرحمن الرحیم 

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ و مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

اقدام تروریستی ناجوانمردانه ی دژخیمان عالم علیه مردم بی دفاع آنهم درست در سالگرد شهادت شهید راه آزادی حاج قاسم سلیمانی و یارانش نشان دهنده ی درماندگی توأمان و سرخوردگی بیشمار آنها در تقابل با جبهه ی آزادی بخش مقاومت و محبوبیت عمیق سرداران و فرماندهان آن در قلوب مردم منطقه است. مطمئنا این اقدامات کور نه تنها خدشه ای در اراده ی پولادین مردم قهرمان و شهید پرور ایران اسلامی در تبعیت و عمل به  آرمان های الهی و رسالت انقلابی خود وارد نمی سازد بلکه آنان را در پیمودن این مسیر مصمم تر می‌سازد. 


جبهه پایداری انقلاب اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی بزدلانه در شهر کرمان، شهادت جمعی از خواهران و برادرانمان را خدمت حضرت ولی عصر "عج"، مقام معظم رهبری، خانواده گرانقدر این شهیدان عزیز و ملت  ایران تبریک وتسلیت عرض  می نماییم. و به جد خواهان چشاندن طعم قصاص عاملین و باعثین این جنایت ددمنشانه ایم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

حزب جمهوریت حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد

حزب جمهوریت ایران سلامی در پی شهادت حدود یکصد نفر از هموطنان طی انفجارهای تروریستی در گلزار شهدای کرمان، پیامی صادر کرد. 

متن این پیام از قرار ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ : أَشْرَفُ اَلْمَوْتِ قَتْلُ اَلشَّهَادَهِ . (بحار الأنوار ؛ ج ۹۷ , ص ۸)

ریختن خون انسان‌های بیگناه تحت هر شرایطی و با هر عنوانی جنایتی بزرگ و نابخشودنی است. دست جنایتکار تروریست‌ها این بار در سالروز میلاد بانوی دوعالم، حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، جان حدود یکصد نفر از هم‌وطنانمان را در گلزار معطر شهدای کرمان گرفت و کشورمان را غرق در ماتم ساخت. حزب جمهوریت ایران اسلامی ضمن محکوم نمودن چنین اقدام های تروریستی، این فاجعه را به پیشگاه امام زمان (عج)، خانواده معزز شهدا و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نماید و خواستار شناسایی هرچه سریعتر عوامل و کشف نیت آنها از چنین اقدام کوردلانه ای است.

ما همچنین از مسئولین دعوت می کنیم تا با تلاش جهت ایجاد همدلی میان آحاد ملت، جلوگیری از گسترش دوقطبی سازی و رفع دغدغه های به حق مردم در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تا حد ممکن از بروز حوادث تلخ در آینده جلوگیری نمایند؛ زیرا مبرهن است که امنیت هر کشوری در درجه اول وابسته به همدلی مردمان آن است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول