اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

شب‌های ساز و آواز هنرمندان موسیقی

طنین ساز و آواز هنرمندان در تالار رودکی در شب دوم شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی میزبان ۸ گروه موسیقی بود.

شب‌های ساز و آواز هنرمندان موسیقی

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس،  شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۱۶ تا ۱۸ دی‌ماه در حال برگزاری است. تالار رودکی هرشب از ساعت ۱۸ میزبان اجرای صحنه‌ای هنرمندان موسیقی نواحی ایران در چهار بخش است.
دومین شب از این رویداد که با استقبال هنرمندان و مخاطبان مواجه شده است گروه نی انبان آبادان به سرپرستی مصطفی خرم دل به عنوان گروه اول به اجرا پرداختند. گروه نوازی مازنی از آمل به سرپرستی سعدی صادقی دومین اجرای بخش اول را برعهده داشتند.
بابک خضرایی رئیس دانشکده موسیقی در فاصله اجرای بخش اول و دوم اظهار کرد: برگزاری این جشنواره ها بسیار دشوار است. وظیفه خودم می‌دانم در تمام روزها حضور داشته باشم. امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران و هنرمندان در دانشکده شاهد حضور این نوع موسیقی باشیم‌.
بداهه نوازی گروه لری
در بخش بعدی محمد علی باجلاوند به اجرای بداهه نوازی پرداختند. این موسیقی، جز موسیقی سنتی به حساب می‌آید و سرپرست آن بر اساس رویدادهای کشور و وحدت در موسیقی آن را شکل داده است.
آیت قنبری عاشیق آذربایجانی اجرای بعدی را در ۳ بخش متفاوت بر عهده داشت. هنرمندان در اجراهای خود گزیده ای از موسیقی های اجرایی خود در بر روی صحنه می‌برند.
موسیقی ترکمنی به سرپرستی ابراهیم جرجانی در ۵بخش اجرا شد.  بخشی از اجرای این گروه  به نی هفت بند، تک نوازی کمانچه و تکنوازی دوتار بود.
اجرای ویژه بانوان
اجرای ویژه دوتار گروه بانوان قوچان به سرپرستی اعظم جوانبخت در ۴ قسمت بخش بعدی روز دوم جشنواره بود.
گروه هفتم و هشتم اجرایی را به صورت مشترک اجرا کردند. این گروه‌های بوشهری به شروه خوانی و نی جفتی پرداختند.
گفتنی است شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری محمدعلی مرآتی به همت و مشارکت دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد، انجمن موسیقی ایران و بنیاد رودکی تا ۱۸ دی‌ماه درحال برگزاری است. قابل ذکر است بخش پژوهشی جشنواره هرروز از ساعت ۱۶ در طبقه پنجم دفتر موسیقی برگزار می‌شود. همچنین ۱۹ دی‌ماه نیز تالار رودکی میزبان آیین اختتامیه این رویداد ملی خواهد بود.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول