اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب الله عراق: هدف نهایی ما، اخراج آمریکا از منطقه است

سخنگوی نظامی حزب الله عراق با تأکید بر لزوم اخراج آمریکا از منطقه، گفت که توقف کشتار مردم فلسطین، شکست کامل محاصره آنان و حذف ایده کوچاندن مردم فلسطین برای ما اهمیت دارد.

حزب الله عراق: هدف نهایی ما، اخراج آمریکا از منطقه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جعفر الحسینی سخنگوی نظامی حزب الله عراق امروز سه‌شنبه هشدار داد که تا زمانی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ریختن خون مردم فلسطین ادامه دهند، «ما نیز مصمم هستیم، عرصه درگیری را گسترش دهیم».

الحسینی با اشاره به اینکه سخنان مربوط به کوچاندن مردم فلسطین، توهماتی است که اسرائیل از آن دم می‌زند، گفت: امروز، صحبت درباره سرنوشت مردم فلسطین نیست، بلکه درباره سرنوشت اسرائیلیها پس از این جنگ است.

با آغاز جنگ غزه، تل‌آویو بار دیگر این طرح قدیمی خود را طرح کرد و در سایه مخالفت قاهره و فلسطینی‌ها، اسرائیل همسو با آمریکا، به ۱.۱ میلیون فلسطینی ساکن شمال نوار غزه در خصوص باقی ماندن در این منطقه هشدار داد و توصیه کرد که به جنوب نوار غزه منتقل شوند.

 دولت آمریکا نیز به صراحت از خواسته رژیم اشغالگر برای انتقال فلسطینی‌های نوار غزه به نقطه‌ای به اصطلاح امن در شبه جزیره سیناء از طریق ایجاد یک کریدور بشردوستانه حمایت کرد.

افشای اطلاعات از داخل کابینه رژیم صهیونیستی و وزارت اطلاعات این رژیم در اکتبر گذشته، نشان می‌دهد که اسرائیل برای طرد ده‌ها هزار فلسطینی از غزه و اجبار به اسکان در سیناء برنامه‌ریزی کرده است. 

الحسینی که با شبکه خبری المیادین مصاحبه می‌کرد، گفت: ما از نظر مردمی و سیاسی با مقاومت فلسطین در ارتباط هستیم. امروز توقف کشتار مردم فلسطین توسط اسرائیل، شکست کامل محاصره آن و حذف ایده کوچاندن مردم فلسطین از ذهنهای مردم برای ما اهمیت دارد.

این مقام حزب الله با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت عراق، از موشک پیشرفته کروز استفاده کردند، گفت: همه اهداف آمریکا، در تیررس ما قرار دارد. کاری خواهیم کرد که آمریکاییها همیشه کابوس ببینند.

مقاومت اسلامی عراق دیروز خبر داد که در روزهای گذشته، با استفاده از موشک کروز «الارقب»، یک هدف مهم را در حیفا واقع در فلسطین اشغالی هدف قرار داده بوده است.

الحسینی ضمن هشدار به دشمن صهیونیستی درباره حمله به لبنان، گفت: اگر دشمن در قبال لبنان، حماقت کند، عراقیها در میدان حضور خواهند یافت. ما به عنوان مردم عراق، دوشادوش برادران لبنانی خود خواهیم بود. محور مقاومت، امروز انسجام زیادی دارد.

وی با بیان اینکه دامنه محور مقاومت گسترش خواهد یافت و به شرق آسیا و برخی از کشورهای قفقاز هم خواهد رسید، تصریح کرد: به اسرائیل یا هیچ کس دیگر، اجازه نخواهیم داد به هیچ یک از کشورهای محور مقاومت آسیبی وارد شود.

سخنگوی حزب الله با اشاره به اینکه به جنگ برای اخراج کامل نیروهای آمریکایی از عراق ادامه خواهند داد، گفت: جنگ ما با آمریکا، حتی پس از عملیات طوفان الاقصی هم ادامه خواهد داشت؛ زیرا حضور آمریکا، شر مطلق است و دامنه حملات ما به آن هم محدود به عراق نخواهد ماند.

وی خروج آمریکا از منطقه را عامل ثبات آن دانست و در پایان تأکید کرد: هدف اصلی ما اخراج کل نیروهای آمریکایی از منطقه است و برای شهادت در این مسیر آماده‌ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول