اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

سرلشکر باقری: باید یک کتاب درسی با موضوع شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان پیش‌بینی کنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برای ترویج فرهنگ مقاومت باید یک کتاب درسی با موضوع شهید سلیمانی را برای دانش‌آموزان پیش‌بینی کنیم. همچنین باید واحدهای درسی‌ای با عنوان «دفاع مقدس و مقاومت» طراحی و تدریس شوند.

سرلشکر باقری: باید یک کتاب درسی با موضوع شهید سلیمانی برای دانش‌آموزان پیش‌بینی کنیم

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، همایش سراسری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح امروز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

باقری در این راستا از نمایشگاه آثار، تولیدات و عملکرد سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس که در این موزه واقع شده است، بازدید کرد.

سردار سرلشکر باقری در این بازدید گفت: عملیات کربلای ۵ که ۱۹ دی‌ماه سالروز آن است، از نظر طول زمان، تعداد شهدا و اقدامات صورت گرفته بزرگ‌ترین عملیات دفاع مقدس به حساب می‌آید و تنها یک یا دو عملیات دیگر در این سطح رخ داده است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه شرح داد: در عملیات طوفان‌الاقصی که ۱۵ مهرماه آغاز شد، عده‌ای از رزمندگان در محاصره کامل و بدون امکانات و ارتباطات، توانستند عملیاتی بزرگ را طراحی کرده و دشمنی هوشمند با توانایی اطلاعاتی در سطح جهانی را فریب داده و غافلگیر کنند. از این رو این عملیات را می‌توان نقطه عطف دانست. آن‌ها با امکانات بومی خود این عملیات را انجام داده و هیمنه، هیبت، امنیت دفاعی و امینت ملی آن‌ها در در هم بشکنند و امید صهیونیست‌ها را به طور اساسی دچار آسیب کنند‌.

وی توضیح داد: بعد از عملیات طوفان‌الاقصی ملت فلسطین در غزه با جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها روبرو شدند و رزمندگان همراه مردم ایستادگی کردند. مردم فلسطین حتی ذره‌ای شکوه نمی‌کنند و نگران نیستند. آن‌ها اهداف خود را پیش می‌برند. با این حال شکوه و گله صهیونیست‌ها زیاد بوده و در حال کم آوردن هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: فلسطینی‌ها با وجود شهادت‌ها، آسیب‌های اساسی و محاصره‌ای که علیه‌شان وجود دارد، ایستادگی می‌کنند. حرف آن‌ها این است که باید به حقشان یعنی آزادی و حاکمیت برسند. این موضوع از برکات انقلاب اسلامی است چرا که اشاعه روح و‌ فرهنگ دفاع و شکل‌گیری محور مقاومت از ثمرات انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگر این بازدید اظهار داشت: بازگو کردن تجربه‌های دوران دفاع مقدس و مقاومت و همچین بازگویی پیشرفت‌های کشورمان، می‌تواند تحولی بزرگ برای جوانان به وجود بیاورد. رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان جهاد و مقاومت افزایش تولیدات در حوزه دفاع مقدس را لازم دانستند. افزایش کیفیت آثار نیز همیشه مورد تأکید رهبری بوده و بی‌کیفیتی آن‌ها نه تنها تجربه‌های دفاع مقدس را انتقال نمی‌دهد، بلکه آثار ضد تبلیغاتی نیز دارد.

سرلشکر باقری توضیح داد: یکی از شاخص‌های موفقیت بنیاد حفظ آثار افزایش همکاری مسئولان استان برای توسعه فرهنگ مقاومت است. جذب جوانان با استفاده از فناوری‌های جدید کمک فروانی در توسعه فرهنگ مقاومت می‌کند. حفظ مخاطب یکی از وظایف این سازمان است. باید با برنامه‌ریزی و استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقاومت را به جوانان منتقل کنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره کتاب‌های درسی گفت: باید یک کتاب درسی با موضوع شهید سلیمانی را برای دانش‌آموزان پیش‌بینی کنیم. همچنین باید واحدهای درسی باعنوان «دفاع مقدس و مقاومت» طراحی و تدریس شوند.

سرلشکر باقری شرح داد: با توجه تحولی که در نظام آموزشی کشور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت تدوین واحدهای درسی مربوط به دفاع مقدس رخ داده، باید بر افزایش کیفیت این مباحث تأکید داشته باشیم. در تقویت اساتید این حوزه نیز باید برنامه‌ریزی اساسی داشته باشیم و از سابقه، توانمندی‌ها و تعهد استادان این دروس اطلاع دقیق پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: محتوای ارائه شده در حوزه‌های مقاومت و دفاع مقدس باید بیش از ساختمان و فضای محیطی موزه دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد. هیچ اصراری بر افزایش کمّی آثار بدون ارتقا کیفیت نداریم.

سرلشکر باقری اظهار داشت: باید توجه کنیم چه تعداد از جوانان و نوجوانان مخاطب ثابت تولیدات فرهنگی ما هستند. باید کاهش این مخاطبان را آسیب‌شناسی کنیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پایان گفت: امسال برنامه‌های راهیان نور با ماه مبارک رمضان و ایام عید مقارن است. به همین منظور باید توجه بیشتری به آن شود.

پایان پیام/ ت 31

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول