اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

دهقانی: ایران و تاجیکستان شرکت دانش بنیان مشترک تأسیس می‌کنند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با اشاره به تقویت همکاری‌های دانش‌بنیان با تاجیکستان گفت: قرار است تا قبل از پایان امسال نشستی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و تاجیک با هدف راه‌اندازی چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان برگزار شود.

دهقانی: ایران و تاجیکستان شرکت دانش بنیان مشترک تأسیس می‌کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات‌دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رییس مجلس ملی تاجیکستان بازدیدی مفصل از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران داشت. وی با تصوری وارد ولی با تصور دیگری خارج شد و درواقع نظرش در مورد پیشرفت‌های ایران تغییر کرد و بسیار به همکاری با ایران علاقمند شد و من به وی تاکید کردم که ما به دنبال تجارت نیستیم و به دنبال همکاری هستیم.

وی ادامه داد: رییس مجلس ملی تاجیکستان دعوت کرد طی یک تا دو ماه آینده نشستی با همراهی شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی، سلامت و معدن برگزار شود که این نشست تا قبل از پایان سال برگزار خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی در مورد قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان نفتی و صنایع نیز گفت: این قراداد برای کالاهایی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود که در طول دو سال در ۱۲ گروه کالایی ویژه خواهد بود.

وی افزود:‌ تعامل خوبی بین وزارت نفت در حوزه‌های مختلف مثل بخش گاز و اخیرا در حوزه‌های تجهیزات، بهره‌وری، بهینه‌سازی، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه گاز انجام و قراردادهای آن شروع شده است که امیدوارم قبل از پایان این دولت نتایج آن حاصل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول