اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنرانی «ضد ترامپِ» بایدن در سالگرد شورش 6 ژانویه آمریکا

در آستانه سومین سالگرد شورش 6 ژانویه به کنگره آمریکا، رئیس جمهور این کشور رقیب احتمالی‌اش در حزب جمهوری‌خواه را محکوم کرده و بار دیگر به صورت جدی به رای دهندگان هشدار داد که «دموکراسی آمریکا در تهدید است».

سخنرانی «ضد ترامپِ» بایدن در سالگرد شورش 6 ژانویه آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا به مناسبت فرا رسیدن سومین سالگرد حمله ۶ ژانویه هواداران ترامپ به ساختمان کنگره ایالات متحده با ایراد یک سخنرانی تند به رای دهندگان نسبت به انتخاب مجدد دونالد ترامپ هشدار داد و از نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به عنوان تهدیدی اساسی برای دموکراسی این کشور به صورت جدی انتقاد کرد.

به گزار «گاردین» جو بایدن در حین سخنرانی خود عنوان کرد: امروز ما اینجا هستیم تا به مهمترین سوال پاسخ دهیم، اینکه آیا دموکراسی هنوز هدف مقدس آمریکاست؟ وی در پاسخ به سوالی که مطرح کرده بود، گفت: امروز من این تعهد مقدس را به شما می دهم که دفاع، حفاظت و حفظ دموکراسی آمریکایی همانطور که تاکنون هدف ما اصلی ما بوده از الان به بعد نیز عامل اصلی ریاست جمهوری من باقی خواهد ماند.

وی درانتقاد شدید از اقدامات و عملکرد رقیب انتخاباتی‌اش یعنی «دونالد ترامپ» وی را به این موضوع متهم کرد که تلاش می‌کند تا سیستم حکومتی آمریکا را تضعیف کرده و به این موضوع اشاره کرد که ترامپ بارها و بارها وعده «تلافی»علیه دشمنان و رقبای سیاسی خود را داده است و گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ در اولین روز از دور دوم ریاست جمهوری خود به عنوان یک «دیکتاتور» بر آمریکا حکومت می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین به این نکته اشاره کرد که کمپین انتخاباتی ترامپ تنها درباره خود ترامپ است و نه آمریکا و نه مردم آمریکا هیچ نقشی در آن ندارند. وی این کمپین را از این جهت که بیشتر به گذشته توجه می‌کند تا آینده آمریکا مورد انتقاد قرار داده و در این رابطه نیز هشدار داد که حمله ترامپ به دموکراسی آمریکایی تنها بخشی از اقداماتش در گذشته وی نبوده است بلکه این همان چیزی است که او برای آینده هم وعده آن را به هوادارانش داده است.

سخنرانی بایدن یک روز پیش از سالگرد حمله ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا انجام گرفت.سالگرد روزی که گروهی از حامیان ترامپ در تلاشی خشونت‌آمیز برای براندازی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که بر پیروزی بایدن گواهی می‌داد، به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند.

حمله‌ای که به موجب آن هفت نفر جان خود را از دست دادند، هزاران نفر دیگر دستگیر و صدها نفر هم تاکنون بازداشت شده‌اند. علاوه بر این خود دونالد ترامپ نیز اکنون به دلیل نقشش در این حمله مرگبار و راه‌اندازی کمپین گسترده‌اش برای لغو نتایج انتخابات با چهار اتهام جنایی بزرگ مواجه است.

با این حال ترامپ کسانی را که در این حمله حضور داشتند به عنوان «وطن پرستان» آمریکایی معرفی کرده و قول داده است در صورت پیروزی در انتخابات همه آنها را مورد عفو قرار دهد. با این حال رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز گذشته خود ضمن انتقاد از این موضع‌گیری ترامپ، عنوان کرد که اعتراضات حامیان وی به هیچ وجه مسالمت‌آمیز نبود و حملات خشونت‌آمیزی را به دنبال داشت. ضمن اینکه معترضان در این حمله، شورشیان بودند نه میهن پرستان آمریکایی. بایدن همچنین عنوان کرد که این افراد برای حمایت از قانون اساسی آنجا نبودند بلکه آنجا حضور داشتند تا فقط قانون اساسی را تخریب کنند.

ترامپ شب گذشته در اولین دیدار انتخاباتی خود با صدها نفر از حامیانش در ایالت آیووا صحبت کرده و به اظهارات بایدن در سخنرانی که انجام داد، پاسخ داد. وی کشور آمریکا را با حضور بایدن به عنوان کشوری شکست خورده عنوان کرد و با انتقاد از سیاست‌های شکست خورده بایدن در حوزه بحران مرزی در این کشور عنوان کرد آمریکا از سوی «تروریست‌ها» و مهاجرانی که از «پناهگاه های روانی» کشورهای مختلف از مرز آمریکا و مکزیک به داخل کشور سرازیر شده‌اند، گرفتار شده است.

بایدن در جریان سخنرانی سال ۲۰۲۴ خود گفت: بعد از عبور از تمام اتفاقاتی که در تاریخ به ما گذشت، از استقلال گرفته تا جنگ داخلی، دو جنگ جهانی و یک بیماری همه گیر و شورش ۶ ژانویه اکنون من باور نمی‌کنم که در سال ۲۰۲۴ ما آمریکایی‌ها تصمیم بگیریم از چیزی که ما را به بزرگترین ملت در جهان تبدیل کرده است یعنی همان آزادی بگذریم.

اظهارات بایدن در حالی انجام می‌گیرد که اکثر نظرسنجی‌های انجام گرفته شده نشان می‌دهد محبوبیت وی به شدت در آمریکا روبه کاهش است و اکثر آمریکایی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی در کشور خود تحت ریاست جمهوری جو بایدن ابراز نگرانی می‌کنند. نظرسنجی گالوپ نیز که در ماه گذشته انجام شد، نشان داد که تنها ۲۲ درصد از مردم آمریکا شرایط اقتصادی کشورشان در دوران بایدن را «خوب» و یا «عالی» توصیف می‌کنند در حالی که ۷۸ دیگر از مردم آمریکا شرایط فعلی در کشور را «ضعیف» می‌دانند.

«جولی چاوز رودریگز» مدیر ستاد انتخاباتی بایدن در حمایت از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا علیه دونالد ترامپ، وی را تهدیدی اساسی برای دموکراسی آمریکا عنوان کرده و گفته است این تهدید از سال ۲۰۲۰ به بعد هر سال بیشتر و وخیم‌تر شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان سخنرانی‌اش خطاب به هوادارانش عنوان کرد: هیچ یک از شما باور نمی‌کنید که آمریکا در حال شکست است. ما می دانیم که آمریکا برنده و پیروز است. همه ما می‌دانیم که دونالد ترامپ کیست. سوالی که اکنون باید به آن پاسخ دهیم این است که ما که هستیم؟

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول