اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آیا نیروی هوایی اوکراین با «اف-16» دست دوم اوج می‌گیرد؟

دانمارک روز شنبه اعلام کرد که 19 فروند جنگنده «اف-16» دست دوم خود را ماه اوت سال جاری به اوکراین ارسال خواهد کرد.

آیا نیروی هوایی اوکراین با «اف-16» دست دوم  اوج می‌گیرد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع دانمارک روز شنبه  اعلام کرد که انتقال ۱۹ جنگنده «اف-۱۶» ساخت آمریکا به اوکراین در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ و پس از پایان دوره آموزشی خلبانان اوکراینی انجام خواهد شد، اقدامی که به باور تحلیلگران در سرنوشت جنگ اثر چندانی ندارد و یگان‌های پدافندی روسیه این جنگنده‌ها را شکار خواهند کرد.

به نوشته وبگاه «کی‌یف پست» وزارت دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بر اساس جدول زمانی، این جنگنده‌ها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به اوکراین ارسال می‌شوند.»

دانمارک که ناوگان اف-۱۶ خود را با جنگنده‌های پیشرفته «اف-۳۵» جایگزین می‌کند، اوت گذشته اعلام کرد که این ۱۹ جنگنده را پس از کسب مجوز از دولت ایالات متحده به اوکراین ارائه می‌دهد.

یک نظامی سابق آمریکا که سابقه حضور در افغانستان وعراق را دارد گفت که سامانه‌های دفاع موشکی‌ «اس-۳۰» و «اس-۴۰۰» ساخت روسیه جنگنده‌های «اف-۱۶» ساخت آمریکا را سرنگون می‌کنند.

«دانیل دیویس» افسر بازنشسته ارتش آمریکا گفت، سامانه‌های جامع و پیشرفته پدافند هوایی روسیه به طور کامل قادر به رهگیری جنگنده «اف-۱۶» آمریکاست که قرار است در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار گیرد.

دیویس گفت:«روسیه دارای سامانه دفاع هوایی درجه یک است. در مقایسه با اوکراین و حتی آمریکا، فوق‌العاده موثر و پیشرفته است.»

کی‌یف پس از تلفات سنگین نیروی هوایی خود، از مدت‌ها قبل به دنبال به دست آوردن این جنگنده‌ها بود،اما واشنگتن به دلیل ترس از اینکه مسکو به عنوان یک متخاصم مستقیم در جنگ اوکراین تلقی شود، برابر اجازه انتقال جت مقاومت کرده بود.

هلند نیز در اوت گذشته از انتقال اف-۱۶ به اوکراین خبر داد و در حال حاضر در حال آموزش خلبانان اوکراینی است، اما هنوز نگفته است که این ۴۲ هواپیما چه زمانی وارد  کی‌یف خواهند شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی سال نو خود اطمینان داد که خلبانان اوکراینی آماده پرواز با اف-۱۶ هستند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول