اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رزمایش آمریکا و کره جنوبی نزدیک مرز کره شمالی

آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌های مشترکی را در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی نزدیک مرزهای این کشور برگزار کردند.

رزمایش آمریکا و کره جنوبی نزدیک مرز کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری اسپوتنیک امروز پنجشنبه به نقل از رسانه محلی کره جنوبی از برگزاری رزمایش مشترک این کشور با آمریکا نزدیک مرز کره شمالی خبر داد. طبق این گزارش دو کشور مانورهای نظامی را برای افزایش آمادگی رزمی مشترک خود در «بحبوحه تهدیدات ایجاد شده توسط پیونگ‌یانگ» انجام دادند. 

این رزمایش‌ها ۲۹ دسامبر (هشتم دی) در شهر پوچئون آغاز شد و قرار است فردا جمعه پنج ژانویه (۱۵ دی) پایان یابد. در این رزمایش‌ها در مجموع ۱۱۰ سامانه تسلیحاتی از دو کشور، شامل تانک‌های K۱A۲، هواپیماهای جنگی A-۱۹، نفربرهای زرهی استرایکر و سامانه‌های توپخانه مشارکت داشتند. 

به نوشته اسپوتنیک، برنامه این رزمایش‌ها شامل حملات هوایی علیه اهداف شبیه‌سازی شده، تیراندازی تانک و پدافند هوایی بود.

رزمایش‌های مشترک کره جنوبی با متحدش آمریکا در بحبوحه تنش‌های دو کره و تهدیدات دو کشور علیه یکدیگر انجام شده است. کیم یونگ هو، وزیر اتحاد کره جنوبی با همسایه شمالی سه‌شنبه در واکنش به اظهارات تازه رهبر کره شمالی گفت که با کمک آمریکا سازوکاری قوی‌تر در برابر تحرکات نظامی این کشور ایجاد خواهد کرد.

وی مدعی شد که کره شمالی در صورت برخورد با «دیوار بازدارنده» سئول و واشنگتن، در نهایت باید سلاح‌های اتمی خود را کنار بگذارد.

رهبر کره شمالی پنجشنبه ۳۰ آذر هشدار داد در صورت اقدامات اتمی تحریک‌آمیز توسط دشمنان، پیونگ‌یانگ نیز در حمله اتمی تردید نخواهد کرد. کیم جونگ اون بامداد یکشنبه ۱۰ دی نیز ضمن صدور دستور پرتاب سه ماهواره نظامی در سال ۲۰۲۴، گفت که روابط با کره جنوبی به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

سئول، توکیو و واشنگتن طی ماه‌های اخیر همکاری‌های نظامی خود را به بهانه آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ افزایش داده و اخیراً سیستمی را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات فوری درباره پرتاب موشک‌های کره شمالی فعال کرده‌اند.

آمریکا همچنین زیردریایی اتمی خود را به بندر بوسان کره جنوبی اعزام و با سئول و توکیو رزمایش‌های هوایی با مشارکت بمب‌افکن‌های راهبردی برگزار کرد.

کره شمالی مشارکت بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا مثل بمب‌افکن‌های راهبردی بی-۵۲ در رزمایش‌های شبه‌جزیره کره را اقدامات تحریک‌آمیز عمدی ایالات متحده علیه پیونگ‌یانگ خوانده است. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول