اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نشست تخصصی و سراسری کتابخوان به میزبانی استان کرمانشاه

هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز مادر، نشست تخصصی کتاب‌خوان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و بانوان مسوول کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

نشست تخصصی و سراسری کتابخوان به میزبانی استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست تخصصی کتاب‌خوان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و بانوان مسوول کتابخانه‌های عمومی و با مشارکت استان‌های فارس، تهران و اصفهان استان و حضور آنلاین کارشناسان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی استان کرمانشاه روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر به همکاران و قدردانی از زحمات آن‌ها در کتابخانه‌های عمومی بیان داشت: یکی از اتفاقات خوب در مجموعه ما این است که یک هم‌افزایی بین همکاران صورت گرفته و تمامی همکاران در اجرای برنامه‌های فرهنگی مشارکت می‌کنند و به حمدالله رشد چشمگیری در افزایش حضور مردم در کتابخانه‌های عمومی داشته‌ایم.

وی افزود: ما دنبال این هستیم که یک قالب و الگوی خاص و ویژه برای معرفی کتاب پیدا کنیم و متفاوت عمل کنیم و این مسئله در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بسیار مؤثر است همچنین یکی از اشکالات در معرفی کتاب این است که بیشتر معرفی کتاب‌ها در نشست‌های کتاب‌خوان شبیه به هم هستند و خارج از حوصله فرد می‌باشند و این یک تکرار مکررات است شیوه معرفی کتاب‌ها تغییری نداشته است، لذا این موضوع نیاز به تنوع دارد و ما از پیشنهادات و خلاقیت‌های جذاب و بهترین قالب معرفی کتاب استقبال می‌کنیم و این پیشنهادات را بدون اجر نخواهیم گذاشت.

بهرامی تسریع کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروزه در تشویق مردم به کتاب‌خوانی همین معرفی کتاب است و یک معرفی کتاب باید به‌قدری اثرگذار باشد که مخاطب را جذب خواندن آن کتاب کند.

وی در پایان گفت: ما از برنامه‌های مطلوب و اثرگذار حوزه کتاب‌خوانی استقبال می‌کنیم و حاضریم میزبان چنین برنامه‌های فرهنگی باشیم.

در این نشست ملیحه حاتمی، کتابدار کتابخانه شهدای محراب شهرستان هرسین استان کرمانشاه به ارائه کتاب «اسرار شادکامی زنان» اثر باربارادی آنجلس؛ و طیبه رضایی، از استان فارس مسوول کتابخانه حجاب شیرازی کتاب «خانم ماه» اثر دکتر ساجده تقی‌زاده؛ مرضیه یگانه فر، از استان تهران مسوول کتابخانه پارک شهر با ارائه کتاب «مادر پروازی» اثر محمدعلی جعفری؛ و همچنین سمیه حسامی، کارشناس منابع استان اصفهان با ارائه کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» اثر حمید حسام در این نشست کتاب‌خوان کتاب‌های خود را ارائه دادند.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول