اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پشت پرده کاهش اعزام مزدوران آمریکایی و اروپایی برای جنگ با غزه

منابع رسانه‌ای از کاهش اعزام یهودیان افراطی آمریکایی و اروپایی برای پیوستن به ارتش رژیم صهیونیستی و جنگ علیه غزه به دلیل تشدید غافلگیری‌های حماس در میدان نبرد برای این نیروها خبر می‌دهند.

پشت پرده کاهش اعزام مزدوران آمریکایی و اروپایی برای جنگ با غزه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، قدرت و توانمندی‌ مستمر مقاومت فلسطین در غزه، موجب کاهش نسبت اقبال یهودیان اروپایی‌ و آمریکایی‌ شده است که در چارچوب نیروهای داوطلب به فلسطین اشغالی اعزام می‌شوند تا در جنگ غزه، دوشادوش نظامیان ارتش صهیونیست، به هدف ادعایی نابودی حماس کمک کنند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم»، سه‌شنبه شب (۹ ژانویه) در گزارشی نوشت در  پی عملیات طوفان‌الاقصی که اعتماد نظامی ارتش اسرائیل را متزلزل کرد، هزاران یهودی از اتباع کشورهای اروپایی، ایالات متحده و دیگر کشورها مانند مکزیک به سوی فلسطین اشغالی سرازیر شدند و به ارتش «اسرائیل» برای جنگ با فلسطینی‌های پیوستند. 

بر اساس این گزارش، رسانه‌های غربی و محافل یهودیان در پاریس و بروکسل تخمین می‌زنند که بیش از ده هزار نفر برای این جنگ عازم فلسطین اشغالی شده باشند که در میان آنها، اعضای سابق ارتش و موساد و داوطلبانی نزدیک به احزاب  راست‌ افراطی نیز به چشم می‌خورند. دولت‌های غربی نیز مانع اعزام این داوطلبان نشدند و آن را در چارچوب مقابله با تروریسم توجیه کردند. حتی روسیه خروج تعدادی از مزدوران از اوکراین و اعزامشان به فلسطین اشغالی را تایید کرد اما کشورهای غربی پیشقدم شدند و این خبر را به صورت غیرقانع‌کننده تکذیب کردند.

این نیروهای داوطلب با شور و اشتیاق زیادی با این باور که «برای دفاع از سرزمین خدا برای ملتی برگزیده خواهند جنگید، در اسرائیل مسلح شدند تا در قتل و غارت و آوارگی مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری سهیم شوند».

بر اساس این گزارش، نشانه‌های موجود ازکاهش و به نوعی توقف اعزام نیروهای داوطلب به فلسطین اشغالی حکایت دارد و این امر به شدت درگیری‌ها در غزه و مبارزات حماس باز می‌گردد که تاکنون موجب کشته شدن ده‌ها تن از این نیروهای داوطلب شده است. در مقابل ارتش اشغالگر نیز دیگر اجازه نمی‌دهد این نیروهای داوطلب در نبردها شرکت کنند زیرا موجب افزایش شمار تلفات و افشای غیرحرفه‌ای بودن نیروهایش خواهد شد. 

اما در سایه دشواری رویارویی‌ مسلحانه در غزه و غافلگیری‌های نظامی نیروهای مقاومت فلسطین، ارتش از این نیروهای داوطلب برای نگهداری از سلاح، کمک به درمان زخمی‌ها و  کمک به نیروهای پلیس استفاده می‌کند زیرا نیروهای ارتش که از هفت اکتبر تا به امروز در حال نبردی نفس‌گیر هستند، به کمک‌هایی از این دست نیاز دارند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول