اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

فواید ورزش برای کودکان که تا به حال نمی‌دانستید!

نائب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه با اشاره به تأثیر ورزش در ترشح هورمون‌ها و شاد بودن، گفت: کودکان شاد، خواب منظمی دارند؛ در خواب هم هورمون رشد ترشح می‌شود.

فواید ورزش برای کودکان که تا به حال نمی‌دانستید!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تحقیقات نشان می‌دهد از ۲ سالگی، در صورت تغذیه نامناسب، خطر تجمع چربی در رگ‌ها وجود دارد. ورزش یکی از راهکارهای جلوگیری از تجمع چربی در رگ‌هاست. کودکانی که از سن کم ورزش می‌کنند، سلول‌های آن‌ها کمتر مستعد تجمع چربی و ابتلا به اضافه وزن هستند.

ورزش کردن در سنین کودکی، به بچه‌ها کمک می‌کند تا از نظر بدنی و اجتماعی رشد کنند و با تمرکز روی کار گروهی؛ بتوانند دوستان جدیدی بیابند.

کودکان توانایی شرکت در ورزش‌های حرفه‌ای را ندارند، ورزش کردن باید به صورت بازی باشد؛ لذا بهتر است از ورزش‌های جهشی مثل طناب‌بازی و توپ‌بازی شروع کنند.

نازنین آرین، نائب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه در این رابطه از تأثیر ورزش بر کنترل وزن و رشد طولی کودکان سخن گفت.

وی ادامه داد: امروزه با معضل اضافه وزن چاقی و بلوغ زودرس در کودکان مواجه هستیم، اگر فردی از زمان خردسالی ورزش کردن را به‌عنوان شیوه زندگی بپذیرد، می‌تواند با ورزش کردن تا حدود زیادی اشتها و میزان غذا خوردن خود را کنترل و از اضافه وزن پیشگیری کنند. فرد ورزشکار داشتن تغذیه سالم را یاد می‌گیرد.

نائب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ورزش کردن سبب می‌شود بچه‌های دچار قوز و افتادگی سرشانه نشوند و سیستم عضلانی اسکلتی سالمی داشته باشند.

وی با اشاره به تأثیر ورزش در ترشح هورمون‌ها و شاد بودن، گفت: افراد شاد، خواب منظمی دارد. در خواب هم هورمون رشد ترشح می‌شود.

آرین اضافه کرد: وقتی فرد شاد است سیستم ایمنی خوبی دارد چون انواع استرس‌ها  سبب کاهش عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرد ورزشکار بسیاری از آداب، رسوم و اخلاق درست زندگی را یاد می‌گیرد؛ پس از همین دوران کودکی خودمان ورزش کنیم تا بچه‌ها با دیدن ما ورزش کردن را یاد بگیرند و رشته‌ای را که دوست دارند و آموزش می‌ببیند، ادامه دهند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول