اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نسبت به سوداگران اقتصادی باید سخت‌گیری کنند نه مددجویان کمیته امداد!

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: سوداگران بازار مسکن و طلا و ارز دست به هر اقدامی می‌زنند آن وقت به یک مددجو که به دنبال تامین آینده خانواده و فرزندان خود است سختگیری می شود و یارانه معیشتی او قطع می شود.

نسبت به سوداگران اقتصادی باید سخت‌گیری کنند نه مددجویان کمیته امداد!

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام علی‌حیدر حیدرخواه در خطبه‌های نماز جمعه شهر قلعه ‌رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: بیانات مهمی درباره قدرت نقش آفرینی مردم در حوادث بزرگ بیان فرمودند مثل نقش امروز مردم مقاوم غزه و حادثه 19 دی سال 56 قم که به مراتب بالاتر بود چون سرآغاز جریانی شدند که باعث شد یک رژیم وابسته مستکبر ظالم مسلط بر کشور را در طول یکسال سرنگون کند در مورد اعجاز حضور مردم در صحنه که درس بزرگ امام راحل بود فرمودند تکیه به توده مردم، درس امیرالمومنین علیه السلام به ما هست که در فرمان خودش به مالک اشتر فرمود وانما عماد الدین و جماع المسلمین والعدة للاعدا، العامةُ من الامة در جامعه اسلامی تکیه گاه اسلام کیست؟ امت، بدنه مردم، ذخیره در برابر دشمن چه کسانی هستند؟.

وی گفت: مطالبات مهم رهبری معظم انقلاب؛ آوردن مردم به صحنه با جهت دهی دقیق و توان بخشی معرفتی برای ترجیح هدف های اصلی بر فرعی و دست دوم 
مثل؛ حاکمیت اسلام، عزت ملی، صلاح کامل ملت ایران، اعتلای ملت ایران، مقابله با استکبار است. 

حیدرخواه با بیان اینکه از همه کسانی که در میدان کارزار رقابت های انتخاباتی هستند تشکر می‌کنم تصریح کرد: یادآوری کنم که برای خدا اقدام کنیم رقابت کنیم که در این صورت چه موفق به کسب رای مردم شویم و چه موفق نشویم مأجور خواهیم بود. 

وی گفت: در نشست های انتخاباتی توجه به مساله جهت دهی دقیق و توان بخشی معرفتی باشیم؛ برای اهداف اصلی برنامه و راهکار ارائه دهیم. 

وی گفت: نشست ها هم به گونه ای باشد که همه سلایق حضور پیدا کنند و تضارب و تبادل آرا باشد نه نشست خصوصی و فامیلی که کاندیدا مجبور شود به وعده های آنچنانی که اصلا وظیفه او هم نیست تن بدهد. 

حیدرخواه با تقدیر از شورای نگهبان بیان کرد: از شورای نگهبان هم که نسبت به گذشته صلاحیت ها را دقیقتر و کابردی تر و با لحاظ سلایق متفاوت سیاسی اعمال کرد تشکر میکنم اما باید در این زمینه شفافتر اطلاع رسانی شود. برای مردم تبیین شود تا هم دغدغه مردم را رفع کند و جلوگیری کند از سوء استفاده مغرضان باشدـ

امام جمعه قلعه رئیسی به جنگ یمن و غزه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر معادلات جنگ نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در مرحله پایانی شکست هست و آمریکا با ورود میدان دیپلماسی قصد بیرون کشیدن صهیونیست‌ها از منجلاب شکست را دارد و رژیم صهیونیستی هم در حال پیاده کردن راهبرد دوم خود هست که درگیر کردن آمریکا در عراق، سوریه و دریای سرخ و هم‌چنین فعال‌کردن گروه‌های تروریستی داعش و جبهة النصره در منطقه که نمونه‌هایی از فعالیت‌های آنها در حملات تروریستی در کرمان و عراق و افغانستان بود و هم‌چنین فعال‌شدن جوخه‌های ترورهای این رژیم همه مصداق راهبرد دوم این رژیم است که همزمان با دیپلماسی فعال شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، توانایی فریب افکار عمومی را از دست داده است و هر نامی را هم برای این مرحله از نبرد بگذارد مهم نیست و نمی‌تواند واقعیت میدان را عوض کند. رژیم صهیونیستی در جزئیات و کلیات این نبرد بیش از سه ماه در همه جهات شکست خورده است و در آینده جشن پیروزی مقاومت را در غزه برگزار خواهیم کرد.

حیدرخواه با بیان اینکه آمریکا هم باید بداند که آزموده را آزمودن خطاست تصریح کرد: شما در جنگ عربستان با یمن با همه ابزارها و قدرت های سخت و نرم جهانی در کنار عربستان بودید اما ملت یمن با عزت و افتخار شما را به عقب راند و  در این رویارویی هم که به نام ائتلاف دروغین و نمایشی اما در حقیقت توسط آمریکا و انگلیس انجام شده به سختی شکست خواهید خورد و رسوا خواهید شد بعون الله و نصره رژیم آل خلیفه هم که ننگ و بدنامی این ائتلاف را پذیرفته بداند که ذلت و خواری در دنیا و آخرت دامن آنها را خواهد گرفت و همچون یهود از غضب الهی در امان نخواهند بود.

وی با بیان اینکه در مورد تذکر دو هفته پیش به کمیته امداد گفت: اولا کمیته امداد در منطقه ما و حتی استان از دستگاههای خدوم و دلسوز مردم هستند و در این شکی نداریم؛ ثانیا انتقاد اصلی  به سیاست گذاری اشتباه در رأس مدیریت هست که از جانب دولت یا هر دستگاه دیگری کمیته امداد را وادار به اعمال چنین سیاستی کرده است؛ چرا همیشه سیاست های نظارتی و ریاضتی از ضعیفترین قشرها آغاز می‌شود چرا هر کسی که شفاف‌تر و قانونی تر فعالیت می‌کند به بهانه سامانه های نظارتی سختگیری بیشتری در حق او می شود؟.

حیدرخواه گفت: سوداگران بازار مسکن و طلا و ارز دست به هر اقدامی می‌زنند آن وقت به یک مددجو که به دنبال تامین آینده خانواده و فرزندان خود است سختگیری می شود و یارانه معیشتی او قطع می شود. کارگر ساختمانی را به بهانه یک ماه یا حتی یک روز بیمه اجباری از تحت پوشش خارج می‌کنند مگر پوشش بیمه در این شرایط سخت گرانی از رنج معیشت کم می‌کند؟ یا به جیب کارگر چیزی اضافه می‌کند؟ انتظار از کمیته امداد هست که دفاع کند از حق محرومان و در اعمال این سیاست ها هم نهایت دقت و بررسی میدانی را انجام دهد و تسلیم سامانه ها نباشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول