اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

طرح مطالعاتی از اقتصاد دریا محور مازندران تقدیم هیات دولت می‌شود

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: طرح مطالعاتی از اقتصاد دریا محور مازندران تقدیم هیات دولت می‌شود تا در بودجه سالانه و برنامه هفتم دیده شود.

طرح مطالعاتی از اقتصاد دریا محور مازندران تقدیم هیات دولت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد توکلی پیش از ظهر امروز در جلسه اقتصاد دریامحور در سالن شهید رجایی ساری ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هم‌میهنان در مسیر زائران سردار دلها، شهید سلیمانی در پی حمله تروریستی و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، اظهار کرد: در پی منویات رهبر معظم انقلاب برای توسعه دریایی و دستور ۹ بندی ایشان برای این بخش، دولت تصمیم بر دائر کردن دبیرخانه طرح اقتصاد دریاپایه کرده است.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی صنایع دریایی با عضویت ۹ دستگاه اکنون فعال است و این شورای تصمیم ساز برخی قوانین این بخش می‌باشد، افزود: اجرایی شدن طرح اقتصاد دریا پایه دستور رئیس جمهوری است و برای تصمیم گیری این بخش وزارت راه و شهرسازی نیز پیشنهاد استقرار دبیرخانه زیربنایی را در راه شهرسازی داد که استقرار دبیرخانه مستقل در حال بررسی است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران، سواحل استان را قبل از صادرات، کشتی سازی و گردشگری نیازمند ایجاد سخت افزارها مانند بنادر و تاسیسات مرتبط دانست و یادآورشد: نمونه قانون توسعه مکران تصویب شده است و در حوزه دریای مازندران نیز باید مطالعات دامنه دار باشد تا در احداث ابنیه فنی و اصولی کار بشود‌.

توکلی با بیان اینکه در ۴۰ سال اخیر پیشروی و پسروی زیاد آب خزر موجب شد تا بسیاری از تاسیسات بنا شده در سواحل و دریا دچار مشکل شود، تصریح کرد: این در حالی است که در دریای جنوب به دلیل اتصال به آب‌های آزاد، این مشکل را ندارد و با چالش پیشروی و پسروی مواجه نیست.

وی با اشاره به اینکه قبل ورود به اقتصاد دریاپایه، مدیران بخش دریایی باید مطالعه جامع از وضعیت کوتاه و بلند مدت داشته باشند تا سازه‌ها از اسکله تا بنادر در سواحل به صورت اصولی بنا شود، خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی از اقتصاد دریا محور مازندران تقدیم هیات دولت می‌شود تا در بودجه سالانه و برنامه هفتم دیده شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول