اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

محصول دانش بنیانی که به کمک چرخ سانتریفیوژها آمد

نخستین نمونه فن سانتریفیوژهای بزرگ با کاربرد در صنایع مختلف، با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در شهرک صنعتی سیمین دشت رونمایی شد.

محصول دانش بنیانی که به کمک چرخ سانتریفیوژها آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد انصاری، مدیرکل صنعت، معدن و‌تجارت استان البرز، درحاشیه آیین رونمایی از دستاورد دانش بنیان در استان البرز، گفت: این نوع فن سانتریفیوژ در صنایع غذایی، معدنی، شیمیایی و امثال آن کاربرد دارد.

وی ادامه داد: تولید این محصول توسط یک شرکت دانش بنیان، افزون بر تامین نیازهای داخلی نقش موثری در صرفه جویی ارزی دارد؛ این فن سانتریفیوژ نیز به عنوان اگزوز در صنعت پودرهای میکرونیزه و سایر صنایع نیز مورد استفاده قرار می‌گیرید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: امروز شاهد دستاوردهای بسیاری از سوی شرکت های دانش بنیان در این استان هستیم که هر یک از این دستاوردها مسیر را برای خودکفایی داخلی هموار کرده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر استان البرز به لحاظ فعالیت دانش بنیان‌ها رتبه چهارم کشور را دارد و جهت گیری طرح‌های صنعتی استان به سمت دانش بنیان شدن پیش می‌رود.

انصاری گفت: تلاش می‌شود سال آینده رتبه سوم کشور در حوزه دانش بنیان‌ها راکسب کنیم و این وعده را به مسؤولان کشوری داده ایم.

برنامه ریزی برای تسریع در تکمیل و بهره برداری ۸۶۰ طرح صنعتی در البرز

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت البرز اظهار کرد: بیش از ۸۶۰ طرح صنعتی مهم و معتبر در استان البرز مراحل تکمیلی خود را طی می‌کنند و با توجه به اینکه بیشتر این طرح‌ها دانش بنیان هستند، برنامه‌ریزی لازم جهت تسریع در تکمیل و بهره برداری آنها در اولویت کاری اداره کل صمت استان البرز قرار دارد. 

استان البرز دارای ۳۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است که بیش از ۳۰۰ واحد آنها دانش بنیان هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول