اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تایید صلاحیت شده‌ها از چارچوب قانون خارج نشوند

امام جمعه گچساران گفت: افرادی که خودشان را در معرض انتخاب مردم قرار می دهند و از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند باید توجه کنند از اخلاق، انصاف و چارچوبه قانونی که شما را عزت داد و تائید صلاحیت کرد نباید خارج بشوید.

تایید صلاحیت شده‌ها از چارچوب قانون خارج نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران حجت الاسلام هاشمی منش در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: فردا اول ماه رجب و‌ میلاد با سعادت امام محمد باقر «ع» است.

وی بیان کرد: این ماه مبارک ، ماه بندگی است هر چند تمام ماه ها برای عبادت هستند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: انسان در کنار توحید باید به نبوت و امامت اعتقاد داشته باشد اینها ستون های دین اسلام هستتد، همانگونه که امام باقر فرمود اسلام بر ۵ چیز بنا گذاشته شده است که مهمترین آنها مسئله ولایت است.

حجت الاسلام هاشمی منش عنوان کرد: امام باقر در ائمه معصوم آخرین شاهد واقعه کربلا بود وی در آن زمان ۴ سال داشتند، دوره ایشان قریب به ۱۹ سال طول کشید و مهم ترین لقب وی باقرالعلوم است.

وی گفت: امام باقر در تمامی علوم از قبیل تفسیر ، فقه و اخلاق و سایر مباحث اسلامی شکافتند و جرقه یک دانشگاه بزرگ اسلامی را زدندکه در واقع بعد از آن دانشگاه جعفری امام صادق ع تشکیل شده است.

امام جمعه گچساران ضمن اشاره به اینکه امام صادق حق بزرگی بر گردن ما دارند خاطرنشان کرد: دوشنبه ۳ ماه رجب شهادت امام هادی ع است، تسلیت می گوئیم ، امام هادی ۳۳ سال امامت کردند و با کسی همدوره بود که حضرت علی ع  از او در نهج البلاغه  به عنوان شرورترین خلیفه عباسی نام برده اند.

حجت الاسلام هاشمی منش بیان کرد: این خلیفه ظالم امام را در تاریکترین زندان نگاه می داشت و آب را بر قبر امام حسین ع جاری کرد و آن را تخریب کرده و شخم زدند و اگر کسی به زیارت امام حسین می رفت متوکل دستان او را قطع می کرد.

وی افزود: امام هادی ع در یک چنین عصر خفقانی کارهای بزرگی را انجام داده و ارتباطات خوبی در سراسر عالم با شیعه به وجود آورده و زمینه امامت ولی عصر را فراهم کردند.

امام جمعه گچساران ادامه داد: ۲۶ دی ماه سالروزفرار شاه ملعون از ایران است این روز نقطه عطفی برای مردم و تاریخ باعزت ایران نام برد، در این روز ملت ما توانست دستنشانده آمریکا و خائن به ملت را از کشور بیرون برانند.

حجت الاسللم هاشمی منش اضافه کرد: یک روزی کشور ما پایگاه سیاسی و امن آمریکا بود و هر کاری که میخواستند انجام می دادند اما فکر اسلامی و ایرانی و ید توانای خداوند به کمک ملت ما آمد و با امام مقاومت بنیانگذار نهضت مقاومت در جهان  امام خمینی ره ملت ما بیدار و آگاه شد و توانست دست سلطه طلبان را از کشور ما کوتاه کند، از آن روز تا به امروز آمریکا و غرب دست از دشمنی با ملت ما بر نداشتند.

وی افزود: از روز آغاز دشمنی با ملت ایران ، مردم ما با شعار نه شرقی و نه غربی تصمیمی بر ای رسیدن به آگاهی و استقلال و آزادی خود گرفت، و با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری این راه را با تمام توان ادامه خواهد داد و از آرمانهای امام راحل و شهداء و انقلاب عقب نشینی نخواهد کرد.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: آمریکا در آن روز برای ایران اسلامی برنامه داشت ولی به برکت انقلاب اسلامی و محور مقاومت در غزه در باتلاق دست و پا می زنند، ۳ ماه است، طوفان الاقصی امان آنها را بریده ، به زودی از سوی یمن طوفان دیگری به سمت آنها خواهد آند و آنها را نابود می کند.

وی گفت: این مسیری است که ایران اسلامی برای آینده جهان اسلام ترسیم کرده است، این روزها به سمت مذاکره با دیگران رفتند تا حواس ها را آرام کرده و آبرومندانه اسرائیل را از منجلاب غزه نجات دهند نتوانستند ، در کرمان به انتقام از سردار مقاومت، داعش ملعون را اجاره کرده تا ملت ما را از مسیری که دنبال می کنند،عقب بکشانند، اما نتوانستند، ملت ما عزادار شد ولی با همین شعار حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست راه را بر آنها خواهد بست و انتقام خونهای به ناحق ریخته را خواهد گرفت.

حجت الاسلام هاشمی منش ادامه داد: آمریکا و غرب می داند که حریف فرزندان مقاومت در جنگ سخت نخواهد شد، جه برسد به پدر مقاومت و بنیانگذار آن که جمهوری اسلامی است لذا به جنگ تکفیری روی آورده جنگ شناختی به جمهوری اسلامی، در آستانه انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم.

وی افزود: دشمن تلاش می کند با انواع حیله و توطئه مردم را از حضور در این انتخابات دور و دلسرد کند، بعضی ها هم در داخل به آنها کمک می کنند، انتخابات یک فرصت اجتماعی مهم بر ای ملت ما است،انتخابات یک فرصت انتخاب ایده ها می باشد، درست انتخاب نکنید یک ایده بن بست گرا فرصت پیدا می کند و بر ای مدتی کشور و سیاست های آن را او تعیین می کند.

وی اظهار کرد: در انتخابات اساس حضور و رعایت آن جهار اصل که رهبر فرمودند می باشد،باید به سمت سوی انتخاب ایده ها و اشخاصی بروید که برای تحول مورد نظر رهبری ایده داشته و قوی باشند آنهایی که تحول را نه در شعار بلکه در عمل بشناسند و برای اقتدار و عظمت ایران اسلامی تلاش کنند، افرادی که خودشان را در معرض انتخاب مردم قرار می دهند و از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند باید توجه کنند از اخلاق، انصاف و چارچوبه قانونی که شما را عزت داد و تائید صلاحیت کرد نباید خارج بشوید، حسن ها و امتیازات خودتان را بگوئید تخریب دیگران نشانه ضعیف بودن شماست، چرا دیگران را تخریب می کنید، همه باید به قانون عمل کرده و در برابر آن سر خم کنیم.

حجت الاسلام هاشمی منش اضافه کرد: قانونی که آن روز شما را تائید کرد امروز مسیر دیگری را ترسیم کرده است،همه باید به قانون عمل کرده و در برابر آن سرخم کنیم، مگر می شود امروز فلانی و روز بعد اشخاص دیگری با نگاه ها و ایده ها و فکرهایی که دارند شورای نگهبان را زیر سوال ببرند، شورای نگهبان خط قرمز کشور است.

امام جنعه گچساران گفت: همه باید برای انتخابات پرشور در چارچوب قانون با فکر و استدلال و در راستای خدمت بی منت به مردم تلاش کنیم، مردم ما کسی را انتخاب می کنند که گره گشا بوده نه اینکه بر گره های جامعه بیفزاید.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول