اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| قوانین مشروط شدن در دانشگاه آزاد

بعضی از دانشجویان به دلیل مشکلاتی که در دوران تحصیل برایشان رخ می‌دهد زمان کافی برای درس خواندن ندارند و این موضوع باعث مشروط شدن چند ترم آنها به صورت پیاپی می‌شود، در این قسمت از میز دانشجو به قوانین و مقررات مشروطی در دانشگاه آزاد پرداخته شده است.

میز دانشجو| قوانین مشروط شدن در دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، درس خواندن در دانشگاه قوانین و مقررات خودش را دارد، یکی از قوانین جالب و معروف هر دانشگاهی هم مشروط شدن است. در این قسمت از میز دانشجو به مشکلات مشروط شدن دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی می‌پردازیم. 

اگر دانشجویی در ترم تحصیلی معدل کمتر از ۱۲ داشته باشد مشروط می‌شود. هر دانشگاهی نسبت به مشروطی قوانین خاص خودش را دارد. اگر دانشجو ۳ ترم متوالی مشروط شود اخراج می‌شود.

قوانین و شرایط مشروط شدن در دانشگاه آزاد 

میانگین نمرات دانشجو در هر نیم‌سال (کاردانی و کارشناسی) نباید کمتر از ۱۲ باشد، در غیر این صورت مشروط محسوب می‌شود و برای ترم بعد، حق انتخاب بیش از ۱۴ واحد را ندارد. (به جز دانشجویان ترم آخر)
 
همچنین دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که در دو نیم‌سال (اعم از متوالی یا متناوب) و دانشجویان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته که در سه نیم‌سال متوالی یا چهار نیم‌سال متناوب مشروط شوند (میانگین نمرات نیم‌سالی آنان کمتر از ۱۲ باشد) اخراجی تلقی می‌شوند.

به دانشجویانی که نخستین بار مشمول ماده ۴۶ شوند، به شرطی که میانگین کل نمراتشان حداقل ۱۰ باشد، یک بار ارفاق می‌شود تا ادامه تحصیل کنند.

 به دانشجویان مشمول تبصره یک این ماده که در ترم ارفاقی و نیم‌سال‌های بعد از آن مجددا مشروط شوند به شرط اینکه،‌ هم میانگین ترمی و هم میانگین کل (هر دو) ۱۱ و بالاتر باشد مجوز ادامه تحصیل از طرف معاونت آموزشی واحد دانشگاهی داده شود.

نکته: تمام دانشجویان در هر ترم حداقل باید ۱۲ واحد اخذ کنند در غیر این صورت انتخاب واحد معتبر نیست. در نتیجه، دانشجویان مشروط باید بین ۱۲ تا ۱۴ واحد اخذ کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول