اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

تاوان دانشگاه در مخالفت با صهیونیست‌ها

به راستی فقط در چنین بزنگاه های تاریخی است که مفاهیم ارزشمندی چون حقوق بشر و آزادی و دموکراسی و پایبندی به قوانین بین المللی معنای مصداقی و عینی یافته و در برابر عملکرد گستاخانه ، ضد بشری و کاست گونه مدعیان رنگ می بازد.

به گزارش خبرگزاری فارس،  اکبر نصراللهی، رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در یادداشتی نوشت: حدود یک ماه بعد از بازجویی و محاکمه  و تفتیش عقاید روسای سه دانشگاه پنسیلوانیا، ‌ام‌ای‌تی و هاروارد در کنگره آمریکا ،خانم کلودین گی، اولین رئیس سیاه‌پوست دانشگاه هاروارد هم بعد از  خانم  الیزابت مگیل، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا استعفا داد.

اجبار روسای این دانشگاهها به استعفا در کنگره امریکا ، که بعد از اعتراض دانشجویان این دانشگاهها به کشتار مردم غزه و درخواست آنها برای آتش‌بس فوری صورت گرفت ، غیرقابل باور اما  واقعیت شرم‌آور این روزهای کشور مدعی دموکراسی و آزادی بیان است.

«ییسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل درباره استعفای رئیس دانشگاه هاروارد، در «ایکس» (توئیتر سابق) نوشته است؛ «یهودستیزی، تاوان دارد» ، امیدوار است:«دانشگاه محترم هاروارد از این موضوع درس بگیرد».

اجبار الیزابت مگیل، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا،  کلودین گی، رئیس هاروارد و سالی کورن‎بلوث، رئیس ام‌آی‌تی به استعفا ، در نشست استماع کنگره در روز ۱۴ آذر ،  دستگیری دهها دانشجو  شرکت کننده در تظاهرات حمایت از فلسطین از جمله 41 دانشجوی دانشگاه براون،  بازداشت دسته‌جمعی دانشجویان معترض به نسل‌کشی در دانشگاه خصوصی آیوی‎لیگ، ممنوع کردن فعالیت یک گروه دانشجویی دانشگاه براندیس آمریکا به جرم برگزاری جلسه یادواره شهدای غزه و اخراج  85 استاد دانشگاه آمریکا در سال‌های اخیر صرفا به جهت «اظهار نظر سیاسی»  و متهم کردن خانم "کلودین گی" به سرقت علمی متعاقب تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان ، نمونه‌های دیگر از اقدامات دوگانه آمریکا و نقض ادعاهای حقوق بشری این کشور و مصداق بارز خفقان و سرکوب آزادی عقیده و بیان نخبگان و دانشجویان در مورد رژیم صهیونیستی و نقض آشکار استقلال دانشگاهها و نهادهای علمی و کانون ها و مراکز علمی و پژوهشی است.

صرف نظر ازهمراهی غمبار و تاسف آور نمایندگان کنگره آمریکا از کشتار حدود 25 هزار نفر از مردم غزه در حدود 3 ماه گذشته و  همچنین سکوت شرم‌آور در قبال اقدام صهیونیست ها در کشتار حدود 110 خبرنگار در غزه ،  بار دیگر تشت رسوایی مدعیان دروغین دموکراسی و استقلال مرکز علمی و پژوهشی را  به گونه‌ای بر زمین زده شد که صدای آن تا سال‌ها شنیده خواهد شد. به راستی فقط در چنین بزنگاه های تاریخی است که مفاهیم ارزشمندی چون حقوق بشر و آزادی و دموکراسی و پایبندی به قوانین بین المللی معنای مصداقی و عینی یافته و در برابر عملکرد گستاخانه ، ضد بشری و کاست گونه مدعیان رنگ می بازد. پارادوکس های موجود در ماهیت و ذات جوامع مدعی آزادی خواهی آن قدر ریشه دار شده که واکنش های احساسی و فراقانونی مدعیان قانون گذاری ، تنها  شمه ای از آن چیزی است که در درون شان می گذرد که  مصداق ضرب المثل ایرانی " از کوزه همان تراود که در اوست " ، است .

انتظار است نخبگان، انسان‌های فرهیخته، به ویژه دانشگاهیان جهان‌اسلام ، موسسات و تشکل‌های‌آموزشی‌و پژوهشی علاوه بر محکوم کردن هرگونه تهدید و فشار بر دانشگاهیان در آمریکا به دلیل حمایت از فلسطین، با تحقیق و تبیین ابعاد مختلف واقعیت‌های فلسطین و تشریح  اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی ، از آزادی بیان و حق اعتراض دانشجو و دانشگاه در مخالفت  با  کشتار جمعی در نوار غزه ، دفاع کنند و اجازه ندهند آمریکا با  یکی دانستن «مبارزه با آپارتاید و صهیونیزم» و «مبارزه با یهودیت» ، به حریم  دانشگاهیان و آزادی‌خواهان تعرض و آزادی اندیشه  را سرکوب کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول