اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش آرای ترامپ در میان سیاه پوستان

دونالد ترامپ در آستانه کسب بالاترین میزان آرای سیاه‌پوستان آمریکا در بین نامزدهای حزب جمهوری‌خواه این کشور قرار می‌گیرد.

افزایش آرای ترامپ در میان سیاه پوستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس بررسی‌های انجام گرفته شده در نظرسنجی‌های ملی آمریکا از سوی بلومبرگ، احتمالا «دونالد ترامپ»رئیس‌جمهور سابق آمریکا، بیشتر از هر نامزد جمهوری‌خواه در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آینده آرای سیاه پوستان را از آن خود خواهد کرد.

به گزارش «نیوزویک» رئیس جمهور سابق و نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در حال حاضر در نظرسنجی‌های انجام گرفته شده حدود ۱۴ تا ۳۰ درصد از آرای سیاه پوستان را در آستانه سال انتخاباتی در اختیار دارد. درصدی که بسیار بیشتر از ۸ درصد آرای سیاه پوستانی است که در سال ۲۰۲۰ در جریان انتخابات ریاست‌جمهور آمریکا به ترامپ رای دادند.

طبق گزارش پولیتیکو، «انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان در آمریکا» تخمین زده است که در سال ۱۹۶۰ حدود ۵میلیون آمریکایی آفریقایی تبار در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردند. زمانی که ریچارد نیکسون ۳۲ درصد از آرای سیاه‌پوستان را به دست آورد. طبق تجزیه و تحلیل داده‌های سرشماری، از آن زمان، جمعیت سیاه‌پوستان از حدود ۱۰.۸۳ درصد یا ۱۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۱۹۰ نفر  به ۱۳.۶ درصد از کل جمعیت معادل ۴۶ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۳۳ نفر افزایش پیدا کرده است.

بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد، میزان مشارکت سیاه‌پوستان در آمریکا بر اساس گزارش انتخابات ریاست‌جمهوری از ۵۸.۵ درصد در سال ۱۹۶۴ به ۵۸.۷ درصد در سال ۲۰۲۰ رسیده است و این به معنای آن است که اگر ترامپ، بیش از ۱۳ درصد از آرای این قشر را به دست آورد، بالاترین نسبت رای سیاه‌پوستان از زمان نیکسون در سال ۱۹۶۰ را به دست خواهد آورد.

این در حالی است که بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در سال ۲۰۲۰، حدود ۹۲ درصد از آرای سیاه‌پوستان را به خود اختصاص داد. در حالی که این رقم طبق آمار مرکز تحقیقات «پیو» برای ترامپ تنها ۸ درصد بود.  رای سیاه پوستان به بایدن کمک کرد تا در سال ۲۰۲۰ در ایالت‌های بسیار مهم آمریکا مانند جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین پیروز شود. به عنوان مثال ۸۸ درصد از آرای سیاه پوستان در ایالت جورجیان در آن سال برای بایدن جمع شد.

با این وجود، طبق نظرسنجی‌های انجام گرفته شده در سال ۲۰۲۳، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در حال از دست دادن حمایت رای‌دهندگان سیاه‌پوست در این کشور است و میزان محبوبیت وی در میان رای‌دهندگان در همان ۷ ایالت کلیدی و بسیار مهم آمریکا از ماه اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۲۳ با ۷ درصد کاهش به ۶۱ درصد رسیده است.

این در حالی است که میزان محبوبیت ترامپ در همین بازه زمانی در حدود ۲۵ درصد ثابت مانده است. طوری که اکنون جایگاه وی در ایالت‌های نوسانی(ایالت‌هایی که هیچ یک از دو حزب اصلی آمریکا در آنها از پشتیبانی قاطع برخوردار نبوده و آرای آنها به فعالیت کمپین های انتخاباتی نامزدها ارتباط دارد ) آمریکا به واسطه این حمایت‌ها از جانب سیاه‌پوستان در صدر است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول