اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

نقش پررنگ اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر در بالندگی علمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر در توانمندسازی و بالندگی شخصیت دانشجویان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای اجرای برنامه‌های متعالی وزارت بهداشت با هدف ارتقای وضعیت آموزشی و فرهنگی دانشجویان آمادگی کامل دارد.

نقش پررنگ اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر در بالندگی علمی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسمی که با حضور مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت و اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های سخت‌کوشانه این اساتید، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کسب بسیاری از توفیقات ملی دانشجویان شاهد و ایثارگر نقش ویژه‌ای داشته است.

وی ضمن اشاره به توجه ویژه معاونت آموزشی به تقویت ارتباط با اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر، ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح علمی و اعتماد به نفس این دانشجویان در سطوح اجرایی دانشگاه به صورت مستمر ادامه دارد و امور این دانشجویان به طور ویژه مورد توجه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه است.

زالی همچنین نتیجه همکاری ارزنده، عالمانه، سازنده و مستمر اساتید مشاور با دانشجویان را کسب توفیقات روزافزون دانست و گفت: حضور استاد مشاور و نقش آن به حدی اهمیت دارد که احکام اجرایی، آموزشی و مشورتی این ستاد از سوی رئیس دانشگاه صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه هدایت تحصیلی دانشجویان در سال‌های اخیر تجارب ارزنده‌ای دارد و بخشی از این تجارب در حوزه آموزشی، دانشجویی و فرهنگی در قالب عمومی حمایت تحصیلی شکل می‌گیرد و امکان اشتراک‌گذاری آن با سایر اساتید در سطوح عمومی‌تر نیز وجود دارد.

زالی به اشاره به اینکه منتورشیپی به عنوان یکی از برنامه‌های متنوع معاونت آموزشی دانشگاه با تفکر همراهی، مشارکت، مواجهه با مسائل آموزشی و فرهنگی و روانشناختی مطرح شده است، افزود: منتور همراه دانشجوست و به چالش‌های اجتماعی و فرهنگی رسیدگی می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آماده به اشتراک‌گذاری تجارب با سایر دانشگاه‌های سراسر کشور است، چراکه هدف مشترک دانشگاه‌ها تربیت دانشجویان پویا، حرفه‌ای و خلاق است.

زالی با بیان اینکه انتخاب اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر هوشمندانه انجام گرفته است، گفت: افرادی که در این مسیر انتخاب شدند علاوه بر اینکه با فرهنگ شهادت و ایثارگری مانوس هستند، شخصیتی علمی و توانمند نیز دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از اقدامات خوب دانشگاه را استعدادیابی میان دانشجویان شاهد و ایثارگر دانست و افزود: از اساتید خواهش دارم در راستای این راهبرد مهم گام بردارند و  فرایند استعدادیابی را جدی بگیرند، هدف ما باید توانمندسازی و بالندگی شخصیت دانشجویان باشد.

وی طرح همیار دانشجو را از دیگر طرح‌های همگنانه و مدل مطلوب آموزشی خواند و بر ضرورت افزایش برگزاری برنامه‌های رقابتی و المپیادهای علوم نوین یا ورزشی تأکید کرد.

زالی خارنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای اجرای برنامه‌های متعالی وزارت بهداشت با هدف ارتقای وضعیت آموزشی و فرهنگی دانشجویان آمادگی کامل دارد.

همچنین رضا البرزی مدیرکل امور شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت در دیدار با اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: هدف وزارت بهداشت ارتقای سطح تحصیلی همه دانشجویان به ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و برگزاری دوره‌های تقویت بنیه علمی برای آن‌هاست. طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ظرفیت معاونت‌ها باید در اختیار این حوزه قرار گیرد.

وی درباره تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر و کیفیت برقراری ارتباط میان ستاد شاهد و ایثارگر و دانشجویان و اساتید مشاور توضیحاتی ارایه داد.

در ادامه محمد رحمتی معاون آموزشی دانشگاه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این جلسه به منظور تکریم اساتید مشاور فعال در طرح استاد مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه برگزار شده است، آن را طرحی پیشرو و برجسته‌ توصیف کرد.

وی طرح مذکور را یکی از طرح‌هایی عنوان کرد که می‌تواند چتر حمایتی دانشگاه را بر سر دانشجویان شاهد و ایثارگر گسترده‌تر کند.

معاون آموزشی دانشگاه ادامه داد: در این طرح که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است، جمعیت هدف دانشجویان شاهد و ایثارگری بودند که از نظر آموزشی و فرهنگی با مسئله‌ای مواجه هستند.

رحمتی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای گسترش این طرح از دو ماه گذشته آغاز شده است،  گفت: در حال حاضر ۴۳ استاد مشاور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی زیر مجموعه این طرح هستند.

این دیدار با حضور علی‌اصغر کرامتی‌نیا مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه، جمال شمس رئیس مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه و جمعی از اساتید مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر در تالار شهید بهشتی برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول