اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی درگذشت

سردار عاشورایی و جانباز هشت سال دفاع مقدس، زین‌العابدین رضوی خرم، استاندار جهادی و انقلابی آذربایجان شرقی، پس از عمری مجاهدت در راه آرمان های نظام و انقلاب و تحمل جراحات ناشی از جنگ، لحظاتی قبل دعوت حق را لبیک گفته و به یاران شهیدش پیوست‌.

استاندار آذربایجان‌شرقی درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زین العابدین خرّم در سال ۱۳۴۵ در شهرستان شاهین‌دژ استان آذربایجان غربی متولد شد، او دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت برنامه‌ریزی و کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک بوده و از رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت می‌باشد و مراتب فرماندهی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را طی کرده بود.

سردار خرّم از جانبازان جنگ تحمیلی و سابقه فرماندهی در عملیات‌های والفجر ۴، نصر ۵، کربلای ۱۰ را در دوران جنگ و دفاع مقدس را بر عهده داشته و بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ و پایان دفاع مقدس، ریاست ستاد تیپ ۴۸ فتح و لشکر استقراری سردشت، فرماندهی سپاه پیرانشهر، سلماس، خوی، معاونت هماهنگ‌کننده منطقه بسیج استان آذربایجان.غربی، فرماندهی لشکر عملیاتی ۳ حمزه سیدالشهدا، جانشین فرماندهی سپاه شهدا و فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی به مدت ۶۸ ماه از جمله سوابق وی بود.

سردار عابدین خرّم فرماندهی و مدیریت ارشد را از سال‌های ابتدایی دهه هفتاد در استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی طی کرده و عضویت موثر در شورای تامین و شورای فرهنگ عمومی این استان‌ها را در کارنامه داشت.

سردار عابدین خرّم، فرماندهی لشکر عاشورا را قبل از سمت استانداری آذربایجان‌شرقی بر عهده داشته و مبارزه با مفاسد اقتصادی، احیاء صنایع و پیگیری مشکلات اصناف و کارگران، افتتاح طرح‌های عمرانی، زیرساختی و محرومیت‌زدایی به ویژه در مناطق زلزله‌زده، حمایت از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، مدیریت نهضت مواسات و کمک مومنانه و راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون عمومی، جوانگرایی در انتصابات و ارتباط با فعالان فرهنگی و اجتماعی و نقش‌آفرینی در تنش‌های مرزی شمال.غرب کشورمان از جمله اقدامات شاخص خرّم طی ۴ سال گذشته در استان آذربایجان‌شرقی بود.

۲۵ مهر ماه ۱۴۰۰ هیأت دولت به رضوی خرّم برای استانداری آذربایجان‌شرقی رأی اعتماد داد. وی پیش از این فرماندهی سپاه عاشورای این استان را برعهده داشت.

عابدین خرّم در چند ماه گذشته با بیماری ریوی درگیر بود به‌طوریکه در ماه گذشته بستری و از بیمارستان ترخیص شد اما دوباره در روزهای اخیر در بیمارستان بستری بود و امروز در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز بر اثر این بیماری درگذشت.

پایان پیام/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول