اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

الزام دستگاه‌های متولی برای رفع معایب راه‌های پرتردد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اصلاح یا حذف نقاط تاثیرگذار در وقوع تصادف نقش مهمی در ارتقا ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارند و 3 نقطه حادثه‌خیر شهر اصفهان شناسایی شده و باید اصلاح شود.

الزام دستگاه‌های متولی برای رفع معایب راه‌های پرتردد

 علی اصغر زارع، رئیس پلیس راهور استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: راه، انسان، وسیله نقلیه و محیط نقش بسزایی در تصادفات دارند، بدون شک راه و وضعیت هندسی و فنی آن به عنوان یکی از ارکان ترافیک، عامل مهمی در وقوع تصادفات هستند.

وی با بیان اینکه اصلاح و یا حذف نقاط تاثیرگذار در وقوع تصادف نقش مهمی در ارتقا ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی دارند، تصریح کرد: بزرگراه شهید دستجردی در شهر اصفهان یکی از محورهای پرتردد است که با افزایش وقوع تصادفات جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

زارع بیان کرد: وجود گاردریل‌های نامناسب در بزرگراه شهید دستجردی و ترکیب تردد انواع خودروهای سبک و سنگین در طول این مسیر منجر به افزایش آمار وقوع تصادفات شده است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: در بزرگراه شهید چمران نیز عواملی همچون کوتاه بودن جداول موجود در بین بزرگراه و بالا بودن سرعت متوسط شبانه خودروها در این مسیر، عامل مهمی برای افزایش آمار وقوع تصادفات جرحی و فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شناخته شده‌ است.

وی با اشاره به افزایش وقوع حوادث ترافیکی در محدوده خیابان هزار جریب شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در بررسی انجام گرفته وجود شیب تند در قسمتی از راه و بالا بودن سرعت متوسط خودروها در طول این مسیر ۲ علت مهم و تاثیرگذار در وقوع حوادث ترافیکی در این خیابان هستند که می‌توان گفت وجود دسترسی‌های متعدد در محدوده خیابان کارگر و ساختمان پزشکان نیز در افزایش وقوع حوادث رانندگی در طول این مسیر پرتردد موثر است.

زارع گفت: آموزش به رانندگان برای رعایت سرعت مطمئن و پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو و همچنین الزام دستگاه‌های متولی در رفع معایب احصا شده در راه‌های پرتردد و حادثه ساز از جمله برنامه‌های محوری برای کاهش وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی در مسیرهای مذکور است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول