اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

کارشناس مسائل بین‌الملل: سردمداران داعش باید از منطقه اخراج شوند

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر لزوم اخراج سردمداران تروریست‌ها از منطقه، گفت: ما باید ریشه تروریسم را خشک کنیم و باید به دنبال تهدیدزدایی و تروریسم‌زدایی از کل منطقه باشیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل: سردمداران داعش باید از منطقه اخراج شوند

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین الملل و سفیر سابق ایران در ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به حادثه تروریستی کرمان، گفت: جنایت که اخیرا توسط آمریکا و اسرائیل صورت گرفت، نمادی دیگر از میزان نفرت و بغض غرب، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها است، این نفرت هم نسبت به سردار سلیمانی به دلیل ضربه اساسی در غرب آسیا و در خنثی‌کردن داعش و هم به دلیل بغض و کینه نسبت به انقلاب اسلامی و جریان مقاومت است.

صهیونیست ها و حامیان آنها در غزه به در بسته خوردند

وی ادامه داد: امروز صهیونیست ها و حامیان آنها در غزه مجددا به در بسته خوردند و تمام حیثیت نداشته آن‌ها آشکار و برملا شده است و به اعتقاد بنده این بغض و کینه را در مراسم سالگرد حاج قاسم در کرمان، نسبت به او و کسانی که آمده بودند از ایشان تجلیل کنند، نشان دادند.

این  کارشناس مسائل بین الملل افزود: واقعیت این است که ما اولا نباید در زمین آمریکا به تله بیفتیم چون این بازی را آمریکایی‌ها جلو می‌برند، دوم اینکه نباید آدرس غلط بگیریم، به اعتقاد بنده داعش و جریانات تکفیری در منطقه یک متغیر وابسته هستند و اصلا قابل توجه نیستند، باید علة العلل را دید. این جریانات خودشان معلولی هستند که قائم به علت هستند. در واقع ما باید امروز این مسئله را به فرصتی تبدیل کنیم تا ندای انقلاب اسلامی، مظلومیت مردم منطقه و به ویژه شهدای حادثه کرمان را به گوش جهانیان برسانیم. 

باید ریشه تروریسم را خشک کنیم

سفیر سابق ایران در ایتالیا به لزوم برخورد ریشه‌ای با تروریسم تأکید کرد و گفت: ما باید ریشه تروریسم را خشک کنیم، ما نباید دنبال تنش زدایی باشیم بلکه باید به دنبال تهدیدزدایی و تروریسم‌زدایی از کل منطقه باشیم.

وی گفت: حاج قاسم پرچمدار مبارزه با تروریسم بوده و کسی در دنیا نمی‌تواند منکر این مسئله باشد ولی باز با وقاحت بر ما انگ تروریسم می‌زنند، ما از ابتدای انقلاب تاکنون بزرگ‌ترین قربانی تروریسم هستیم.

ظهره‌وند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره ب جنایات اسرائیل در غزه عنوان کرد: ما باید یک ضرب العجل برای توقف این روند جنایتکارانه که اکنون نماد آن در غزه است، تعیین کنیم. باید صهیونیست‌ها سریعا به کشتار و قربانی‌کردن مردم مظلوم فلسطین پایان داده و از مرزهای آنها خارج شوند، باید از جهانیان بخواهیم برای رسیدگی به جنایات تروریسم‌ها دادگاه تشکیل دهند.

وی ادامه داد: ما به دنبال تلافی و انتقام نیستیم زیرا از جنایتکار که انتقام نمی‌گیرند، بلکه باید جنایتکار را در صحنه دادگاه بین‌المللی قرار داد و او را مجازات کرد، باید تمام دنیا ببیند مظلوم کیست و ظالم کیست.

اوج مظلومیت ملت‌های منطقه در صحنه غزه است

سفیر سابق ایران در ایتالیا با بیان اینکه ملت ایران و ملت‌های منطقه دهه‌ها در مظلومیت قرار دارند، بیان کرد: امروز اوج این مظلومیت در صحنه غزه است، در این بازی اگر چنانچه قرار باشد باز در تله داعش، القاعده و جریانات تکفیری بیفتیم، در زمین آمریکا بازی کرده‌ایم.

ظهره‌وند تصریح کرد: داعش، القاعده و جریانات تکفیری همگی مؤلفه‌های ژئوپلیتیکی آمریکا برای بازی در صحنه منطقه هستند، اینجا اصالت با ملت‌های منطقه است نه با جریانات تکفیری، باید با این موضوع ریشه‌ای برخورد کنیم و بایستی آمریکا و اسرائیل را به عنوان متهم ردیف اول به دادگاه کشانده و قبل از این نیز باید این جنایات و کشتارها در غزه متوقف شوند.

وی افزود: آمریکایی ها می گویند در هرکجا که ملت‌ها کشته می‌شوند، تروریسم هستند! آنها  خودشان دارن کار تروریستی انجام می‌دهند. ۳۰ هزار ملت مظلوم از زن، کودک و جوان را با وضع فضاحت‌بار قتل عام کرده‌اند از این اقدام تروریستی، بالاتر هم وجود دارد؟

سفیر سابق ایران در ایتالیا با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تمام اصول بین‌الملل را زیر پا گذاشته‌اند، بیان کرد: امروز دیگر چیزی به نام شورای امنیت و سازمان ملل باقی نمانده است، حقوق بشر شما هم که دروغین است زیرا ملت‌ها را اصلا بشر نمی‌دانید. باید صدای اعتراض خودمان را به جهانیان برسانیم و بگوییم که اگر این جنایات متوقف نشود، تمام منطقه علیه این جریانات کثیف جبهه خواهد شد.

سردمداران تروریست‌هایی مانند داعش باید از منطقه اخراج شوند

ظهره‌وند ادامه داد: داعش و جیش‌ الظلم که عددی نیستند، باید سردمداران آنها از منطقه اخراج شوند، ما نباید این فرصت طلایی را از دست دهیم زیرا آنها در تله‌ای که خودشان درست کرده‌اند، افتاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها سالیان دراز مردم مظلوم غزه را شکنجه داده و امروز آنها را قتل عام می‌کنند، گفت: صهیونیست‌ها برای فلسطینیان برنامه بلند مدت پیش‌بینی کرده‌اند به‌گونه‌ای که گالانت وزیر وحشی و کفتار رزیم صهیونیستی می‌گوید اگر ما این پروژه را تبدیل به پیروزی نکنیم، نمی‌توانیم در خاورمیانه بقا داشته باشیم، بنابراین پیروزی آنها سبب تغییر در کل منطقه و شکل‌دادن به یک خاورمیانه جدید می‌شود، قطعا در این خاورمیانه جدید کشورهای منطقه و در رأس آن ایران روز خواهش نخواهند دید.

سفیر سابق ایران در ایتالیا بیان کرد: رژیم صهیونیستی تمام غزه را شهر سوخته کرده و باز هم دارد به جنایتش ادامه می‌دهد، روز گذشته کابینه رژیم صهیونیستی طرحی را برای غزه داده است که وقتی آن را نگاه می‌کنید متوجه آن خواهید شد که شرایط برای مردم فلسطین به مراتب دشوارتر از قبل خواهد شد، صهیونیست‌ها دارند کل منطقه را در آن ویرانه به یک زندان کاملا جهنمی تبدیل می‌کنند به‌گونه‌ای که همه چیز تحت سلطه خودشان باشد.

ظهره‌وند ادامه داد: نباید اجازه دهیم خون شهدا چه در اینجا و چه در غزه، پایمال شود، باید به طور جدی با آنها برخورد کنیم.

وی با اشاره توطئه های آمریکایی‌ها تا امروز افزود: یکی از این توطئه ها در دریای سرخ بود که کاملا خنثی شد، توطئه دیگر آنها در لبنان بود که نماینده به لبنان می‌فرستند تا همه را آرام نگه دارند و به دنبال آن قتل عام خودشان را کامل کنند، این پروژه کاملا آمریکایی بوده نه اسرائیلی، خوده اسرائیل هم جزئی از عوامل اجرایی آمریکا است، این ماجرا اکنون شفاف شده و ما باید آن را شفاف‌تر از قبل کنیم و صدای مظلومیت منطقه را به گوش تمام جهانیان برسانیم. 

حادثه تروریستی کرمان یک پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی است

سفیر سابق ایران در ایتالیا تصریح کرد:  باید بگوییم که تروریسم آنها هستند. اگر این کار را جدی بگیریم و آن را عملی کنیم، مسئله ما و منطقه برای بلند مدت حل می‌شود و الا بازی آمریکا و رژیم‌های وابسته‌ به آن و در رأس آن رژیم صهیونیستی بسیار خطرناک و پیچیده خواهد شد.    

ظهروند در پایان تأکید کرد: حادثه تروریستی کرمان یک پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی است.

پایان پیام/  

         

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول