اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

شلیک گلوله‌های توپخانه کره شمالی برای سومین روز متوالی

ارتش کره شمالی روز یکشنبه بیش از 90 گلوله توپخانه به سمت مرز دریایی با کره جنوبی شلیک کرد.

شلیک گلوله‌های توپخانه کره شمالی برای سومین روز متوالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی روز یکشنبه بار دیگر گلوله‌های توپخانه را نزدیک مرزهای پرتنش دریایی خود با کره جنوبی شلیک کرد.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «کیم یو جونگ»  رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که کره شمالی بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی بیش از ۹۰ گلوله را نزدیک مرزهای غربی مورد مناقشه شلیک کرد.

کره جنوبی از کره شمالی خواسته است تا فورا اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند. ارتش کره شمالی تأیید کرده که از سامانه‌های توپخانه ای ساحلی برای انجام تمرینات شلیک مستقیم استفاده کرده است. پیونگ یانگ اعلام کرده که این رزمایش  بخشی از برنامه‌های آموزشی نظامی  و هیچ تهدیدی را علیه کره جنوبی نیست.

 این در حالی است که «کیم یو جونگ» خواهر بانفوذ رهبر کره شمالی امروز گفت که پیونگ یانگ به هر اقدام تحریک آمیز، پاسخ نظامی فوری خواهد داد.

کره شمالی جمعه  گذشته ۲۰۰ گلوله و روز شنبه بیش از ۶۰ گلوله شلیک کرد. شلیک توپخانه کره شمالی در جمعه گذشته، کره جنوبی را بر آن داشت در پاسخ به این اقدام، نیروهای خود را در جزایر مرزی  نزدیک مرز مستقر کند.

بر اساس این گزارش، تشدید تنش‌ها در روابط دو کره در شرایطی انجام می‌شود که آمریکا و کره جنوبی به رغم هشدارهای کره شمالی، از هفته گذشته در حال برگزاری رزمایش مشترکی در شبه جزیره کره هستند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و دیگر مقام‌های این کشور در سالیان اخیر بارها اعلام کرده‌اند که آمریکا و کره جنوبی به بهانه رزمایش، در حال انجام تمرین حمله نظامی به کره شمالی هستند.

در بیانیه خواهر رهبر کره شمالی آمده است:«همانطور که قبلا اعلام شد، اگر دشمن حتی یک تحریک کوچک انجام دهد، ارتش کره شمالی حمله نظامی فوری انجام خواهد داد.»

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول