اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مصوبات شورای فرهنگ عمومی قابلیت اجرایی دارد

امام جمعه ساوه گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی قابلیت اجرایی دارد و هیچ ارگان و نیرویی نمی‌تواند جلوی انجام آن را بگیرد.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی قابلیت اجرایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، جعفر رحیمی  صبح امروز در شورای فرهنگ عمومی ساوه اظهار کرد: جامعه ایمانی و به دور از گناه، خویشتن‌دار، دارای تقوی، اهل انفاق، اهل توبه، دارای عفاف و حجاب بوده باعث رفع مشکلات اجتماعی و منجر به دستیابی جامعه آرمانی  می‌شود.

وی تصریح کرد: تشکیل شورای فرهنگ عمومی در روستاها به عنوان صلح یار، در رفع مشکلات و بزه اجتماعی و ارتقای ارزش‌های اسلامی و دینی نقش موثری دارد.

امام جمعه ساوه با اشاره به پیش رو داشتن ماه رجب بیان کرد: تمامی ارگان‌ها و نهادها و رسانه‌ها  در فضاهای در اختیار مجازی و مکتوب، نسبت به آشنایی بهتر و بیشتر این ماه به مردم تلاش کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی  با اشاره به پیش رو داشتن  ایام اعتکاف گفت: اعتکاف یک حرکت اسلامی، الهی، معنوی و یک فرصت استثنایی برای مردم متدین خصوصاً نسل جوان است،  اگر اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد، غالب خانواده‌ها تمایل دارند که فرزندانشان در فضای اعتکاف قرار بگیرند و این فضا را تجربه کنند.

وی افزود: روستاها می‌توانند با برنامه ریزی مناسب برای اجرای بهتر اعتکاف در مساجد این شهرستان  اقدام شود.

حجت‌الاسلام رحیمی در خصوص برگزاری جشن‌ها و اعیاد ماه‌های پیش رو و نیز دهه فجر اظهار داشت: درخصوص مقوله‌های فرهنگی، نظر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر این ‌است که باید مسائل فرهنگی را مردمی سازی کنیم، زیرا مسائل فرهنگی درصورتی که مردمی‌سازی شوند، پیش می‌روند و موفقیت حاصل می‌شود.

امام جمعه ساوه با اشاره به  وضعیت قرمز آب نیز گفت: این مهم نیازمند همکاری و اتخاذ تدابیر سازنده برای رفع این چالش بزرگ است.

ابوالحسن شریفی؛ رئیس دادگستری ساوه نیز با اشاره به  نقش نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمدن سازی جهان اسلام و مبارزه با فساد و برقراری عدالت اجتماعی گفت: دشمنان با علم به این موضوع تمامی تلاش خود را برای  تضعیف کانون خانواده و ارزش‌های خانوادگی به کار بسته‌اند و در این زمینه هم تا حدودی موفق بوده‌اند.

وی با اشاره به افزایش آمار  طلاق افزود: اشتغال بانوان، اختلاف و ناهماهنگی‌های طبقاتی، تفاوت فرهنگ و ارزش های دینی، مشکلات روحی و روانی، دسترسی به فضای رسانه ای نامناسب، دخالت دیگران، ازدواج‌های غیر رسمی و غیر عرف، عدم مهارت گفت و گو، عدم تربیت مناسب فرزند از مهم‌ترین علل طلاق در این شهرستان است.

رئیس دادگستری ساوه با بیان اینکه پدیده شوم طلاق، تهاجم فرهنگی دشمنان است، خاطر نشان کرد: تلاش برای ازدواج سنتی و اجرای برنامه‌های مناسب و اقدامات سازنده با همکاری و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های مربوطه برای کاهش طلاق در این شهرستان کوثر است.
پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول