اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

متکی: رقابت انتخاباتی بدون حضور نمایندگان سلیقه‌های مختلف میسر نیست

عضو شورای مرکزی خانه احزاب، گفت: انتخابات بدون رقابت بی‌معنا است و رقابت بدون حضور نمایندگان سلیقه‌های مختلف میسر نیست، تعهد سلیقه‌های مختلف سیاسی به نظام باید تعهد متقابل باشد.

متکی: رقابت انتخاباتی بدون حضور نمایندگان سلیقه‌های مختلف میسر نیست

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، منوچهر متکی عضو شورای مرکزی خانه احزاب و عضو فراکسیون اصولگرایان احزاب در همایش فصلی احزاب در وزارت کشور، در سخنانی، گفت: شرکت در انتخابات حق مردم است و ما در گذشته و در حکومت قبل از انقلاب این حق را نداشتیم.

وی افزود: گوناگونی دولت‌ها در ۴۳ سال گذشته نشانه داشتن حق رأی مردم است. انتخابات و شرکت در آن یک حق و به موازات آن، یک تکلیف شرعی و ملی است.

عضو شورای مرکزی خانه احزاب ادامه داد: انتخابات بدون رقابت بی‌معنا است و رقابت بدون حضور نمایندگان سلیقه‌های مختلف میسر نیست، تعهد سلیقه‌های مختلف سیاسی به نظام باید تعهد متقابل باشد.

متکی افزود: ما هویت مجموعه حزبی خود را از نظام می‌گیریم و اکنون در انتخابات باید در کمک به نظام نقش داشته باشیم.

وی در ادامه، تصریح کرد: از سویی، برگزاری یک نشست مردمی صد هزار نفری در استادیوم آزادی را که پیشنهاد شده است، خانه احزاب از آن استقبال می‌کند تا همه احزاب از همه هواداران خود بخواهند در این مراسم حاضر شوند و این نشانه تعهد متقابل احزاب به نظام است.

عضو  شورای مرکزی خانه احزاب در ادامه، گفت: بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری در کرمانشاه در ۲۰سال پیش، از ظرفیت نظام جمهوری اسلامی برای کشورداری را اشاره کردند، لذا به چه زبانی بگوییم که احزاب گله‌مند هستند و دولت‌ها به صورت سیستمی به آن‌ها توجه ندارند.

متکی ادامه داد: هر رئیس‌جمهوری بعد از انتخابات می‌گوید من حزبی نیستم و این  باید مذموم شمرده شود.

وی افزود: در شرایطی انتخابات برگزار می‌شود که دشمن با دهان باز و دریده و همه معاندین و قسم‌خوردگان طمع و برنامه‌ریزی علیه انتخابات کرده‌اند و ما به عنوان مجموعه احزاب باید به تکلیف خود عمل کنیم و پیام‌های روشنی به دشمنان خود بدهیم.

عضو شورای وحدت تأکید کرد: مردم براساس حقی که دارند به انتخابات می ‌آیند، اما براساس رضایتی که دارند پایشان به این آمدن محکم می‌شود و دولت باید نسبت به حل مشکلات مردم عنایت بیشتری داشته باشد.

بادامچیان: دولت‌ها نباید خودشان را از احزاب جدا بدانند

همچنین اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نماینده فراکسیون اصولگرایان در خانه احزاب نیز در این همایش  در سخنانی، گفت: مسأله تحزب یک امر عقلایی، شرعی و علمی است و چاره‌ای نداریم که به تحزب روی بیاوریم.

وی یادآور شد: مشکل بزرگ این است که ما به تحزب بی‌توجهیم، ابتدا باید دید که این احزاب به تحول چه نگاهی دارند و چه باید بکنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، تصریح کرد: دولت‌ها نباید خودشان را از احزاب جدا بدانند، اینکه رئیس‌جمهوری روی کار می‌آید و می‌گوید من عضو هیچ حزبی نیستم، مگر عضو حزبی بودن چه ایرادی دارد؟

بادامچیان گفت: قانون احزاب را تنظیم کرده‌اند، اما نوشته‌اند احزاب کار اقتصادی نکنند؛ پس احزاب از کجا پول بیاورند؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: بهتر است پیش از شورای نگهبان، احزاب خودشان صلاحیت‌های خود را تأیید کنند.

کمیجانی: باید عرصه برای مشارکت آزاد و عادلانه با هر گرایشی در انتخابات باز باشد

براساس این گزارش، فرج‌الله کمیجانی عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان خانه احزاب نیز در این همایش، گفت: ما از کل احزاب اصلاح‌طلب در سراسر کشور در این دوره از انتخابات مجلس، ۳۵ کاندیدا داریم و این را طی چند روزه گذشته احصا کرده‌ایم.

وی افزود: دوستان می‌گویند که همه باید حضور داشته باشند، سؤال بنده این است که آیا ما باید از اصولگرایان حمایت کنیم؟!

عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان خانه احزاب در ادامه گفت: ما دیروز بیانیه‌ای در جبهه اصلاحات صادر کردیم که به صورت دقیق مواضع ما را در رابطه تأیید صلاحیت‌ها اعلام کرده است.

کمیجانی تصریح کرد: زمان ثبت‌نام‌های انتخابات، ما  ۱۲ نفر از افرادی که شاخص بودند را دعوت به ثبت‌نام کردیم، اما همه این ۱۲ نفر ردصلاحیت شدند.

وی در ادامه، گفت: عرصه برای مشارکت آزاد و عادلانه با هر گرایشی در انتخابات باید باز باشد، محدودیت‌ها باید برطرف و بی‌طرفی نهاد برگزاری انتخابات به طور کامل باید تضمین شود.

عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان خانه احزاب در پایان، خاطرنشان کرد: احزاب و کاندیداها با برنامه‌های درست باید خود را به مردم معرفی کنند و منتخبان ملت باید از اختیار کامل برخوردار و رأی‌دهندگان مطمئن باشند که منتخبان به قول‌هایشان عمل می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول