اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشریح دستاورد‌های سفر رئیس‌جمهور از زبان استاندار زنجان

استاندار زنجان به تشریح دستاوردهای سفر اخیر رییس جمهور در حوزه آب، راه، صنعت معدن و تجارت، ورزش، مسکن، راه‌آهن و... پرداخت.

تشریح دستاورد‌های سفر رئیس‌جمهور از زبان استاندار زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان پیش از ظهر امروز در جلسه تشریح دستاوردهای سفر اخیر  رئیس‌جمهور به استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه  دوخطه کردن راه‌آهن زنجان_ قزوین جزو اولویت مسئولان استان است، اظهار داشت: این پروژه در تاکستان دارای معارض است و استاندار قزوین هم اعلام آمادگی کرده تا این پروژه پیش رود. 

 

بودجه هزارمیلیاردی برای دوخطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین

استاندار زنجان با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان، نزدیک یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اگر این میزان اعتبار تأمین شود تا پایان سال آینده شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه‌ راه‌آهن ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق استان، ۴۳۰ میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و وزارت کشور تأمین می‌شود، گفت: در سفر نخست رئیس جمهور به استان، ۸۰۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن ابلاغ شده بود که از این مبلغ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.


 
اعتبار ۴۴۰ میلیاردی برای جاده مرگ

افشارچی با اشاره به پروژه‌های راه گفت: برای چهاربانده کردن جاده ترانزیت زنجان- میانه نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

استاندار زنجان افزود: همچنین برای محور ابهر به قیدار نیز ۴۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و برای بقیه مسیرهای ارتباطی مثل کلور_ درام، محور ابهر_سلطانیه، آب‌بر_شفت_ملا سرا، زنجان_بیجار، زنجان _دندی نیز به‌صورت جداگانه اعتباراتی در نظر گرفته شده است که به‌شرط تخصیص اعتبار، پروژه‌ها پیش خواهد رفت.

 

بهمن‌ماه موعد‌الحاق لیل‌آباد به محدوده شهر

وی با بیان اینکه در استان زنجان ساخت ۱۷ هزار مسکن ملی آغاز شده است، ادامه داد: در یک سال گذشته ۴ هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است ضمن اینکه ۷۰۰ قطعه زمین رایگان نیز در طرح جوانی جمعیت به متقاضیان اختصاص یافت.  

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در بهمن‌ماه الحاق‌شدن محدوده لیل‌آباد به شهر زنجان اعلام خواهد شد، گفت: اگر در مسکن ملی استان زنجان به متقاضیان زمین اختصاص داده می‌شد راحت بود اما زحمت ساخت مسکن‌های ملی را متقبل شد.

 

اتمام ورزشگاه ۱۵ هزارنفری تا ۹ ماه آینده 

افشارچی با اشاره به اینکه تکمیل استادیوم ۱۵ هزارنفری جزو دغدغه‌ من است، گفت: سازنده این پروژه تاکنون، با استان زنجان نبود، با جود و این که در سفر اول به این پروژه اعتبار اختصاص یافت و متمم سفر نیز گرفت، اما به دلیل اینکه کارفرما شرکت توسعه و تجهیز بود، پروژه پیش نرفت، استان نیز نتوانست پیشرفت پروژه را پیگیری کند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مقرر شد تا به دستگاه دیگری تفویض اختیار شود و در این راستا این پروژه به نوسازی مدارس تفویض اختیار شد و استان ادامه کار این پروژه را پیگیری و انجام خواهد داد، گفت: خوشبختانه مبلغی اعتبار نیز دریافت شده و نقداً در دسترس است و در ۹ ماه پیش رو و تا اواخر شهریور این پروژه به اتمام خواهد رسید. 

وی در ادامه با اشاره به استخر نیمه‌کاره سلطانیه تصریح کرد: استخر صایین قلعه در دهه فجر افتتاح می‌‌شود و بقیه پروژه‌های ورزشی از طریق مولدسازی به اتمام خواهد رسید.

 

با وجود سد بلوبین و مراش خیالمان راحت است

افشارچی با بیان اینکه در حوزه آب به استان زنجان ظلم شده است، گفت: ۷۰ درصد آب‌های سطحی در استان‌های دیگر کنترل می‌شود، اما در استان زنجان تنها ۵ درصد آب‌های سطحی کنترل می‌شود.

استاندار با اشاره به اینکه استان زنجان ۱۰ میلیون مترمکعب حقابه از سد تالوار دارد، تصریح کرد: به دلیل وجود دو سد بلوبین و مراش از بابت تامین آب ایجرود و ماهنشان تا چند سال تقریباً خیالمان راحت است.

 

دستور صریح رئیس جمهور برای سد مشمپا

استاندار زنجان با اشاره به مسئله سد مشمپا گفت: به نظر من مسئله سد مشمپا از اول زیست‌محیطی نبوده که ساخت سد را متوقف کرده‌اند، بااین‌حال این سد ۴۰ درصد به‌صورت پیشرفت دارد.

وی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور در زنجان دستور صریح برای رسیدگی به سد مشمپا را دادند، با این حال برای اقدام اولیه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد، گفت: ساخت این سد می‌تواند زنجان را از تنش آبی نجات دهد.

 

حل مشکل ۵ معدن

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه صنعت در تلاش هستیم تا اکوسیستم را به بهترین نحو به اجرا درآوریم، گفت: از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ تعداد پروانه‌های بهره‌برداری در بخش صنعت ۷ برابر سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ همه مسائل زیست‌محیطی ما می‌توانیم معدن و استخراج معدنی را بزرگ‌ترین کمک برای استان لحاظ کنیم به شرطی که به محیط‌زیست و مردم آسیب نرسانیم، اضافه کرد: با این‌حال باوجوداینکه ۱۰ معدن در استان مشکل داشت با دستور رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، مشکل ۵ معدن استان در این سفر حل شد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول