اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ارتقای شاخص پرستار به تخت در همدان

معاون درمان سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان از ارتقای شاخص پرستار به تخت از ۰.۹ درصد به ۱.۲ درصد در همدان خبر داد.

ارتقای شاخص پرستار به تخت در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سالن همایش‌های دانشگاه برگزار شد که در جریان آن رضا طهماسبی از این سمت تودیع و رسول سلیمی معارفه شد. 

معاون درمان سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مراسم با بیان اینکه خداوند را شاکریم نعمت قدردانی از زحمات را به ما عطا کرده است اظهار کرد: آنچه مقبول خداوند بوده آن است که برای رضایت خلق کاری کرده باشیم و رضایت خلق قطعا رضایت خداوند را به دنبال دارد.

رضا طهماسبی گفت: خدمات حوزه درمان گسترده‌ است و حساسیت خاصی دارد اما به هر حال کیفیت و کمیت قابل اندازه‌‌گیری است و بر اساس آن می‌توان برنامه‌ریزی داشت و به توسعه دست یافت.

وی با بیان اینکه اگر در طول دو سال و اندی فعالیت ما در حوزه درمان شاخصی کسب شده و لطف خداوند شامل حال ما شده به خاطر تلاش همکاران بوده است گفت: شاخص‌ها با حمایت و همت ریاست دانشگاه‌ و تلاش‌ دیگر مدیران خلق شده و ما قدردان هستیم. 

معاون درمان سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طی دو سال گذشته در جذب متخصص، فوق تخصص و دندانپزشکان و پزشکان عمومی اتفاقات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی رخ داده است افزود: در این حوزه به رغم کمبودهایی که در کشور وجود داشته اما در استان شاخص‌ها قابل قبول است و باید به آن ببالیم. 

وی با بیان اینکه در تویسرکان از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ به طور متوسط تعداد پزشکان متخصص بیش از ۱۵ مورد نبود اما امسال خوشبختانه به ۳۶ نفر رسیده است گفت: در شهرستان کبودراهنگ تقریبا ۱۴ متخصص داشتیم که امروز به ۲۹ متخصص رسیده است.

طهماسبی با بیان اینکه در رزن بیشتر از ۱۳ متخصص نداشتیم امروز ۲۵ متخصص در این شهرستان فعالیت دارند عنوان کرد: خوشبختانه تمام شهرهای استان از متخصص داخلی، قلب، کودکان، زنان و زایمان و رادیولوژی برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ملایر و نهاوند تمام متخصص‌های سلامت را داریم افزود: امسال دو رادیولوانکالوژیست به ملایر اضافه شده که امکانات شیمی‌درمانی را آنجا برای نخستین بار رقم می‌زد و تمام خدمات رادیوتراپی به یمن این دولت ارائه می‌شود. 

معاون درمان سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه امسال خدمات رادیوتراپی دولتی در مرکز جامع سرطان همدان شکل گرفت و قدردان این شرایط هستیم که دولت مردمی رقم زده است افزود: جذب، نگهداری و حمایت نیروها دغدغه موجود بود که همواره در این راستا تلاش کردیم. 

وی از ضریب تعداد فوتی بیمار به ازای یک هزار نفر بستری در بیمارستان‌ها سخن گفت و افزود: این شاخص خوشبختانه ۷.۶ شده است که میانگین کشوری ۱۷ است؛ سال گذشته این میزان در استان ۱۱.۵ بود. 

طهماسبی با اشاره به اینکه انجام این خدمات متعلق به بنده نیست و تلاش تمام نیروها و دولت مردمی است خاطرنشان کرد:  امروز ۹۹ درصد از بیماران ما با حال خوب از بیمارستان‌ها خارج می‌شوند که باید به اینها ببالیم. 

وی با اشاره به اینکه ۹۵.۷ درصد بیماران ما با حال خوب از «سی سی یو» بیمارستان‌ها مرخص شدند گفت: در ای سی یو جراحی قلب بیش از ۹۷.۵ درصد بیماران با حال خوب مرخص شدند.

معاون درمان سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حوزه مصدومین ترافیکی ۹۸.۹ درصد افرادی که به بیمارستان منتقل شدند با حال عمومی خوب مرخص شدند که آمار نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد بهبود یافته و جای شکر دارد افزود: امسال متاسفانه تعداد مصدومین ترافیکی فوت شده در صحنه افزایش یافته که چندان ارتباطی به ما ندارد.

وی با اشاره به اینکه ضریب پرستار را از ۹ دهم به ۱.۲ رساندیم در ادامه به شاخص مدت زمان بستری بیمار(اقتصاد سلامت) اشاره داشت و گفت: ۳.۵ درصد زمان روز بستری بیمار در استان است که شاخص کشوری ۳.۷ درصد بوده و شاخص همدان از میزان کشوری و نیز استان‌های همجوار کمتر است و این یعنی بهبود اقتصاد سلامت را داشته‌ایم. 

طهماسبی با اشاره به اینکه در کسورات بیمه‌ای به لطف همکاران اقتصاد سلامت عدد از ۲.۸ درصد سال ۱۴۰۰ به ۲.۲ درصد رسیده است خاطرنشان کرد:‌ هر یک دهم کاهش آن یعنی تقریبا ۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی برای دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه خدمات زیادی در حوزه بیماران خاص ارائه شده است گفت: رتبه اول خدمات دندانپزشکی تحت بیهوشی را کسب کردیم و بیش از ۲۸۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج خدمات دندانپزشکی دریافت کردند.

معاون درمان سابق دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی که در دو سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان به عنوان برتر شناخته شده و مورد تقدیر قرار گرفتند یادآور شد: در حوزه نظارت رتبه دوم و سوم را در شاخص پویایی و دقت کسب کردیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه بیماران «اس ام ای» و « سی اف» در استان عنوان کرد: تعداد بیماران در انتظار کاشت حلزون شنوایی را به صفر رساندیم که عدد بالایی نسبت به سال‌های قبل است.

طهماسبی با بیان اینکه میزان مرگ نوزادی ۳۷ بود که در سال ۹۹ به ۴۲ رسید افزود: این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۱۴ رسید و خوشبختانه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شاخص زایمان بی‌درد مادران از ۳۴ درصد به ۴۲ درصد افزایش یافته است اضافه کرد:  امسال رشد ۲۰۰ درصد پیوند اعضا را شاهد بودیم.

معاون سابق درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری سلامت پنج مرکز (IPD) را به هشت مورد رساندیم و امسال به ۱۰ مورد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اینکه امیدواریم شاخص پرستار به تختی که افزایش یافته را با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و استخدام‌هایی که نیاز است، حفظ کنیم و ارتقا دهیم افزود: پیگیر فوق‌العاده خاص برای پرستاران بودیم که امیدواریم امسال محقق شود و شرایط بهتری در مطالبات نیروها داشته باشیم.

طهماسبی با اشاره به مراقبت‌های کرامت محور مادری و شاخص رضایت مادران باردار در بیمارستان فاطمیه که از ۸۳ درصد به ۹۴ درصد طی امسال رسیده است خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما کسب رضایتمندی مردم و باری تعالی بوده که امیدواریم سربلند از این امتحان بیرون آمده باشیم.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول